Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras @BillyX Ik had gewoon gehoopt dat het exemplaar dat ik mee naar huis heb gekregen stiller zou zijn. 

Veel alternatieve opties blijven nu niet meer over. 

1. Ofwel de E-router aanschaffen in combinatie met een Telenet acces point. 

2. Leren leven met het geluid. 

Ik ga het hier verder bij laten want het heeft geen zin om te blijven discussiëren, ik ken ondertussen mijn situatie.  

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@fieldoxide  schreef:

Veel alternatieve opties blijven nu niet meer over. 


Nee...die zijn er niet. Gewoon hopen dat dit topic wat blijft leven en dat er nog andere zijn die deze problemen aankaarten. Op die manier wordt het aan de grote tafel bij Telenet eens duidelijk.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Het topic mag en kan levendig blijven maar elke keer dezelfde antwoorden van mijn modem is stil en hoor er niks van dat wordt heel erg vervelend. Op die manier geraken we ook niet aan een oplossing , en die oplossing zal moeilijk worden om die door ons te geven. 

 

Nu heb ik ook onlangs deze nieuwe modem maar ik kan er niet over oordelen. Deze staat boven in een kast en wij zitten beneden aan de pc of de tv. Dus of deze modem lawaai maakt geen idee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@patrick37  schreef:

 

Nu heb ik ook onlangs deze nieuwe modem maar ik kan er niet over oordelen. Deze staat boven in een kast en wij zitten beneden aan de pc of de tv. Dus of deze modem lawaai maakt geen idee. 

@robatoras De oplossing zet hem zoals @patrick37 in 'n kast.

Of je nu boven zit of onder maakt niet uit.

Je doet niet eens de moeite om eens te luisteren,en het hier te posten🙁

 


 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras  

Dat is geen oplossing. Mijn situatie is heel anders als die van andere. Mijn kabel komt gewoon boven in huis binnen waardoor ik die daar in een kast heb gezet. Wij zitten niet boven maar altijd beneden terwijl mijn living boven is waar de modem staat. Beneden hebben wij een leefkeuken en daar zitten wij altijd als we thuis komen. 

 

Ik neem daar zeker de moeite niet voor ik ga niet voor een kast zitten om te luisteren daar zit absoluut geen meerwaarde aan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@patrick37 

Ga eens luisteren of jou Compal CH8568LG HGW 3.1 ook lawaai maakt.

Want daar gaat dit topic over.

Ik had het moeten weten,hij staat in 'n kast,zoals je zelf aangeeft,dan kan je hem niet horen.

Opgelost.

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras De situatie is zoals @patrick37 het omschrijft voor iedereen anders. 

De kabel komt bij mij langs de woonkamer binnen, daar hangt ook het distributiekastje. 

Het is op deze plaats ook dat mijn huidige tv en modem staat. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Nog maar eens contact gehad met Telenet.

 

Hi ....... Ik heb 'n vraag komen er veel klachten binnen over de Compal CH8568LG HGW 3.1 dat die zoveel lawaai maakt,zo ja,en is daar een oplossing voor in zicht.groetjes ...............

@telenetc 

Hey ......... Deze modem maakt inderdaad gebruik van een actief koelsysteem, om oververhitting tegen te gaan. Daarom dat we daar ook geen oplossing voor kunnen aanbieden.Klaar en duidelijk. Je kan eventueel er wel voor kiezen om je modem in de winkel om te wisselen tegen een modem van het type: "CV8560E". Let wel op: dat is een modem zonder WiFi. Indien je gebruik maakt van de WiFi van je huidige modem, kan het nodig zijn om een extra Access Point aan te sluiten op de modem. Fijne zondag .......

 

 

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras Alsof we dat nog niet wisten. Laat het nu toch rusten alstublieft. 

Het heeft geen zin om hier altijd alles maar terug te herhalen.

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide Jullie herhalen ook steeds hetzelfde.Dat wordt ook eentonig.

