Beantwoorden
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

Telenet is steeds maar ter plaatse blijven trappelen terwijl de concurrentie aan het rekenen sloeg en stilletjes hun huidige plaatsen in het medialandschap innam. Ik herinner me nog hoe onze 2 (persoonlijk) meest geliefde zenders, 13th Street en Syfy uit ons toen nog bestaand themapakket verdwenen. gevolgd door allerhande naamsveranderingen en prijsstijgingen. Verklaring hiervoor waren netwerkverbeteringen en andere drogreden.Deze namiddag download van een online gekocht Steam spel aan nog geen 45 Mbit terwijl mijn abonnement 200 belooft. En nee het ligt niet aan Steam. Bij test downloads haal ik nooit meer dan 50 Mbit(serieus geverifieerd). Als ik echter de Telenet speedtest doe haal ik juist 198 Mbit. Wat is hier aan de hand? Goochelt Telenet een beetje zoals sommige andere bedrijven waarbij gedetecteerd wordt wat men juist uitvoert en dan een paar zaken aanpast. of is de netwerk kwaliteit echt zo slecht? In beide gevallen laat dit niet zo een goede indruk na.

0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

@iguana1512 

Als de speedtest niet juist zou werken, staat dit volledig buiten Telenet. Als je goed kijkt, dan zie je onderaan op het scherm van speedtest.telenet.be de volgende tekst: All trademarks of Ookla, LLC, including Speedtest®, are used under license.

Je kan ook andere snelheidstesten doen, er zijn er meerdere te vinden op het internet.

Als je bij de testen steeds bijna 200 haalt en in andere gevallen amper 50, ligt dat aan iets anders.  Er zijn veel elementen die een negatieve invloed kunnen hebben op de snelheid. Kijk eens op deze pagina.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

@iguana1512 de servers waar steam op draait kunnen ook overbelast zijn en daardoor traag zijn, 

is hetzelfde met PS4 servers, die verschillen ook veel bij de ene en de andere.

je moet geluk hebben om net de server te hebben die snel is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

Ik haalde altijd snelheden van 70Mbps , tot ik vorige maand een nieuwe maar dure router kocht  met een nieuwe generatie  kabel die er bijgeleverd werd . Deze router heb ik tussen de modem en de pc geplaatst . Duur maar ik heb het mij niet beklaagd. Ik haal nu snelheden van 286 Mbps.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

@iguana1512 ik heb net jouw post (incl. enkele reacties erop) uit deze thread gehaald, gezien jouw reactie voornamelijk gaat over de lage downloadsnelheden die je behaald. De andere thread gaat over het verdwijnen van de themazenders in Streamz. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Download snelheid te laag bij downloaden games op Steam

@iguana1512  Steam is een online platform voor games te spelen en , zoals al eerder aangehaald hier , die kunnen verschillen in download. Daar moet je niet heen zien. De test die je doet voor je internetsnelheid hoe heb je die gedaan en hoe ziet je opstelling eruit ? Die factoren voor de algemene snelheidsmeting zijn belangrijker dan een online game platform. Om je echte snelheid te weten doe je een test bekabeld tussen pc en modem dan heb je je daadwerkelijke test. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes