Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Hugo-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

als je hun modem bridged, krijg je dan een vast ip adres van telenet zonder de meerkost ervan?... lijkt me wel handig als je een eigen website vanuit thuis wil opzetten (hetgeen ik in gedachte heb, ipv via ddns extern te moeten werken)

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Neen je krijgt geen fixed ip, enkel een publiek. dwz dat het nog steeds kan veranderen, als je een vast ip wilt zal je nog altijd de meerprijs voor het vaste ip moeten betalen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Hugo-H 

 

Nee, een vast IP adres ga je niet krijgen, wel een publiek IP adres.  Los daarvan, Telenet wijzigt niet snel het uitgedeelde publiek IP adres, dus in de praktijk valt dat nogal mee.

 

Hetgeen je doet met  de MAC Passthrough (want dat is het , en geen bridging) van de E-modem is ervoor zorgen dat je eigen router zijn eigen publiek IP adres krijgt en je dus niet met dubbele NAT verveeld zit wanneer je een eigen router met DHCP gebruikt.

 

Om dat te bereiken moet je in "mijn telenet" op de juiste plaats het MAC adres van uw eigen router invoeren. Vervolgens een UTP kabel van de WAN poort van uw eigen router naar een LAN poort van de E-modem. Tenslotte al uw eigen toestellen, met uitzondering van TV-Box of digicorder (die moeten op een LAN poort van de E-modem), op de LAN poorten van uw eigen router aansluiten.

 

Dat is, in het kort, hoe het in elkaar zit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

De TV box mag gerust mee op je eigen router.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Hugo-H  schreef:

als je hun modem bridged, krijg je dan een vast ip adres van telenet zonder de meerkost ervan?... lijkt me wel handig als je een eigen website vanuit thuis wil opzetten (hetgeen ik in gedachte heb, ipv via ddns extern te moeten werken)


Voor een website heb je geen vast ip nodig. Je hebt idd ddns nodig, maar dat kan gratis. Het enige wat je nog moet doen is een cname-record aanmaken in dns welke verwijst naar je ddns naam.

bijv www. huppeldepup.be —> huppeldepup.ddns.com


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Sjekke  schreef:

De TV box mag gerust mee op je eigen router.


Dat gaat wel werken, maar hoelang nog? Net als met een echte modem-only. Het werkt wel, maar het is niet toegestaan door Telenet. De vraag is dus hoelang het nog gaat duren vooraleer daar iets op gevonden wordt zodat het echt niet meer kan.

 

Trouwens, wat ga/hoop je erbij winnen door de TV-Box op de eigen router aan te sluiten ipv een andere LAN poort van de E-modem/router?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E 

 

Weet je dat uw voorbeeld, "huppeldepupdinges" echt bestaat ? Een website voor springkastelen. Altijd oppassen bij het gebruiken van zomaar een naam om een voorbeeld te geven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

@Steven-E 

 

Weet je dat uw voorbeeld, "huppeldepupdinges" echt bestaat ? Een website voor springkastelen. Altijd oppassen bij het gebruiken van zomaar een naam om een voorbeeld te geven.


H0ppuldupap dan 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hugo-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

ipv de telenet modem te "bridgen" (mac passthrough), zou ik ook niet mijn thuisrouter kunnen plaatsen in de DMZ die de modem voorziet?...dus als ik als DMZ adres, het routeradres ingeef, dan omzeil ik toch ook de dhcp server van de telenet modem (want DMZ geeft rechtstreeks alles door naar het publiekelijke internet toch)....of is er nog een ander verschil, waar ik nu zo niet onmiddellijk aan denken kan?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

DMZ op de Telenet router houdt enkel in dat alle poorten open staan en worden geforward naar het interne ip adres wat je daar in geeft. Dat adres is dus een privé adres dat je typisch statisch configureert op je toestel, en best dus buiten de dhcp range van Telenet valt. Maar NAT gebeurt dan nog altijd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E  staat blijkbaar nog een issue open: DMZ werkt niet als er geen enkele poort geforward staat, dus 1x port forwarding instellen dan staat alles open

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Cru  schreef:

@Steven-E  staat blijkbaar nog een issue open: DMZ werkt niet als er geen enkele poort geforward staat, dus 1x port forwarding instellen dan staat alles open


Dit issue heb ik nooit gehad.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Waar staat het dat het niet mag? Kan je ons daar even naar verwijzen. De TV box is geen Digicorder.

Ik win ... geen extra kabel trekken, gecentraliseerd beheer (bandbreedte controle, ...). Kan jij ons aangeven wat ik win door de TV box rechtstreeks aan te sluiten op de modem? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Er is geen wet die je dat verbiedt, als je dat bedoelt 😃.

Je mag thuis doen wat je wilt, en gerust de TV box op je eigen router aansluiten.

En het zal wellicht wel werken, maar:

- Telenet garandeert niet dat het zal werken, en heeft geen support op deze opstelling.

- Telenet garandeert niet dat het blijft werken (ze kunnen altijd wijzigingen aanbrengen zodat deze opstelling niet meer mogelijk is).

 

Waarschijnlijk heeft dit ook invloed op je datagebruik (bij uitgesteld kijken).

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy 

Is de houding van Telenet, wat betreft deze manier van aansluiten, nog steeds hetzelfde. Dus afgeraden?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes