Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Waarom bellen.

Chat toch gewoon met Telenet WhatsApp. 

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Heb net gebeld en eindelijk een medewerkster  die begreep en zelf vaststelde wat er aan de hand was en ook zelf aangaf wat er moest gebeuren: Instellingen in de backoffice nakijken en goed zetten.

Het zou wel 2 dagen duren...? 

Enfin, als het maar opgelost wordt. Fingers crossed !

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@vossie  ja dat het even wat tijd inneemt is normaal maar je bent op weg naar een oplossing. Moest het opgelost zijn vergeet niet de oplossing aan te duiden wat je het meest geholpen heeft. Op die manier kunnen we andere Netweters ook weer helpen als dit nog eens voor komt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@robatoras  schreef:

@Steven-E jij herhaald hetzelfde als wat @StefaanH  eerder al poste 

... knip ...


Dat gebeurt nogal eens, overkomt mij ook wel eens. En eigenlijk is dat niet erg. Wanneer we met verschillende mensen onafhankelijk van elkaar ongeveer hetzelfde zeggen kun je er wel van op aan dat het ook wel juist zal zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TbR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik nog steeds te wachten op massale berichten dat PD van een /60 in bridge/passthru inderdaad werkt... zolang ik dat niet zie, blijf ik volhouden met mijn CV7160E (die perfect werkt). Ik zit een beetje te wachten, want ik wil graag overstappen naar de TV Box...

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@TbR  schreef:

Ik nog steeds te wachten op massale berichten dat PD van een /60 in bridge/passthru inderdaad werkt... zolang ik dat niet zie, blijf ik volhouden met mijn CV7160E (die perfect werkt). Ik zit een beetje te wachten, want ik wil graag overstappen naar de TV Box...

 


@TbR voor IPv6 gerelateerde vragen op de CV8560e modem heb ik een nieuw topic gecreëerd en wil ik je graag daar naar door verwijzen. Dat houdt alles wat overzichtelijk 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Nog steeds niet in orde, is intussen in de derde lijn in behandeling, maar een vriendelijke medewerker bij de klantendienst heeft zelf voor mij de MAC Pass through geactiveerd aan de hand van het Mac-adres van mijn router.

 

Ik kan echter nog steeds zelf niets zien. Als ik het goede begrijp moet mijn eigen router nu toch een extern ip-adres hebben? Waar kan ik dat dan vinden? Want via de webinterface van mijn router (TP Link Archer AX50) zie ik dat hij gewoon een intern IP-adres heeft...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@vossie 

Op een toestel aangesloten aan je TP Link aarcher ga je bijvoorbeeld naar deze site.

Je leest nu direct je extern ipv4 adres.

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@janne_man 

Dat snap ik, maar het is hetzelfde als van de telenetmodem...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ben je zeker dat je het juiste MAC adres ingebracht voor de MAC passtrough?

Jouw router heeft namelijk verschillende MAC adressen (het WAN MAC adres is een ander dan het LAN MAC adres)!

 

Als je naar "Mijn Telenet" gaat, dan zie je een lijst van apparaten die aangesloten zijn op jouw Telenet modem. Hier moet je jouw router zien (met een intern IP adres 192.168.0.xxx) en zijn WAN MAC adres. Dat is het MAC adres dat je nodig hebt voor de passtrough.

0 Likes
vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Ex-Netweter  Het is idd het juiste Mac adres. 

Ik ga er morgen mee aan de slag nog eens. De Telenet-medewerker heeft op mijn vraag een aantal poorten opengezet omdat ik er dus zelf momenteel niet aan kan. 
mijn router zit aan wanzijde aangesloten aan de modem op 192.168.0.2 (statisch ip) en aan lanzijde op 192.168.1.1

klopt het dat alle betreffende poorten dan in eerste instantie moeten opengezet worden in Mijn Telenet op 192.168.0.2  en dan daarna ook voor elk Device op x.x.1.x in mijn router?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@vossie  schreef:

@Ex-Netweter  Het is idd het juiste Mac adres. 

Ik ga er morgen mee aan de slag nog eens. De Telenet-medewerker heeft op mijn vraag een aantal poorten opengezet omdat ik er dus zelf momenteel niet aan kan. 
mijn router zit aan wanzijde aangesloten aan de modem op 192.168.0.2 (statisch ip) en aan lanzijde op 192.168.1.1

klopt het dat alle betreffende poorten dan in eerste instantie moeten opengezet worden in Mijn Telenet op 192.168.0.2  en dan daarna ook voor elk Device op x.x.1.x in mijn router?

 


Herstart eeerst eens je Docsis 3.1 router.

Als het wan mac-adres van je TP-Link router correct werd ingevoerd, heb je geen portforwarding (ope poorten) in te stelle op je Docsis 3.1 router. Je TP-Link krijgt dan immers een ip-adres dat je van om het evenwaar kan bereiken.

In het andere geval gebruik je de functionaliteiet niet van mac-adres passtrough en ben je bezig zoals op elke andere router van Telenet.

Het is best om te wachten met je interne opstelling tot dat je met mijn Telenet toegang en controle hebt tot uw Telenet router.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Geen poorten forwarden, en vooral: de interface aan de wan kant op DHCP zetten, niet fixed.

Anders kan hij toch nooit dit publiek IP ontvangen?

 

@vossie ik vermoed dat je niet helemaal mee bent met het mac passthrough gegeven.

Op layer 2 zit de WAN interface in hetzelfde netwerk als je Telenet modem/router en eventuele andere toestellen in het 192.168.0.0/24 netwerk.

 

Maar op layer 3 niet: de WAN interface gaat echt een publiek IP adres gaan vragen aan Telenet.

Telenet gaat enkel een publiek IP geven aan het toestel waarvan je het MAC adres hebt ingegeven op Mijn Telenet (dus het mac adres de WAN interface van je eigen router).

De routerfunctie en NAT functie van de Telenet modem(router) wordt uitgeschakeld voor dit publiek IP. Port forwardings zijn bijgevolg niet van toepassing.

 

Maar je moet wel DHCP blijven gebruiken, en geen fixed adres configureren op je router.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@vossie  schreef:

@Ex-Netweter  Het is idd het juiste Mac adres. 
mijn router zit aan wanzijde aangesloten aan de modem op 192.168.0.2 (statisch ip) en aan lanzijde op 192.168.1.1


Zo kan het natuurlijk niet werken: je kan geen publiek IPv4 verwachten op je WAN, als je zelf een vast intern IP adres ingesteld hebt 🤔.

Dus zoals de vorige posters ook al schreven: de WAN moet ingesteld worden op een dynamisch IP, zodat deze (via de passtrough) een extern IPv4 adres kan aanvragen aan Telenet (DHCP).

vossie
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Inderdaad, dom van mij 🤔

 

bedankt trouwens voor alle antwoorden. Ik heb nu op dynamisch gezet, en modem en router herstart, maar nu heb ik nog steeds geen publiek ip adres?

E1EA312F-01D8-47F4-9DD9-8869EA8092D7.jpeg

0 Likes