Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@janne_man Maar dan gaat mijn wi-fi snelheid tot serieus naar beneden aangezien deze wi-fi boosters via het electriciteitsnetwerk gaan of zie ik dit verkeerd? 

Zoals sommige onder jullie weten heb ik ook last van het geluid van die nieuwe all in one van Telenet. 

Ik ben er eventueel over aan het nadenken wat voor mij de beste optie zou zijn, een access point verbinden met die e-router in dezelfde ruimte ( beide toestellen zouden dan naast elkaar staan achter de tv op de tv kast), of een e-router verbonden met die wi-fi boosters en via het electriciteitsnetwerk. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide 

Inderdaad de kans is zeer groot dat met de powerlinesvde snelheid beperkter zal zijn. Onlangs was er iemand die hier een hoge snelheid melde met de Magic 2 (denk ik) powerlines van Devolo, daar waar de snelheid van de powerlines van Telenet beperkt was (gewoon vervanging op dezelfde stopkonakten van die van Telenet door die van Devolo).

 

De term Wifi boosters betreft twee verschillende zaken:

  1. een set van twee powerlines waarvan één met wifi
  2. een access point met wifi
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@janne_man Ik vind het eerlijk gezegd wel een domme opstelling in mijn situatie dan. 

Een e-router met daarnaast een acces point omdat die all in one zo een irritant geluid maakt. 

Terwijl ik voldoende heb met die all in one. 

Hopelijk trekt Telenet in de toekomst hier hun lessen uit bij het uitbrengen van toekomstige modems. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide dan zul je nog wel 'n hele tijd geduld moeten hebben.

Niet elke Compal CH8568LG HGW 3.1 maakt geluiden.

Dan hadden ze deze al lang uit de handel genomen.

En alleen de Compal CV8560E HGW 3.1 aangeboden.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras Laat ons een deal maken, ik weet dat je al een aantal keer hier op het forum hebt gezegd dat jouw all in one totaal geen geluid maakt. 

Zin om eventueel te ruilen met de mijne? 🙂

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@fieldoxide  schreef:

Zin om eventueel te ruilen met de mijne? 🙂

@robatoras Nee

Zin in 'n stille Compal CH8568LG HGW 3.1

Ga naar een Telenet center en ruil hem om voor een stille Compal CH8568LG HGW 3.1 Ze bestaan hoor.

Even  in het  stopcontackt (is ie stil ok)klaar is kees.

Meet hem daar uit

26dB is redelijk stil
23dB is bijna onhoorbaar
18dB is onhoorbaar.

 


 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik vind het verhaal van ‘ruil je modem dan om’ wel wat goedkoop. 

Eerst en vooral ruil je je modem om naar een modem zonder WiFi. Dit enkel en alleen omdat je van het lawaai wenst afgelost te zijn. 
Maar Telenet spreekt in al zijn producten over WiFi. Ze hebben zelfs een speciale pagina over het slimste WiFi systeem. Jammer genoeg komt die slimheid met de nodige lawaai productie. Terwijl er genoeg andere modems op de markt zijn zonder ventilator en technisch gezien nog beter voorzien zijn. 

 

Je modem omruilen betekent in principe dat je extra kosten hebt voor WiFi. Gewoon omdat iemand bij Telenet een slechte beslissing heeft gemaakt. Dit is geen echte oplossing!

 

Voor velen is de installatie van een WiFi access point kinderlijk eenvoudig. Anderen willen er niet aan beginnen en sommige begrijpen er helemaal niets van. Maar niemand wenst in zijn woonkamer een opstijgende helikopter.

Doordat topics zoals deze bestaan toont aan dat klanten het anders willen zien van Telenet. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Daar is niets goedkoop aan.Ruilen voor dezelfde en klaar is Kees.

Ik heb het geluk een slimme in mijn bezit te hebben(en meerdere) zonder lawaai,en ze bestaan.

En welke modems mogen dat wel zijn,type merk,en worden die ondersteund door Telenet nee,en zijn ze beter.???

Daar kan jij en andere instanties niets aan veranderen.

Je bent niet verplicht de Compal CH8568LG HGW 3.1 te nemen.

Iets nieuw is nog niet voor morgen.

Aan jou de keuze,indien je zich niet kan vinden in een van de 2 docsis3.1 wat ze nu aanbieden.

Ik persoonlijk zou elders internet zoeken,moest ik die problemen hebben.

 

 

 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste forumleden, 

ik ben zonet naar het Telenet center in Leuven geweest en mijn situatie uitgelegd. 

De verkoper heeft me een nieuwe CH8568LG HGW 3.1 meegegeven. 

Ondertussen is deze geïnstalleerd, ik hou jullie op de hoogte. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide Heb je deze eerst aangesloten in het TC om te horen of hij geluiden voortbracht.

Als ze allemaal geluiden voortbrachten,had je geen nieuwe meegekregen.

 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras De verkoper heeft deze zelf eerst getest achteraan in hun privé ruimte. 

In het begin van het opstarten van de modem hoor je de ventilator zeer duidelijk maar daarna niet meer wist hij me te vertellen. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Vanmorgen even naar de modem gekeken en vooral geluisterd maar het geluid is identiek aan mijn vorig model. 

Deze modem is precies nog iets luidruchtiger. 

Dus mijn trip naar het Telenet center is voor niets geweest. 

@Suzy Kan je dit even noteren en eventueel doorgeven aan het technische team. 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


Dus mijn trip naar het Telenet center is voor niets geweest. 


Ik wil je niet ontmoedigen maar had je nu echt gedacht dat er veel verschil op zou zitten? Dat zou pas  een echte kwaliteitsissue zijn geweest met die modems. Maar ik begrijp je volledig dat je het toch hebt geprobeerd! Het is en blijft een vervelend iets. Dus alleszins mijn respect hiervoor.

 

De lawaai productie kan je niet even snel controleren. Veel hangt af van hoe deze modem wordt belast en hierdoor meer warmte produceert. Want hoe warmer hij wordt hoe sneller de ventilator gaat draaien. Iemand die op zijn eentje thuis wat zit te surfen zal de ventilator op zijn laagste stand horen. Maar van zodra er wat meer activiteiten zijn begint die ventilator zijn snelheid (lees: lawaai) te verhogen.

 

Het spreekt voor zich dat dit voor iedereen anders kan zijn naargelang het internet gebruik. En zoals eerder gezegd iedereen ervaart lawaai anders.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@fieldoxide  schreef:

Dus mijn trip naar het Telenet center is voor niets geweest. 


@robatoras  Wil je van dat geluid af,zul je wederom terug naar het Telenet center moeten.

En als je geen vertrouwen meer hebt,de Compal CV8560E HGW 3.1 nemen.

En je hebt vrije router keuze,wat sommigen willen.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@BillyX  schreef:

Dus mijn trip naar het Telenet center is voor niets geweest. 


Ik wil je niet ontmoedigen maar had je nu echt gedacht dat er veel verschil op zou zitten? 

 

@robatoras Niet zeuren man,met luilekker in je zetel te blijven zitten,los je het probleem niet op.Waarom is hier de Compal CV8560E HGW 3.1 muisstil,met vaste pc en 2 laptop's verbonden.Al de colega's die hier over de vloer komen,merken geen ventilatie geluid.Mijn Linksys router EA6900 wordt zelfs veel warmer,dan de Compal CV8560E HGW 3.1

Wat is jou antwoord hier op.


 

0 Likes