Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Domi1963 Het was geen verwijt.

het leidt enkel de aandacht af.

En ik heb de E-router, specifiek gekozen voor de bridging functionaliteit. Dus het “moet” werken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Ex-Netweter  schreef:
... knip ...
@StefaanH  schreef:

Wat ik u al zeker kan zeggen:

  • Uw TV box niet op uw eigen router maar op een van de andere LAN poorten van de telenet modem/router aansluiten (al dan niet via een switch). Alle andere componenten (die dus niet genoodzaakt zijn om hun adres van Telenet te krijgen) mogen dan op uw eigen router aangesloten worden.

Weet je dat zeker?

Volgens mij krijgt de TV-Box zijn IP adres van de router, en niet van Telenet (in tegenstelling tot de vroegere digiboxen)


Waarom anders werd er medegedeeld dat de TV box niet compatibel is met een modem-only? Wie een TV box wilde ipv zijn digicorder moest zijn modem-only inruilen voor een HGW.

 

En voor zover ik weet is een TV box aangesloten aan uw eigen router na een modem-only toch wel hetzelfde als een TV box aangesloten aan een eigen router die gebridged wordt in de nieuwe E-modem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

@Domi1963 Het was geen verwijt.

het leidt enkel de aandacht af.

En ik heb de E-router, specifiek gekozen voor de bridging functionaliteit. Dus het “moet” werken.


Waarom? Je kan de TV box toch aansluiten op een van de andere poorten van de E-modem. Die hoeft toch niet persé aan uw eigen router te hangen?

 

Of had je het over de bridging functie in het algemeen, dat je die aan de praat moet krijgen? In dat geval is mijn opmerking natuurlijk totaal naast de kwestie.

 

Alles draait om wat je bedoelde met "het".😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Omdat ik een eigen firewall heb waar ik een publiek ip op wil + tv boxen. Ja ik weet het: ik wil nogal veel 😉 

 

Dus ik herhaal: ik heb de E-router C8560E

Ik kan op Mijn Telenet bij "Geavanceerde settings" niets aanpassen

Dus geen bridging, ook geen subnet veranderen of port forwardings aanpassen. Die laatste 2 hebben altijd gewerkt, want er zijn zelfs port forwardings actief.

De knop "wijzigingen opslaan" blijft grijs. Zelfs als ik enkel zaken aanpas die niets met bridging te maken hebben.

 

Al geprobeerd zonder soelaas:

- modem herstart

- andere browser, ook incognito

pc rechtstreeks aan modem

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E 

Ik bedoelde gewoon dat de E-router een verkeerde naamstelling is want er zit geen router noch WiFi in, in de EMTA Docsis 3.1. Ik heb hem nog niet maar overweeg hem ook te gaan halen want mijn huidige HGW kun je niet bridgen. Het enige wat ik niet weet is hoe ik mijn eigen router als full router moet instellen. Dus ik bedoel wat ik nu nog moet wijzigen als ik de 3.1 ga halen?? Welke instellingen? Mijn WiFi loopt al over mijn router, want mijn radio signaal staat uit in mijn HGW. Moeten er in mijn TP-Link nog andere instellingen gewijzigd worden?? Mijn NAS zal ook achter mijn eigen router zitten. En ook een vast ip adres hebben.

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Domi1963 je bent niet correct geïnformeerd.

De E-router (CV8560E Docsis 3.1) heeft weldegelijk een router aan boord. Het is GEEN modem only.

Het is wel een homegateway, welliswaar zonder wifi, met volledige router/nat functionaliteit en sinds vandaag ook een bridge functie om de huidige modem only klanten te bedienen.

 

Maar je leidt weer de aandacht af door off topic en bovendien foute informatie. Aub ...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

... knip ...

Het is wel een homegateway, welliswaar zonder wifi, met volledige router/nat functionaliteit en sinds vandaag ook een bridge functie om de huidige modem only klanten te bedienen.

 

... knip ...


En dat omdat de TV box NIET compatibel is met de modem-only en men deze klanten op die manier ook kan bedienen met een HGW. De modem-only vliegt op termijn eruit. Zo simpel is het.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Wat is in feite nu het verschil tussen oudere modems en DMZ (IPv4 pass through?) en deze nieuwe modem (MAC-adress pass through)? Dat nu ook IPv6 volledig wordt ondersteund op de eigen router en verbonden apparaten?

