Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@patrick37  schreef:

Maar hoe zie je het voor je als telenet de keus geeft welke modem je wil ? Deze modem waar het over gaat heeft dus het 'lawaai' probleem en dus de meeste willen die niet. 

Telenet heeft in feite geen keuze de dag van vandaag. Een doorsnee gezin verwacht de dag van vandaag dat ‘het bakje’ van Telenet alles doet. Dus ook die WiFi dat onmisbaar is geworden. Telenet beseft dat maar al te goed en zetten ook alles in op die WiFi met ‘Het slimste WiFi netwerk’. 

Je krijgt het niet verkocht bij een doorsnee gezin dat ze een andere modem kunnen gaan halen die geen geluid produceert maar dat je dan zelf nog een kleine 200 euro moet ophoesten voor een degelijke WiFi router. Zoiets wordt gewoon verwacht dat het bij de Telenet installatie zit. 

Mensen die het normaal vinden om toch aan de slag te gaan met een eigen router zullen vast en zeker ook geen problemen hebben om een eigen gekozen (en gekochte) modem/router te installeren.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX  `Daar ben ik het wel mee eens. Maar de modem CH7465LG-TN kon in het begin perfect de optie speedboost aan de 1Gb. Begrijp dus de keuze niet dat Telenet terug brengt naar 400 Mbps want het was een perfecte modem en daar komt het .....geluid stil. Je haalt aan die modem dus perfect 1Gb bekabeld. 

 

Ik ben er eerder een voorstander voor deze modem terug op die 1Gb te zetten en een vrije keus die je kan maken en dus geen standaard modem in je pakket.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De overgrote meerderheid van de Telenet klanten hebben nog steeds een oudere HGW die niet stoort.Ik heb zelfs de 24*8 CV7160E EMTA 3.0 hier nog liggen (niet ingeruild) die vlot 1Gbps aan kon,mij hebben ze int zak gezet,mijn snelheid opzettelijk verlaagd naar 400Mbps,moest wel een docsis3.1 nemen.

Niet iedereen wil ONE - ONEup.Ik zou ze de kost niet willen geven,die het nog doen met een oude formule.

Telenet is niet goedkoop,die extra router(eenmalig) kan er nog wel bij.Voor hen die kiezen voor ONEup.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik had One Up en had daar modem CH8568LG voor nodig. Maar ik ben terug overgeschakeld naar One en wil af van die ongelooflijk lawaaierige CH8568LG modem en teruggaan naar mijn vorige modem CH7465LG-TN , die geen lawaai maakte. Kan ik de nieuwe omruilen voor een oude in een Telenet winkel? Of kan dat niet meer?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter  

Dat zou je kunnen doen geen probleem. De 'oude' modem zal deze snelheden wel perfect ondersteunen.

Eventueel kan je gaan voor de Docsis 3.1 E-router , daar is dus geen wifi aan boord dan heb je gewoon een modem zonder wifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@patrick37 

Bedankt voor je reactie. Ik heb Wifi nodig. Zal morgen eens bellen naar klantendienst.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


.


 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2587
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras wil je aub nu eens de moeite nemen om correct te citeren?

Ik blijf het maar vragen. Is dit een kwestie van niet willen? Ik hoop van niet.
Ik heb meermaals deze link geplaatst: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hoe-quote-of-citeer-je-iemand-op-De-Netweters/td-p/78958

Zo moeilijk is dit toch niet he?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter 

ONE is 150/15Mbps max.

Dan moet je de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nemen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2587
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

ONE is 150/15Mbps max.

Dan moet je de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nemen.


@robatoras en nu nog citeren, zodat de oorspronkelijke boodschap er ook bij staat, met een lijntje aan de linkerkant.

En jouw antwoord komt er dan onder te staan, zonder lijntje aan de linkerkant.

Zoals in dit antwoord.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Steven-E  schreef:

@robatoras  schreef:

ONE is 150/15Mbps max.

Dan moet je de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nemen.


@robatoras en nu nog citeren, zodat de oorspronkelijke boodschap er ook bij staat, met een lijntje aan de linkerkant.

En jouw antwoord komt er dan onder te staan, zonder lijntje aan de linkerkant.

Zoals in dit antwoord.


ok

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

@Ex-Netweter 

ONE is 150/15Mbps max.

Dan moet je de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nemen.


Je antwoord is correct. Telenet beperkt de snelheden van de "oudere" docsis 3.0 modems tot 400/40 wanneer gebruikt in combinatie met een One abonnement. Deze  beperking treft enkel de OneUp abonnees, de gewone One abonnees zullen hier geen last van hebben, omdat hun contractuele snelheid lager ligt.

Ik vraag me echter wel af of het nog mogelijk is een docsis 3.0 modem te ontvangen. Indien niet al het geval, verwacht ik dat Telenet zeer binnenkort wel zal stoppen met de verdeling van deze modems. De andere actie lijken te wijzen in de richting van een geforceerde modernisering van het netwerk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Arnie  schreef:

@robatoras  schreef:

@Ex-Netweter 

ONE is 150/15Mbps max.

Dan moet je de 24*8 CH7465LG HGW 3.0  nemen.


Je antwoord is correct. Telenet beperkt de snelheden van de "oudere" docsis 3.0 modems tot 400/40 wanneer gebruikt in combinatie met een One abonnement. Deze  beperking treft enkel de OneUp abonnees, de gewone One abonnees zullen hier geen last van hebben, omdat hun contractuele snelheid lager ligt.

Ik vraag me echter wel af of het nog mogelijk is een docsis 3.0 modem te ontvangen. Indien niet al het geval, verwacht ik dat Telenet zeer binnenkort wel zal stoppen met de verdeling van deze modems. De andere actie lijken te wijzen in de richting van een geforceerde modernisering van het netwerk.


De 24*8 CH7465LG HGW 3.0 wordt nog vollop geleverd.

Aan nieuwe ONE klanten.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Als je WiFi nodig hebt, en toch de hogere snelheden wilt, is de oplossing toch zeer eenvoudig:

  1. Ruil jouw "hinderlijke" modem in voor een CV8560E (E-router).
  2. Bestel bij Telenet het WiFi access point. Deze is gratis (in bruikleen) voor het eerste exemplaar.

Via "Mijn Telenet" kan je de WiFi van de CV8560E activeren (hoewel deze geen WiFi heeft), maar hiermee worden jouw WiFi gegevens (SSID, wachtwoord) automatisch overgedragen naar het access point.

 

Voordeel van deze opstelling:

  1. Je hebt 4 bijkomende ethernet poorten (switch)
  2. Je kan het access point opstellen op een andere plaats voor een beter bereik (soms staat de modem op een plaats waar je geen WiFi nodig hebt, vb technische ruimte, garage, ...)
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@patrick37  schreef:

Maar de modem CH7465LG-TN kon in het begin perfect de optie speedboost aan de 1Gb. Begrijp dus de keuze niet dat Telenet terug brengt naar 400 Mbps want het was een perfecte modem en daar komt het .....geluid stil.


Ik begrijp die keuze van Telenet perfect:

  1. In Docsis 3.0 mode heeft de nieuwe modem 32 kanalen i.p.v 24 kanalen. Telenet heeft dus een veel grotere flexibiliteit om de benodigde bandbreedte te verdelen over de kanalen (en van kanalen te wisselen bij grote drukte). Op die manier kunnen ze de snelheid beter garanderen.
  2. Van zodra ze overgaan op Docsis 3.1 zullen de One Plus klanten de eersten zijn die de nieuwe standard zullen aankunnen, en van eventuele nieuwe snelheidsverhogingen (upload?) zullen kunnen profiteren.