41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Hello,
Ik heb dus een een bericht gekregen van Telenet dat mijn modem Docsis CH6643E moet worden vervangen wegens de ouderdom.(2010_2012).
Ik heb vandaag gebeld naar Telenet en de nieuwe modem Eurodocsis F@ST3896LG-TN besteld.
Er werd me gezegd langs de telefoon dat de installatiekost door een technieker 85 euro bedroeg. Ik zei dat ik daarmee akkoord was.
Vrijdag 17 november 2023 tussen 10h en 14h30 komt de technieker de nieuwe modem plaatsen.
Maar.... na de telefoon bestelling bij Telenet keek ik op mijn laptop in de postbus. Daarin is een e-mailbericht van Telenet toegekomen met een afrekening van €135.
Zie bijlage. Hoe is dit te verklaren? Is dit gerechtvaardigd?
Er staat duidelijk in het eerste bericht van Telenet dat ik kreeg dat mijn huidige modem Docsis 3.0 CH6643E gratis kan worden vervangen door een nieuwe Telenet modem.
Waarom moet ik nu 50 euro betalen voor het vervangen van mijn modem?
Graag uw advies hierover?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
gigi
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: De Telenet modem is niet gratis!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Janneke_Dust ik heb dezelfde bedenking gemaakt,maar dat is niet van toepassing voor @gigi .
Men weet bij Telenet weeral niet waar de klepel hangt ,man man toch, amateurs 😠
@gigi Klantendienst bellen.
Bedankt voor de steun.
ik heb reeds een contact formulier verzonden met de vraag waarom ik deze €50 moet betalen.
Maar ik zal morgen nog eens terug bellen naar dezelfde telefoonnummer voor alle zekerheid, voordat ze me vrijdag teveel doen betalen.
grtz,
gigi
Het blijft een vraag van telenet om de modem te vervangen dus blijft kosteloos
Je hebt duidelijk gemaakt dat je dit zelf niet kan dit moet gerespecteerd worden
Best dat je creditnota vraagt voor de 135 euro
Er ziet er duidelijk uit dat zelf niet weten wat kan niet kan van de facturen
Alles ze de modem niet installeren kan ze het niet installeren
Het blijft op vraag van telenet omdat de andere modem stopt
Als het niet nodig is wordt de vraag niet gesteld
De ombudsdienst zal de klant gelijk geven is zeer duidelijk
Die 50 euro zal je wel terugkrijgen, vermoed ik.
Ik zou inderdaad eens bellen, ofwel via Messenger: http://m.me/telenet
Minder goede ervaringen met het contactformulier
Thanks.
Ik heb gebeld naar de klantendienst van Telenet 015666666.
Ze zijn ingelicht en zullen het bedrag aanpassen.
Of het teveel terug storten.
De technieker komt vrijdag a.s en zal de nieuwe modem installeren. Ik betaal €85 en geen frank meer.
Hun belofte dat ze de €50 zullen terug storten neem ik met een korreltje zout.
Je schrijft toch ook : vermoed ik : dus ben je ook niet zeker
grtz,
Lange wachttijd als je telefoneert naar de Telenetdiensten, (muziekske)doorgestuurd worden en driemaal hetzelfde moeten herhalen aan telkens andere vrouwelijke Telenet medewerkers voordat je wordt geholpen.
gigi
Thanks you.
ik zal gewoon de €85 euro betalen voor de installatie en geen eurocent meer.
grtz,
gigi
@gigi schreef:Thanks.
Je schrijft toch ook : vermoed ik : dus ben je ook niet zeker
Ik zeg "vermoed ik " omdat ik niet voor Telenet kan spreken. Maar mijn ervaring is hier wel positief, ik zou er niet van uitgaan dat het niet in orde komt.
Eventueel wordt die 50 euro pas op de volgende aanrekening verrekend, afhankelijk van wanneer je factuur wordt opgemaakt. Je zal in dat geval ook een mail krijgen dat je nog een tegoed hebt. Je kan dan eventueel moeilijk doen, dat moet je zelf maar zien. Ik zou het persoonlijk niet doen.
@gigi schreef:De technieker komt vrijdag a.s en zal de nieuwe modem installeren. Ik betaal €85 en geen frank meer.
Nog even voor de duidelijkheid, de afrekening verloopt steeds via je factuur. Je moet normaal niets betalen aan de technieker zelf.
Wat een gezaag
What's the problem?
Wacht nog 1 maand tot je de facturen / correcties krijgt, en laat het ons dan weten hoe het afliep.
Intussen kunnen we hier proberen om mensen met echte problemen te helpen
Oké. Ik licht u in wanneer de Telenet Technieker is langs geweest.
grtz,
gigi