Beantwoorden
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Als trouwe klant (sinds jaaaren) heb ik een Wigo 25 GB abonnement met 300 Mbps download speed, maar via de Motorola modem CV8161E haal ik amper 200 Mbps.

Ik bel dus naar de helpdesk om dit probleem aan te kaarten (betaal voor 300 maar krijg er 200), en geef aan dat ik dus zou willen overstappen naar de nieuwe CV8560E (waar ik via de bridging functie mijn eigen router kan blijven gebruiken zoals met de Motorola modem-only), maar dat ik in de toekomst dus ook de nieuwe TV-Box zou kunnen gebruiken (heb nu 3 digicorders...).
Ik krijg te horen dat ze daar een technisch ticket voor moeten aanmaken en dat er een technieker zal langs komen. Op mijn vraag of ik dat zelf niet kan via omruiling in een Telenet center wordt ontkennend geantwoord.

Bon, technieker komt langs, test mijn snelheid en vervangt de modem (nu dus idd 300Mbps). Bridging geconfigureerd met het MAC adres van mijn eigen router en alles werkt zoals voordien, maar nu met hogere dowloadsnelheid.
Maar nu komt het: bij mijn afrekening van januari 2020 staat nu een extra eenmalige kost van € 170,00 voor een "Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk 30/12" !!! 

@Suzy Dit is toch niet normaal? Kan jij dit eens nazien?

0 Likes
21 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Heeft de technieker daar niets van gezegd? Normaal laten ze je in dat geval een papier tekenen waarop de kosten vermeld staan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Ja dat noemen ze gesjareld zijn. Dat braaf madammeke of meneerke had je wel degelijk naar een Center moeten sturen om daar de nieuwe modem af te halen. Dat had je hoogstens 35€ gekost, blijkbaar de kost als je een ander type modem wilt.

Je zou dan wel, misschien, wat problemen gehad hebben met de activatie. Dat kan een paar uur duren maar dat is niet zeker.

Er zijn er nochtans al een aantal voorgegaan die zelf deze modem vervangen hebben door de versie die je wilde.

Ik zou in elk geval klacht indienen. De technieker moest toch komen want je had maar 200 waar je 300 moest hebben. Dat je daarbij de modem wilde veranderen doet niets terzake, tenzij de technieker kon aangeven dat die 200 Mbps uw schuld was en niet die van Telenet. Wat ik betwijfel want je hebt je eigen router behouden en daar is niets aan veranderd?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Technieker heeft mij niets laten tekenen hoor!
Snelheid getest eerst zonder mijn router met een laptop via (Gigabit) Ethernet kabel rechtstreeks op de modem: eerst een kleine 200, na de vervanging (getest door technieker zelf) een kleine 300. Mijn router aangekoppeld en ook een kleine 300 achter mijn router.

Ik zal zeker en vast een klacht indienen, want dit is toch wel bij de haren getrokken!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

@igvfer  schreef:

Ja dat noemen ze gesjareld zijn.


Ik zou dat eerder een "klein misverstand" noemen, dat rechtgezet kan worden 😊

 


@tisniwoar  schreef:

Ik zal zeker en vast een klacht indienen, want dit is toch wel bij de haren getrokken!


Heb je de afrekening al gekregen?

Betaal dan het gedeelte waar je akkoord mee bent (de normale maandelijkse factuur), en betwist die 170€.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Als je niets hebt getekend mogen ze volgens mij ook niets aanrekenen. Ik zou zeker alvast al aanhalen dat je niets van de kosten wist, de technieker er niets over gezegd heeft en je ook niets getekend hebt.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

@tisniwoar  in dien er niks getekend is bent u niet aansprakelijk voor deze kosten. Als de technieker u iets laat tekenen betekend het dat het NIET aan de Telenet installatie ligt. In dit geval laat de technieker niks tekenen en ligt het dus aan de Telenet installatie. Bel de klantendienst en vraag naar het dossier van de interventie ( dit is makkelijk te zien omdat de klantendienst de dossiers kan zien bij de interventie. Daarbij geeft een technieker ook een opmerking waar het probleem lag ) Dan dient alles gecrediteerd te worden via de facturatie dienst.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Heb ondertussen klacht ingediend via het klachtenformulier. Ik ga wel niet wachten tot ze me terug bellen ("We contacteren je binnen de 2 werkdagen om je te helpen"), ga maandag zelf de klantendienst bellen.

