24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
@Ex-Netweter, dan heb ik geluk gehad, ik heb slechts enkele dagen moeten betalen 😉
Zie correctie op aanrekening. Initiële activatie was 14/10. Weer opgezegd op 21/10.
Facturatieperiode start in mijn geval steeds op de 16e van de maand.
Mja, dit staat in de voorwaarden vermeld op https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-optie-speedboost-1gbps/
Je gaat een overeenkomst van één maand aan. Na de eerste maand wordt je abonnement automatisch voor onbepaalde duur verlengd voor € 15 per maand. Vanaf dan kan je steeds kosteloos opzeggen.
Dan zou dat neerkomen op 50€ (35 + 15) omdat je de tv box wil. Een beetje overdreven, zeker als je bedenkt dat we ook huur moeten betalen voor de decoder. Maandelijks 8(?) euro om te gebruiken, maar bij upgrades moet je wel nog eens extra betalen. 🤔
Heb je dan ook ipv6 ingesteld? Zo ja hoe? Met prefix delegation?
Als men Giga speedboost neemt krijg je CV8560E? of moet je dit expliciet melden?
Als men door de bestelling pagina "giga speedboost loopt spreken ze van twee soorten modems "CH7465LG-TN of Compal CV8560E" maar nergens heb je mogelijkheid van kiezen welke modem.
Je hoeft geen modem te kiezen. Als je er een hebt die voldoet kan je hem gebruiken. Voldoet hij niet dan geldt volgend zinnetje uit een post van @Suzy :Klanten die een nieuwe modem nodig hebben, omdat ze een Giga Speedboost wensen, krijgen een CV8560E mee (Docsis 3.1 E-router), waar je sinds afgelopen zondag ook bridging op kan gebruiken.
Twee weken geleden in de telenetshop in de buurt eens gevraagd naar de nieuwe e-router en bridging. Toen zei men dat ik gratis mijn oude modem-only kon omruilen naar de nieuwe e-router (ze hadden die al in voorraad), maar ik ging nog wachten tot bridging actief was.
Nu vertellen ze me dat ik 35€ moeten betalen (Wigo9 momenteel). Ook naar de klantendienst en die zeggen hetzelfde... Enkel als ik die Gigabit Speedboost zou willen, zoals hier heel recent ook wordt vermeld.
Echter, met mijn Wigo9 abbo zou ik 300Mbps moeten hebben, maar ik krijg maar een kleine 200Mbps. Dus mijn modem (CV6181E) voldoet eigenlijk niet meer, maar toch moet ik bijbetalen?!...
@Kumo schreef:Dus mijn modem (CV6181E) voldoet eigenlijk niet meer, maar toch moet ik bijbetalen?!...
Je moet bijbetalen voor een CV8560E (E-router) omdat je deze modem niet nodig hebt, tenzij je de gigaspeed boost neemt …
Om de snelheid te halen voor jouw formule, zal je een CBN 24*8 CV7160E EMTA 3.0 nodig hebben. Die moeten ze in principe wel gratis geven, gezien noodzakelijk voor jouw formule.
Ik begrijp de Telenet policy wel, dat ze de nieuwe E-router (CV8560E) willen voorbehouden voor klanten die deze wèl nodig hebben voor het halen van de snelheden waarvoor ze betalen.
PS. De CV7160E kan theoretisch ook de giga snelheid aan, maar in de praktijk is dat meestal max. 850 mbps ...
@Suzy kan jij niet eens informeren hoe ik aan die Docsis 3.1 modem geraak? Ik heb reeds naar 2 Telenet shops gebeld in mijn buurt en ze hebben hem niet. En als ik naar de klantendienst bel daar zeggen ze dat hij nog niet in omloop is. Ik kom in aanmerking want ik heb nu de optie gigaboost al 2 weken. Kan ik die modem eventueel online ruilen??
bedankt op voorhand
@paulus vreemd, ik ben de nieuwe modem (CV8560E) bij staf vrelust gaan afhalen vorige week.
@Scratch009 schreef:@paulus vreemd, ik ben de nieuwe modem (CV8560E) bij staf vrelust gaan afhalen vorige week.
Het zal blijkbaar voor een stuk afhangen van de goodwill van de shop in kwestie, hoe soepel ze met de voorschriften omgaan ...
@Suzy enig idee wanneer bridging bij de e-router mogelijk zal zijn voor meerdere toestellen?
Ik zit zelf met 3 lokale servers + mijn router die momenteel allemaal een extern ip adress nodig hebben en zou graag de gigaboost optie willen proberen aan de volledige snelheid (en uiteraard mijn servers van een publiek ip blijven voorzien) 😋 Zelf zit ik momenteel nog met de CV7160E emta
@Vitanick , voor zover ik begrepen heb is dat niet de bedoeling. In het verleden was het dan ook een uitzondering dat je 16 IPv4 adressen kon verkrijgen.