Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Onze CH8568LG modem herstart meermaals per dag. De modem is al vervangen door een andere CH8568LG modem en de coax binnenbekabeling werd door mij ook volledig vervangen. Maar beide ingrepen lossen niets op. De nieuwe CH8568LG modem blijft nog steeds meermaals per dag (vaak 5x of meer op verschillende tijdstippen) herstarten.

Wat kan de oorzaak zijn? De Telenet klantendienst heeft er geen uitleg voor. Als de modem gewoon werkt dan is TV en internet perfect. Dus vreemde situatie. Tijdens de herstart van de modem blijft de TV ook gewoon perfect digitaal signaal geven. De NIU is eentje met 5 signalen. 

Tags (1)
0 Likes
26 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CH8568LG modem herstart meermaals per dag


@glennvda  schreef:

@Janneke_Dust ik denk niet dat dit hier iets mee te maken heeft. Thuisnetwerk is al jaren ongewijzigd en dat heeft altijd perfect gewerkt met deze modem en de voorgaande modem. Dus probleem ligt elders.


Leest dan deze post eens goed. Dubbele IP adressen geeft de zotste gevolgen. Mogelijk is er een nieuwe firmware op je modem gezet zodat deze gevoeliger is voor dergelijke problemen.

Opgelost: Combinatie Telenet Router & Managed Switch - issues - De Netweters


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@Janneke_Dust ik zal dat nog eens bekijken voor alle zekerheid. Maar ik kan mij niet inbeelden dat ik dubbele IP adressen heb. Situatie is al jaren ongewijzigd.

En ondertussen ben ik op 4G gevallen, want de modem is nu aan het herstarten. Joepie.

 

Update: Momenteel 23 ip adressen in gebruik, waarvan 5 vaste. Ik zie geen dubbele ip adressen.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@Janneke_Dust artikel gelezen. Ik heb een managed switch TL-SG108PE en dat IP adres was van in het begin al gewijzigd naar 192.168.0.2, dus het heeft niet het IP adres van de Telenet modem (192.168.0.1). Dus dit kan niet de oorzaak zijn.

Dat is trouwens een 8 poort switch met 4 PoE poorten, waarvan 1 in gebruik voor een PoE Hikvision camera. De overige poorten gaan naar een printer, NAS, etc. Niets speciaals. En in de logs zie ik ook geen foute paketten op die switch (5 van de 8 poorten in gebruik).

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@glennvda Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ze hebben toen ook mijn e-router vervangen en het probleem was nog niet opgelost. Uiteindelijk na veel testen hebben ze gezien dat de dropkabel van Telenet niet goed was en de filter die erop was aangesloten ook niet.

Telenet is dus een stuk dropkabel (het deel dat slecht was) komen vervangen en nu zijn de problemen van de baan. Ik denk dat Telenet nog eens zal moeten langskomen om de ruis en de packet drops uit te meten op de dropkabel. Je hebt hier recht op zonder dat je moet betalen. Dus gewoon even naar de helpdesk terugbellen en zeggen wat ik hierboven heb gezegd 🙂 normaal zou dit al moeten volstaan. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

CH8568LG modem herstart meermaals per dag


@glennvda  schreef:

Onze CH8568LG modem herstart meermaals per dag.


Interessant!, hoe weet je trouwens of een Telenet modem is herstart? In 'mijn Telenet' vind ik geen modem uptime en/of reboot reason en er valt (ik vermoed 'by design') weinig of geen informatie over Telenet modem 'wel en wee' te weten te komen. Het is een consumer 'black box'. Is je 'herstart' mogelijk een software crash+reboot, of een hardware poweroff+poweron, of een fysische (waar dan ook) disconnectie+reconnectie, of nog wat anders?

{*niet* 'like'-en aub}
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@NofanTasi 

 

Dat zijn inderdaad wel goede vragen ... Dat kan je als gebruiker inderdaad niet altijd met zekerheid weten . En dan wordt het moeilijk zoeken, dat is een feit ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@kristofDW de technieker kwam vandaag langs (tijdsblok van 5 uur! en ja het laatste uur kreeg ik bezoek). Na enkele minuten was de technieker al terug weg, want de technieker zelf kon niets doen of uitzoeken (ja enkel eens signaaltest op de NIU en die is prima volgens de technieker) ... doorverwezen naar een netwerktechnieker die nu is ingepland op morgenvroeg. ZUCHT. Zoals ik van in het begin dacht, maar Telenet wil niet luisteren. Hopelijk heb ik morgen meer nieuws.

 

@NofanTasi soms is de herstart 's nachts rond 1 uur en dan is het vaak een update (dat laat Telenet mij ook wel weten als ik hiervoor bel). Maar meestal is de herstart gewoon in het midden van de nacht, ochtend, middag, namiddag, avond, late avond, ... en dan valt het WIFI signaal én LAN signaal weg, dan begint die led ring van de modem wit te knipperen, daarna groen, etc. Dan gaat het om een reboot. Hoe of wat: geen idee en bij Telenet weten ze het ook niet vanop afstand. 

De modem is in elk geval al vervangen en dat bracht geen oplossing. Wel heeft Telenet de overstap van Wigo Home (met Safespot) naar OneUP (met Safespot+) de Safespot manueel moeten schrappen en vervangen door de Safespot+, want dat ging niet automatisch door een probleempje. Maar dat is al van april geleden en tussen april en juni had ik geen problemen/uitval met de modem. 

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

De netwerktechnieker kwam blijkbaar deze namiddag al (zonder daarvan op de hoogte te zijn).

Blijkbaar is er na zijn meting een OVM ploeg ofzoiets ingeschakeld. Geen idee wat dit mag inhouden.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

(tijdsblok van 5 uur! en ja het laatste uur kreeg ik bezoek). Na dat uur hebben ze nog klanten bij 1 klant gaat vlug bij de volgende is meer werk ,netwerktechnieker heeft de kabel uitgemeten voor de modem en buiten op straat met toestel er kan iets zijn met de kabel op straat dan komt er een ander dienst langs om te zien waar probleem zit

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@luc55de dropkabel zal defect zijn. Dit is een veel voorkomend probleem. Hopelijk kunnen ze de kabel snel herstellen.Bij mij heeft het destijds lang geduurd. Veel succes 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@kristofDW die tijdelijke noodkabel (die al bijna een jaar als noodkabel wordt gebruikt ) bij de buren hun renovatie ... daar is een probleem mee. Is mij vandaag bevestigd door de klachtendienst. 

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Die tijdelijke (bijna 1 jaar oude) nood kabel ... wat moeten we ons daar bij voorstellen? En het feit dat je 'CH8568LG modem herstart meermaals per dag', zou dat daardoor dan ook al niet bijna 1 jaar aan de gang moeten zijn (of is het, toevallig, een recente bug)?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes