@Bart69 schreef:
Ik ben vandaag mijn modem gaan inruilen voor een CV8560E.
Installatie is plug&play en ... deze is geruisloos, heerlijk! (En ik heb door de extra accesspoint wat meer manoeuvreerruimte voor de wifi + een paar extra ethernet poorten.)
Dit is voor mij dé oplossing.
Blij te zien dat je mijn advies gevolgd hebt 😀 (https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CH8568LG-modem-maakt-hinderlijk-veel-lich...😞
Dat is inderdaad de beste oplossing (voor hen die de CH8568LG te lawaaierig vinden).
Met het bijkomend voordeel dat je het access point kan verplaatsen naar waar je WiFi nodig hebt (+ 4 extra LAN poorten).
@Rat13 schreef:
Naar aanleiding van je tip ben ik vandaag naar een telenetwinkel gegaan met de bedoeling om die zoemende modem om te wisselen voor de CV8560E, maar in de Telenetwinkel beweerden dat ik die modem niet kon verbinden met het Acces Point van telenet en dat ik hiermee dus geen Wifi kon hebben.
Wat een schande dat je met zo'n slecht advies werd afgewimpeld.
Dat je de CV8560E niet zou kunnen verbinden met het Acces Point van Telenet is een grote onwaarheid.
Het is juist omgekeerd. De CV8560E is er namelijk voor gemaakt om met het Acces Point van Telenet te werken.
Hoewel deze modem geen WiFi "aan boord" heeft, heeft deze (via "Mijn Telenet") wel alle WiFi instellingen zoals een normale HGW met WiFi.
Deze worden dan overgenomen door het Telenet Acces Point!
@Ostberg schreef:
Dan zult ge een access point moeten aankopen. Ofwel via Telenet zelf, ofwel via een andere winkel. Want de e-router (modem) CV8560E heeft geen ingebouwde wifi aan boord.
Makkelijkste oplossing is een access point van een bekend merk aanschaffen zoals TP-Link, Google, enzovoort...
Niet mee eens ...
De makkelijkste oplossing is het Telenet Access Point, dat je trouwens gratis kan krijgen.
En dat is werkelijk Plug and Play, want het neemt de instellingen over die je hebt ingegeven bij de E-router (via "Mijn Telenet").
Waarom zou je een AP kopen, als je er een kan krijgen bij Telenet?