Ben benieuwd.....

0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Bon, net klantendienst opgebeld en dit is alvast geen onverdeeld succes.

Er klopt inderdaad iets niet met de factuur, maar ik zou voor het bezoek van die technieker toch nog steeds 90 € moeten betalen (ipv 170). Heb gezegd dat ik daar absoluut niet mee akkoord ben, ik heb daar niet om gevraagd en heb zelf geïnformeerd of ik niet kon omruilen in een Telenet center.

Maar meer kon die man van de klantendienst blijkbaar zelf niet doen, hij raadde mij aan een klacht in te dienen (wat ik gisteren al heb gedaan).
Ik zal dus moeten wachten tot de klachtendienst mij contacteert, want zelf kun je die blijkbaar niet rechtstreeks aanspreken ...... 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E


@tisniwoar  schreef:

...

@Suzy Dit is toch niet normaal? Kan jij dit eens nazien?


@tisniwoar helaas kan ik hier niets voor je betekenen, dit moet nagekeken worden door de klantendienst. Gezien je het klachtenformulier reeds hebt ingevuld, zou ik effectief wachten op het telefoontje van Telenet. Wat ik wel kan bevestigen is dat een kost van €170 zeker en vast niet klopt. Hopelijk kunnen ze dit snel uitpluizen en corrigeren waar nodig voor je! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Tja, ik hoop het, ben tenslotte al klant sinds 2001.

Maar na deze maandfactuur van 315,05 € !! lijkt Orange wel een heel interessant alternatief te worden....

0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Dus toch nog telefoontje gekregen als reactie op mijn klacht: de 170€ installatiekosten worden volledig kwijtgescholden (ook de 35€ die blijkbaar normaal gezien aangerekend wordt voor het vervangen van de modem??!!). Bron van heel dat gedoe is weeral het feit dat ik een modem-only klant ben, en daar moet blijkbaar altijd een technieker ter plaatse komen voor vervanging modem (dus zelf inwisselen in service center is geen optie), en vermits de modem-only gebruikers een kleine minderheid vormen weet de klantendienst blijkbaar niet echt goed hoe te reageren op vragen daarover. Kort samengevat: er is mij nergens gemeld dat er extra kosten zouden zijn, dus worden ze geannuleerd.

Ben dus voorlopig ook maar gestopt richting Orange te kijken...

Iedereen nog bedankt voor de nuttige reacties 🙂

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Nu heb ik een HGW, maar een tijd geleden ruilde ik mijn modem-only in een Telenet Center gratis in tegen een nieuwer model modem-only. Daar is nooit een technieker voor langsgekomen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Inderdaad vreemd ....

 

Ik heb ook een modem-only en heb deze een tijdje geleden (zomer 2019) in een center gaan omwisselen voor een recenter exemplaar, uiteraard ook modem-only.

 

Ik had een probleem met mijn snelheid na een wijziging abo. Na een tweetal foontjes met de klantendienst kreeg ik een sms met de mededeling dat ik een nieuwe mocht gaan afhalen in een center.

 

Ik heb mijn oude van de muur gehaald, binnengedaan in het center, nieuwe werd ter plaatse in het systeem ingeschreven, heb hem meegekregen en thuis aan de muur gehangen. Kabels aangesloten en klaar was Kees. Niks geen technieker aan te pas gekomen ... En nul (0) euro kosten !!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Vreemd, of is een technieker zogezegd nodig als het om een CV8560E Gaat?? Alhoewel ik hier op Netweters verschillende keren heb gelezen dat die idd gewoon in een Telenet center kon afgehaald worden.

Misschien had ik beter een Telenet center gecontacteerd ipv Telenet zelf???

 

Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat veel afhangt van wie je bij Telenet aan de lijn krijgt...

0 Likes