Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Ex-Netweter 

 

Goed nieuws en bedankt om dit even te melden 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ObliviA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hey allen

 

Ik ben overgestapt van een Unifi USG naar Unifi USG Pro 4. Nu krijg ik de bridging niet meer werkend. Van zodra ik het Mac adres instell van de nieuwe router heb ik geen netwerk meer. Zie ik iets over het hoofd?

 

Groeten

0 Likes
ObliviA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Heb het gevonden, gewoon de modem van Telenet is opnieuw opgestart en alles was ok.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@ObliviA 

 

Zo zie je maar, de klassieke simpele dingen eerst proberen wil nog steeds wel eens werken 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Bij mij staat deze niet op Native maar Passthrough ... en dat werkt.

0 Likes
Bregt-aalst
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
De vlam zit erin. Al 25 duimen! O dierbaar België.. On a roll...

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Sjekke goedemorgen, ik heb juist volgend topic aangemaakt, 'Persoonlijke router achter modem en tvbox' zou u me dit kunnen bevestigen aub?

 

Mvg,

 

Bregt

0 Likes
Warlord_Zico
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb net hetzelfde probleem met een Fortigate D60. Eens het MAC adres ingevoerd, geen verbinding meer. Ik omzeil dit nu met dubbele NAT en DMZ. Niet ideaal.

Ik sta op het punt naar een Pfsense firewall over te stappen, hopelijk lukt het met deze.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Warlord_Zico  schreef:

Ik heb net hetzelfde probleem met een Fortigate D60. Eens het MAC adres ingevoerd, geen verbinding meer. Ik omzeil dit nu met dubbele NAT en DMZ. Niet ideaal.

Ik sta op het punt naar een Pfsense firewall over te stappen, hopelijk lukt het met deze.


Bij een opstelling van een Fortigate achter de CV8560E hebt je met een zeer specifiek probleem te doen. Dit betreft een bug in DHCP in de firmwre van de CV8560E.

Als één van de zeer weinige leveranciers gebruikt Fortinet nog een bootp broadcast flag. Alle andere leveranciers gebruiken unicast. Dit is op zich niet fout, maar erg ongebruikelijk, en iets waar de Telenet software op de CV8560E niet mee overweg kon.

Het gevolg; je ontvangt geen IPv4 adres op de WAN port van je Fortigate router wanneer je mac-passthrough gebruikt. Het lukt wel een IPv4 adres te verkrijgen uit het 192.168.0.0/24 wanneer je bridge niet gebruikt op de CV8560E.

 

In de nieuwste firmware (nu nog beta, maar binnenkort beschikbaar voor het grote publiek) is deze fout opgelost.

Ik zou dus nog even wachten met de aanschaf van een nieuwe router.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
medamy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

enige idee wat precies gedaan was?

 

Ik zit vast met hetzelfde probleem -geen toegang meer aan de geavanceerde instellingen nat het activeren  van speedboost optie.

 

als ik via een andere menu porbeer daar te bereiken krijk die foutbericht 

 

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren

 

 

Alvast bedankt

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@medamy  schreef:

enige idee wat precies gedaan was?

 

Ik zit vast met hetzelfde probleem -geen toegang meer aan de geavanceerde instellingen nat het activeren  van speedboost optie.


Bij mij werkt alles zoals het hoort. De patch voor IPv6 PD waarvan eerder sprake was is nu in de officiele firmware geintegreerd. Deze is gisteren uitgerold naar alle routers.

Het is hierdoor terug mogelijk wijzigingen te doen in de advanced setting via mijn telenet, iets wat eerder niet mogelijk was, omdat dan de patch verloren zou gaan. Nu werkt alles gewoon.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
brggmn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Waarschijnlijk werd je modem verkeerd geconfigureerd. Ze moeten hem op de technische dienst opnieuw provisionen. Nadien heb je terug de geavanceerde opties ter beschikking

0 Likes
medamy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

ik heb hetzelfde modem sinds maanden en die was niet verandert. 

 

Na drie weken is mijn probleem niet  niet opgelost. 

 

Er werd een ticket  aangemaakt naar een expert binnen Telenet en ik ging een sms krijgen wanneer het in orde moest zijn. 

 

Sms is binnen met de waardelose advies : gelieve een factory reset uit te voeren. 

 

Belachlijk.

 

 

0 Likes
beuntje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Vraagje: wat is het verschil bij gebruik eigen router tussen deze aanpak (modem-only en bridgen) versus "gewone" telenet hgw-router en het ip van de eigen router in de DMZ zetten van de telenet router?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@beuntje  schreef:

Vraagje: wat is het verschil bij gebruik eigen router tussen deze aanpak (modem-only en bridgen) versus "gewone" telenet hgw-router en het ip van de eigen router in de DMZ zetten van de telenet router?


Mac Bridiging en de oude modem only zorgen ervoor dat je eigen router een publiek IPv4 adres op zijn WAN interface ontvangt (via DHCP).

 

Bij DMZ ga je een statisch privé adres configureren op de WAN interface van je eigen router en dit adres ingeven als "DMZ" adres. Resultaat is dat "alle" inkomende TCP en UDP poorten geforward worden naar je eigen router via NAT (network address translation).  Maar je eigen router doet op zijn beurt ook nog eens NAT voor je interne netwerk. Er gebeurt dus 2x NAT wat suboptimaal is, en voor sommige applicaties problemen kan veroorzaken.

 

Met een modem only of MAC bridging wordt er slechts 1x genat, nl door je eigen router.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Het voornaamste verschil is 2x NAT ipv 1x NAT.

 

Wanneer je je eigen router achter de HGW plaatst, zonder bridging zal deze een private IPv4 adres ontvangen (192.168.0.x) op zijn WAN interface. Beide router zullen dan NAT toepassen.

Op zich is dat geen groot probleem. Voor inkomend verkeer kun je inderdaad het IP van je eigen router als DMZ via mijn telenet ingeven. Al het inkomend verkeer zal dan doorgegeven worden aan je eigen router, waarop je de gewenste port-forwarding kunt configureren.

 

Wanneer je de CV8560E router gebruikt met bridging, dan zal je eigen router een publiek IPv4 adres ontvangen, en gebeurt er maar één keer NAT.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.