Telenet heeft een oplossing neem de Compal CV8560E HGW 3.1

Verwacht dus niet meer.Duidelijker kan niet.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide enige optie momenteel is modem zonder ventilator in 😉 dat is mijn oplossing wisselen dus, mijne pc maakt meer lawaai dan dan de modem van telenet 6 coolers in cpu watergecoold gaming pc ,

ben 48 jaar heb 6 kids en ben invalide, was bouwvakker ik ben lawaai gewoon, en mijn nieuwe smart koelkast maakt meer lawaai dan de modem van telenet 😉.

maarja mijn moeder toen ze in de 60 was kon ook niet goed lawaai verdragen gevoelige oren, die kon geen ventilator gebruiken in de zomer geen airco maakt ook lawaai geen blavond ventilatie,da was dan airco met buiten station maar die maken ook lawaai dus ja is voor sommige mensen soms moeilijk, ik vind dat er op de straat soms meer lawaai is dan binnen bij on, maar wij woonen over een school 😉. zou zeggen blijf positief ooit zullen de ventilators geluidloos zijn.

Maar ik denk voor u @fieldoxide de andere modem zonder ventilatie de oplossing is. en de modem hangt ook in living bij ons 

Greetzzz Have a nice day

 

DeZwarte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Inderdaad ook last van lawaai en veel licht en staat dan nog op mijn slaapkamer.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste forumleden, 

ik heb de nieuwe all in one nu toch al een aantal weken in gebruik en kan het geluid maar niet gewoon worden. 

1 van de komende dagen ga ik naar een Telenet center om deze all in one om te ruilen voor de CV8560E, aangezien ik dan nog een access point moet aanschaffen dacht ik eventueel aan het volgende model : Google Nest Wi-Fi router. Dit is volgens mij wel geen access point maar is wel draadloos. 

Kunnen jullie mij zeggen of deze compatibel is met de CV8560E? 

Mijn utp kabels van mijn toestellen ( zoals tv, tv-box) dien ik dan aan te sluiten op de CV8560E? 

De Google nest moet ik dan eveneens aansluiten via utp op de CV8560E en deze zal dan dienen voor mijn draadloze toestellen? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide

 

Hoihoi

 

Als je toch van plan bent om de e-router in huis te halen raad ik je aan gebruik te maken van de mac bridging functie erin. Zo zal je Nest Wifi Router zich als een volwaardige router kunnen gedragen. Ik ben er alleszins heel content van, van die mac bridging, en voor de verdere details ben ik zeker dat o.a. @Arnie en @Steven-E je op weg zullen kunnen helpen. Ik wil ook wel helpen hoor, maar mijn kunde beperkt zich tot de basics.

 

Misschien is het wel beter om wat je vraag betreft, een nieuwe thread te starten. 😉

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb ook de nieuwe CH8568LG geïnstalleerd voor One up. Absoluut niet tevreden over het geluid, de modem is niet geschikt om in een rustige (woon)kamer te staan. Ik ben ook niet te spreken over het gebrek aan informatie vooraf of eventuele keuzes voor alternatieven.

 

De modem staat in de woonkamer. De kabel komt daar binnen sinds we naar telenet zijn overgeschakeld (ongeveer 10 jaar geleden). Telenet raadt zelf nog steeds aan om de modem in de buurt van de gebruiker te zetten; "Je verbinding is het best als je je modem kan zien vanaf de plaats waar je surft.". De modem hoort hier dus ook geschikt voor te zijn!

 

Op voorhand had ik proberen uitzoeken of onze vorige modem nog voldoende was. De enige informatie die ik vond was op deze pagina, waar incorrect staat dat CH6643E niet vervangen moet worden. Ik veronderstel dat de pagina wat verouderd is en geen rekening houd met de 1Gbps abonnementen.

 

Achteraf vond ik nog deze pagina met wat info over de modems, maar deze is deel van de Business website van telenet, waar ik uiteraard niet heb gekeken. De enige reden dat ik de website vond is omdat ik het modelnummer CH8568LG googelde.

 

Ik hoop dat er aandacht wordt besteed aan deze aanmerkingen van klanten. Er hoort een deftig alternatief aangeboden worden door telenet. Zelf een extra access point moeten kopen is, naar mijn mening, GEEN acceptabele oplossing. Ik was ook wat teleurgesteld in het grote verschil tussen one en one up, 1Gbps is compleet overkill. Het vorige contract dat we hier hadden was fiber200, wat al zeker 5 jaar oud was, maar toch nog sneller dan one.

0 Likes