Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Ex-Netweter, dan heb ik geluk gehad, ik heb slechts enkele dagen moeten betalen 😉

Zie correctie op aanrekening. Initiële activatie was 14/10. Weer opgezegd op 21/10.

Facturatieperiode start in mijn geval steeds op de 16e van de maand.

1928775054.jpg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
morpheus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Mja, dit staat in de voorwaarden vermeld op https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-optie-speedboost-1gbps/

Je gaat een overeenkomst van één maand aan. Na de eerste maand wordt je abonnement automatisch voor onbepaalde duur verlengd voor € 15 per maand. Vanaf dan kan je steeds kosteloos opzeggen.


Dan zou dat neerkomen op 50€ (35 + 15) omdat je de tv box wil. Een beetje overdreven, zeker als je bedenkt dat we ook huur moeten betalen voor de decoder. Maandelijks 8(?) euro om te gebruiken, maar bij upgrades moet je wel nog eens extra betalen. 🤔

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb zelfs onbedoeld winst gemaakt. Door een online bestelling te plaatsen kreeg ik 3 maanden 10 euro korting.  Die is niet vervallen na het opzeggen van de speedboost optie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SVD2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Heb je dan ook ipv6 ingesteld? Zo ja hoe? Met prefix delegation?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@SVD2  schreef:

Heb je dan ook ipv6 ingesteld? Zo ja hoe? Met prefix delegation?


Neen, mijn firewall ondersteunt dit momenteel nog niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Als men Giga speedboost neemt krijg je CV8560E? of moet je dit expliciet melden?

 

0 Likes
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Als men door de bestelling pagina "giga speedboost loopt spreken ze van twee soorten modems "CH7465LG-TN of Compal CV8560E" maar nergens heb je mogelijkheid van kiezen welke modem.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@paulus 

Je hoeft geen modem te kiezen. Als je er een hebt die voldoet kan je  hem gebruiken. Voldoet hij niet dan geldt volgend zinnetje uit een post van @Suzy :Klanten die een nieuwe modem nodig hebben, omdat ze een Giga Speedboost wensen, krijgen een CV8560E mee (Docsis 3.1 E-router), waar je sinds afgelopen zondag ook bridging op kan gebruiken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kumo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Twee weken geleden in de telenetshop in de buurt eens gevraagd naar de nieuwe e-router en bridging. Toen zei men dat ik gratis mijn oude modem-only kon omruilen naar de nieuwe e-router (ze hadden die al in voorraad), maar ik ging nog wachten tot bridging actief was.

Nu vertellen ze me dat ik 35€ moeten betalen (Wigo9 momenteel). Ook naar de klantendienst en die zeggen hetzelfde... Enkel als ik die Gigabit Speedboost zou willen, zoals hier heel recent ook wordt vermeld.

Echter, met mijn Wigo9 abbo zou ik 300Mbps moeten hebben, maar ik krijg maar een kleine 200Mbps. Dus mijn modem (CV6181E) voldoet eigenlijk niet meer, maar toch moet ik bijbetalen?!...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Kumo  schreef:

Dus mijn modem (CV6181E) voldoet eigenlijk niet meer, maar toch moet ik bijbetalen?!...


Je moet bijbetalen voor een CV8560E (E-router) omdat je deze modem niet nodig hebt, tenzij je de gigaspeed boost neemt …

Om de snelheid te halen voor jouw formule, zal je een CBN 24*8 CV7160E EMTA 3.0 nodig hebben. Die moeten ze in principe wel gratis geven, gezien noodzakelijk voor jouw formule.

 

Ik begrijp de Telenet policy wel, dat ze de nieuwe E-router (CV8560E) willen voorbehouden voor klanten die deze wèl nodig hebben voor het halen van de snelheden waarvoor ze betalen.

 

PS. De CV7160E kan theoretisch ook de giga snelheid aan, maar in de praktijk is dat meestal max. 850 mbps ...

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy  kan jij niet eens informeren hoe ik aan die Docsis 3.1 modem geraak? Ik heb reeds naar 2 Telenet shops gebeld in mijn buurt en ze hebben hem niet. En als ik naar de klantendienst bel daar zeggen ze dat hij nog niet in omloop is. Ik kom in aanmerking want ik heb nu de optie gigaboost al 2 weken. Kan ik die modem eventueel online ruilen??

bedankt op voorhand 

Never trust in Dust
0 Likes
Scratch009
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@paulus vreemd, ik ben de nieuwe modem (CV8560E) bij staf vrelust gaan afhalen vorige week. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Scratch009  schreef:

@paulus vreemd, ik ben de nieuwe modem (CV8560E) bij staf vrelust gaan afhalen vorige week. 


Het zal blijkbaar voor een stuk afhangen van de goodwill van de shop in kwestie, hoe soepel ze met de voorschriften omgaan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vitanick
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy  enig idee wanneer bridging bij de e-router mogelijk zal zijn voor meerdere toestellen?

Ik zit zelf met 3 lokale servers + mijn router die momenteel allemaal een extern ip adress nodig hebben en zou graag de gigaboost optie willen proberen aan de volledige snelheid (en uiteraard mijn servers van een publiek ip blijven voorzien) 😋 Zelf zit ik momenteel nog met de CV7160E emta

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Vitanick , voor zover ik begrepen heb is dat niet de bedoeling. In het verleden was het dan ook een uitzondering dat je 16 IPv4 adressen kon verkrijgen.