Beantwoorden
lordzelix
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

Kan ik de huidige modem van Telenet vervangen door de modem van netgear cm1200

Deze ondersteund ook docsis 3.0 en 3.1?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

@lordzelix  je kan de huidige modem van Telenet niet vervangen. Telenet heeft de MAC adressen nodig om je modem te laten werken en dat gaan ze niet invoeren van een externe modem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lordzelix
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

Oké, enig idee hoe ik aan een bedrijf modem kan geraken? 

De huidige modem's zijn meestal voor geprogrammeerd en dus hogere ping. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

@lordzelix  bij Telenet heeft iedereen dezelfde modem of je business klant bent of particulier. 

Misschien is de oplossing dat je een modem only of een Docsis 3.1 E-router installeert en daarachter een bedrijfs router. Maar anders zijn er geen andere oplossingen bij Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lordzelix
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

Heb nu de modem die naar de router gaat, maar als ik portforward op de router blijft mijn nat type gwn op 2 staan 

Als ik portforward op de modem blijft dit gwn hetzelfde enig idee hoe ik dit open krijg? 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

@lordzelix  port forwarding is via 'mijn Telenet'. Als je daar op inlogt kan je naar je instellingen van je modem gaan. Via daar kan je dan port forwarding instellen. Als je ook weet welke poorten je wil openen kan je dat instellen. Enkel blijven er poorten gesloten  : 

TELENET-INTERNETABONNEMENTEN (PARTICULIERE KLANTEN)

  • TCP Poort 25
  • TCP/UDP poort 53
  • TCP/UDP poort 135
  • TCP/UDP poort 137 – 139
  • TCP/UDP poort 161 – 162
  • TCP poort 445
  • TCP poort 1080
  • UDP poort 1900

BUSINESS INTERNET MET DYNAMISCH IP-ADRES

  • TCP Poort 25
  • TCP/UDP poort 53
  • TCP/UDP poort 135
  • TCP/UDP poort 137 – 139
  • TCP/UDP poort 161 – 162
  • TCP poort 445
  • TCP poort 1080
  • UDP poort 1900

BUSINESS INTERNET MET (GEACTIVEERD) VAST IP-ADRES

  • Alle poorten zijn beschikbaar

 

Betreft het NAT type veranderen zullen er andere Netweters denk ik je beter daarin kunnen helpen aangezien ik dit nog nooit gedaan heb. Gebruik een eigen Mesh wifi systeem dus heb daar niks mee te maken op het geen wat ik doe. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?


@lordzelix  schreef:

Heb nu de modem die naar de router gaat, maar als ik portforward op de router blijft mijn nat type gwn op 2 staan 

Als ik portforward op de modem blijft dit gwn hetzelfde enig idee hoe ik dit open krijg? 

 


Poorten forwarden op een modem? Volgens mij kan dat alleen op een router.

Kan je van al de toestellen die je aanhaalt eens merk en type meegeven zodat we u correct kunnen adviseren aub. Dankuwel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Eigen Netgear-modem plaatsen ipv Telenet-modem?

Het beste dat je kan doen is een e-router van Telenet aanvragen, daar je eigen router achterzetten zodat je daar alle portforwardingen kan doen. 

Via mijn Telenet zet je dan bridge mode op en zet je daar je mac adres in van je eigen router.

Dan zal je hier op 1 poort een extern ip adres krijgen zodat je daar je router kan achterhangen.

@StefaanH heeft hier gelijk, je kan geen portfowardingen doen op switchen, je kan wel Vlan tagging doen (bij managed switchen), maar dit iets natuurlijk iets anders.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.