 

Of is er nog meer en zo ja, wat?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

Omdat ik een eigen firewall heb waar ik een publiek ip op wil + tv boxen. Ja ik weet het: ik wil nogal veel 😉 

 

Dus ik herhaal: ik heb de E-router C8560E

Ik kan op Mijn Telenet bij "Geavanceerde settings" niets aanpassen

Dus geen bridging, ook geen subnet veranderen of port forwardings aanpassen. Die laatste 2 hebben altijd gewerkt, want er zijn zelfs port forwardings actief.

De knop "wijzigingen opslaan" blijft grijs. Zelfs als ik enkel zaken aanpas die niets met bridging te maken hebben.

 

Al geprobeerd zonder soelaas:

- modem herstart

- andere browser, ook incognito

pc rechtstreeks aan modem

 


Ik heb het kunnen oplossen door eerst via "Mijn Telenet" de modem terug te zetten naar de "standaard instellingen".  Modem herstart dan. Dan duurde het nog een paar minuten alvorens de oude port forwardings op Mijn Telenet verdwenen waren (een indicatie dat de standaard instellingen actief zijn).  Pas daarna kon ik aanpassingen doen.  Bridging doet het hier nu ook !


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
aboutkab
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy  Hallo allen, ik heb de instelling wel kunnen aanpassen door het apparaat naar fabrieksinstellingen te resetten. Misschien kan je dat eens proberen @Steven-E 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

euh @aboutkab lees het vorige bericht 😎


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
aboutkab
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

hahaha sorry, ik heb rechtstreeks op een oudere bericht geantwoord 🙂

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

@Pietsnot56 

 

Wat ik u al zeker kan zeggen:

  • Uw TV box niet op uw eigen router maar op een van de andere LAN poorten van de telenet modem/router aansluiten (al dan niet via een switch). Alle andere componenten (die dus niet genoodzaakt zijn om hun adres van Telenet te krijgen) mogen dan op uw eigen router aangesloten worden.

De TV-box kan perfect op de eigen router aangesloten worden. Ik heb dit al eerder "gecorrigeerd" hier op het forum. Bij mij is hij aangesloten op mijn eigen Netgear Orbi router, en dat werkt perfect.

 

(Als het over de Digibox of Digicorder gaat is het een ander verhaal, maar je had het specifiek over de TV-box)

 

Update: als je bridging gebruikt zal het niet zoveel uitmaken, maar als je geen bridging gebruikt en dus een dubbele NAT hebt is het juist heel onhandig als je de TV-box op de Telenet router aansluit, omdat je dan geen YouTube of Netflix meer naar de TV-box kunt casten via je smartphone of tablet (die met de eigen router verbonden is).
Zie ook mijn antwoorden in dit onderwerp:
https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Netwerk-setup/td-p/75207

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Klopt, de TV-Box kan perfect achter een eigen router, behalve als je een modem-only hebt.

Maar mits een homegateway (inclusief de nieuwe E-Router CV8560E) kan het wel.

 

Zelfs met bridging maakt het uit.
De TV-Boxen krijgen (indien rechtstreeks achter de modem) een adres uit de range 192.168.0.0/24 .

Je router krijgt een publiek IP. Maar zelfs met bridging zal je in dit geval niet kunnen streamen vanaf je LAN naar je TV-Box.
Achter de eigen router zouden de TV-Boxen een adres krijgen in je eigen LAN range en lukt streamen weer wel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

...

De E-router (CV8560E Docsis 3.1) heeft weldegelijk een router aan boord. Het is GEEN modem only.

Het is wel een homegateway, welliswaar zonder wifi, met volledige router/nat functionaliteit en sinds vandaag ook een bridge functie om de huidige modem only klanten te bedienen.

...


Even bevestigen dat wat @Steven-E hier zegt, correct is. De Docsis 3.1 E-router (CV8560E) is geen eMTA, daarom ook bewust de naam E-router.

 

Het toestel heeft geen ingebouwde Access Point aan boord en zendt dus geen WiFi uit. Maar anders dan bij een eMTA-modem is er wel een switch en e-router ingebouwd. En sinds afgelopen zondag werkt nu ook de bridging functionaliteit op deze modem. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.