Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Jabka71
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Zelfde probleem hier, MAC adres ingegeven maar dan opslaan lukt niet. Blijft hangen op volgende scherm:

 

Bridging.jpg

0 Likes
aboutkab
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb zelfs de mogelijkheid niet om op het opslaan knopje te klikken. @Jabka71  Kan je eens even horen waaraan het kan liggen @Suzy 

0 Likes
Tek_No
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik weet niet of dit voor jullie een oplossing gaat brengen maar ik klik eerst op de "Expert Instellingen" van de kabel modem in "Mijn Telenet" vooraleer ik naar "Geavanceerde Instellingen" ga.

 

Je moet dan eerst bevestigen. Mogelijk wordt hiermee rekening gehouden bij het activeren van de "Opslaan" knop?

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Het werkt hoor ... 

0 Likes
Jabka71
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Probleem opgelost... was bezig op een PC aangesloten op mijn eigen router, dus achter een dubbel-NAT.

 

Met een laptop rechtstreeks aangesloten op de CV8560E e-router is alles gelukt: MAC adres van mijn eigen router kunnen instellen onder Bridging, configuratie kunnen opslaan, cold boot van mijn eigen router en boem... het werkt.

Pietsnot56
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hi,

 

mag ik enige verduidelijking vragen?

Is dit de juiste werkwijze:

1) mac adres eigen router invoegen op “mijn telenet”.

2) reboot modem

3) utp kabel van één van de lan poorten modem naar de wan poort op de router.

4) dhcp range router wijzigen naar een verschillende range dan deze vermeld in “mijn telenet”.

5) tvbox,pc, access point, nas, switch, enz aansluiten op de lan-poorten router.

6) poort forwarding in “mijn telenet” verwijderen en dezelfde poorten open zetten in de router.

 

als dit juist zou zijn, werkt dan de tv box interactief?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Pietsnot56 

 

Wat ik u al zeker kan zeggen:

  • Uw TV box niet op uw eigen router maar op een van de andere LAN poorten van de telenet modem/router aansluiten (al dan niet via een switch). Alle andere componenten (die dus niet genoodzaakt zijn om hun adres van Telenet te krijgen) mogen dan op uw eigen router aangesloten worden.
  • Indien je uw eigen router voordien ook al als router gebruikte (en niet als AP of bridge) dan heb je al een andere DHCP range staan. Die mag zo blijven.
  • Die portforwarding is denk ik niet meer nodig omdat alles nu echt rechtstreeks op uw eigen router toekomt aangezien er geen dubbele NAT meer is.

Voor de rest is uw schema juist. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

klopt het dat je dit pas kan opslaan als je zelf met je e-router verbonden bent (vrije lan poort van telenet bak), dus niet via je eigen router (dubbel NAT), of via een andere verbinding (bijv 4G of internet via het werk/school). De knop om de instellingen op te slaan is niet zichtbaar. verschillende browsers en toestellen geprobeerd, maar geen knop om de instelligen te bewaren. iemand een idee ???

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Pietsnot56  schreef:

4) dhcp range router wijzigen naar een verschillende range dan deze vermeld in “mijn telenet”.


DHCP range router wijzigen is absoluut niet nodig, gezien het netwerk achter jouw E-router volledig gescheiden is van het netwerk van je eigen bridged router. Er zal dus geen conflict zijn.

Jouw gebuur heeft waarschijnlijk ook dezelfde dhcp range op zijn LAN als jij en zoveel anderen (192.168.0.0) 😊.

 

Hoewel het een goede praktijk is, als je 2 netwerken beheert, om die in een verschillend subnet te steken, is het technisch niet noodzakelijk.

 

@StefaanH  schreef:

Wat ik u al zeker kan zeggen:

  • Uw TV box niet op uw eigen router maar op een van de andere LAN poorten van de telenet modem/router aansluiten (al dan niet via een switch). Alle andere componenten (die dus niet genoodzaakt zijn om hun adres van Telenet te krijgen) mogen dan op uw eigen router aangesloten worden.

Weet je dat zeker?

Volgens mij krijgt de TV-Box zijn IP adres van de router, en niet van Telenet (in tegenstelling tot de vroegere digiboxen)

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@aboutkab  schreef:

Ik heb zelfs de mogelijkheid niet om op het opslaan knopje te klikken. @Jabka71  Kan je eens even horen waaraan het kan liggen @Suzy 


@aboutkab, moeilijk om zo te zeggen. Heb je toevallig instellingen in de tab IPv4 Firewall & Portforwarding staan die niet oké zijn? Normaal zou je hier dan wel een melding van moeten krijgen of zien. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy  Help, ik kan de wijzigingen ook niet opslaan. De "wijzigingen opslaan" knop blijft grijs.

Het mac-adres is correct (anders zie je een foutmelding).  Heb ook al eens met enkel kleine en enkele grote letters geprobeerd 😞

 

Los daarvan kan ik ook niets wijzigen in de IPv4 tab (zonder bridging aan te passen).

Eigenlijk kan ik niets meer aanpassen onder "geavanceerde instellingen" ... 😞

Bijv enkel het LAN subnet aanpassen.

 

Modem herstarten helpt niet.

 

Ik heb mijn laptop ook eens aangesloten rechtsreeks op de homegateway (dus niet achter mijn router). Helpt ook niet 😞


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tek_No
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hoe wordt jouw modem gelijst onder "Mijn Telenet"?

 

Is dit "DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)" of iets anders?

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Voor allen met een eigen degelijke router, en een modem only: DE TV BOXEN WERKEN WEL ACHTER UW EIGEN ROUTER!!!! Werkt bij mij al maanden zo. In mijn HGW steekt maar één netwerkkabel en das deze van mijn router. Al de rest zit achter mijn eigen router met inbegrip van 2 TV boxen. Opgelet DIGICORDERS EN DIGIBOXEN WERKEN NIET ACHTER EEN EIGEN ROUTER!!!  Trouwens een dezer dagen ga ik mijn HGW inruilen voor een EMTA modem...

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Tek_No  schreef:

Hoe wordt jouw modem gelijst onder "Mijn Telenet"?

 

Is dit "DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)" of iets anders?

 


@Tek_No ja tuurlijk, de DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)

Mijn_thuisnetwerk.jpg

 

@Domi1963 , laat ons aub on topic blijven. Hier gaat het specifiek over bridging op de E-Router CV8560E.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Dan moet je mij niet alleen verwijten er zijn hier verschillende mensen die dat vragen of een box werkt achter een eigen router. En terecht want als je een HGW hebt kan je niet bridgen dit kan eigenlijk alleen met een emta modem. En voor de 3.1 vind ik de naam router slecht gekozen want het is een modem only
Never trust in Dust
0 Likes