Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ja denk het haha 😂 ben blij dat ik niet alleen ben die er zo over denkt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@e10 en @Ex-Netweter 

 

Voor alle duidelijkheid: @Suzy is hier CM en heeft als taak om De Netweters in goede banen te leiden. Zij werkt uiteraard voor Telenet en heeft interne contacten, maar puur informatief. Jullie zijn dus aan het schieten op de pianist.

 

Het enige dat @suzy kan doen (buiten de scoop van het forum zelf wel te verstaan) is vragen stellen en de eventuele antwoorden doorspelen hier op Netweters.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter @e10 ik kan jullie verzekeren, ben geen automatisch antwoordapparaat. Al zou dat voor sommige berichten te beantwoorden enorm handig en makkelijk zijn. 🤖

Maar ik geef toe, het klopt dat er hier de voorbije 2 maanden geen nieuwe update werd gegeven, omdat we deze helaas ook niet hebben gekregen van de collega's die dit voor ons hebben nagekeken. Heb daarom daarnet de vraag eens opnieuw gesteld om te weten wat er met de software versie die in test zat eind augustus is gebeurd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

bedankt hopelijk weten we dan meer

0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Wat een "nutteloze"kritieken...

Mijn licht en geluid modem staat in onze living.. en heeft bij momenten een xtra geluid van de koeling 

ik neem dit erbij ( en ja ik begrijp dat sommige mensen aan de bijwerkingen gevoelig zijn..zeker nu ze moeten telewerken  zijn ) 

Ik verkies toch een naadloze   Gigabit snelheid (ook draadloos.. mijn laptop en ipad in het ganse huis halen  > 800 Mbs...) ik heb er wel de DEVOLO Magic Wifi 2 next powerline adapters  aangekoppeld  die mij dit ook garanderen op de eerste verdieping waar een desktop staat)

Dit creëert  mijn  naadloos MESH netwerkje  HETGEEN NIET (KAN) KON met de powerlines van Telenet die werden afgekoppeld(model PG 9083LG-TN

Ik kan me niet inbeelden dat een software/firmware update ervoor zou kunnen zorgen dat de koeling minder hard gaat functioneren ..wil dit dan zeggen dat de equipment die hiervoor dient gekoeld ook wordt aangepast om niet meer gekoeld te worden?Bestaat niet ..

Ik ben geen IT nerd of techneut alleen maar een "vaststeller"

Succes met het verhaal verder 

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Benjamin_51  schreef:

Ik kan me niet inbeelden dat een software/firmware update ervoor zou kunnen zorgen dat de koeling minder hard gaat functioneren ..wil dit dan zeggen dat de equipment die hiervoor dient gekoeld ook wordt aangepast om niet meer gekoeld te worden?Bestaat niet ..

Ik ben geen IT nerd of techneut alleen maar een "vaststeller"

Succes met het verhaal verder 


Dat kan weldegelijk. De speed van een CPU fan van een PC wordt ook softwarematig aangestuurd en gaat sneller of trager draaien in functie van de workload en de gemeten temperatuur.
Dat moet bij zo'n modem ook kunnen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrankBog
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Heb mijn wigo via telefonisch contact laten overzetten naar one up en na 15 min was ik al overgeschakeld moest ook enkel nog de nieuwe CH8568LG bestellen die mij na 4 dagen is toegestuurd heb hem even onder stroom gezet en schrok even van het geluid maar dat was snel weer weg, heb hem vandaag geïnstalleerd zonder probleem en bij het opstarten had deze een fel wit licht dat dan overging in groen en even naar blauw na een 15min gewoon zacht wit licht; hij staat achter de TV kast dus merk je er niets van, hinderlijk geluid heb ik nog niets gemerkt maar dit komt waarschijnlijk omdat het omgeving geluid hoger is dan die van de modem dus het zal eerst muisstil in huis moeten zijn om het op te merken.  

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

hey netweters 😁

 

als pc techniek ervaringen, kan ik zeggen iets dat gekoeld word altijd beter is dan niet gekoeld het zijn Gbit modems met hoge snelheden, de servers worden ook gekoeld en switchen 10Gbit netwerken, iets dat meer presteerd moet meer gekoeld worden, ik heb een niet gekoelde switch ervoor gehad en door een warme zomer is die stuk gegaan en bleef daarvoor meer haperen iets dat warm loopt presteert slechter, nu heb ik al een jaar een switch met koeler problemen zijn weg, als er een koeler op zit wil dat ook zeggen dat dat nodig is, proximus heeft daar ook soms problemen mee met te warme modems dan gaat de prestatie achteruit al ervaring mee gehad wij hebben telenet en proximus in huis (voor testfase kids studeren aan KDG programmeren en netwerken) 

 

als je je auto niet laat koelen door een ventilator sta je ook aan de kant 🤣

 

groeten netweters 😉

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ter info; vanaf dit punt ging de discussie meer over vrije keuze van hardware dan over het eigenlijke onderwerp. Ik heb dan ook de antwoorden die vanaf hier stonden verplaatst naar een nieuwe thread die over de eventuele vrije keuze van hardware gaat.

 

Deze nieuwe thread kan je hier volgen.

 

EDIT: wie wil reageren op het originele onderwerp kan dit vanzelfsprekend hier in deze thread blijven doen. Er werd niets afgesloten of geblokkeerd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Gisteren nieuwe modem afgehaald en geïnstalleerd. Alles verliep vlot maar … wat een irriterend geluid van die koeling !!! Echt onaangenaam. Net de ventilator van een oude pc. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dume 

Heb jou topic verplaatst naar hier aangezien hier alles over gaat. Lees het eens door en voor opmekingen en dergelijke kan je hier verder reageren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Voilà, de koffiemolen van Telenet terug naar de winkel gedaan en terug oudere modem. Eindelijk terug stilte in de leefruimte. Shame on you Telenet om zo’n prullen te verdelen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dume 

Houd je er dan wel rekening mee dat als je One Up hebt dat je dan ook niet volledige snelheden hebt to 1 Gbps . De oude modems worden gekapt tot 400 Mbps.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dume groot gelijk! Ik heb dit ook gedaan een paar weken geleden 👍

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

en al nieuws van u colega's Suzy?

Tags (1)
0 Likes