Beantwoorden
Pipsie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

F@ST3896LG-TN nat loopback

Ik ben zonet klant geworden bij telenet en heb voor All-Internet gekozen.
De router die ik kreeg is de nieuwe F@ST3896LG-TN.
Als ik echter mijn NAS via DDNS wil benaderen vanuit mijn eigen netwerk werkt dit niet (van buiten het netwerk kan ik de NAS wel perfect benaderen via DDNS).
Ik veronderstel dat de NAT loopback verkeerd gaat op de Telenet router.

Nu is mijn vraag hoe los ik dit best op (ik heb ook een eigen Fritzbox router die ik kan gebruiken):

- oude CV8560E modem vragen en deze in bridge zetten en dan mijn eigen FritzBox gebruiken?
- mogelijkheid om nat loopback te fixen op de F@ST3896LG-TN?
- mogelijkheid om de F@ST3896LG-TN in bridge modus te zetten, of DMZ vind ik niet op mijn Telenet?

Dit onderwerp is al vaak vermeld maar nog niet met de nieuwe F@ST3896LG-TN, je zou verwachten dat er meer opties zouden zijn met de nieuwere router.... 

 

 
0 Likes
11 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN nat loopback

 CV8560E modem vragen en deze in bridge zetten en dan je eigen FritzBox gebruiken?

Dat zou ik doen.Minstens zo goed en snel.

En geen (mogenlijk)problemen met de F@ST3896LG-TN

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN nat loopback

@Pipsie 

Vergis ik mij dan zo? Ik meende gelezen te hebben dat de nieuwste HGW zelfs over echte bridging beschikt, daar waar de E-Router "slechts" MAC passthrough kan aanbieden ...

Dan zou het dus niet echt slim zijn om de nieuwste HGW te gaan omruilen voor de E-Router om die MAC Passthrough te gaan gebruiken...

Het is nu wel momenteel zo dat met de problemen die er zijn in "mijn telenet" dat de kans groot is dat het u met geen een van de twee gaat lukken om die setting aan te passen, laat staan op te slaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN nat loopback

@Pipsie en @loti 

Hier heb ik dat gelezen:

 

StefaanH_0-1679850722046.png

 

Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1008
‎21-12-2022 23:40
 
StefaanH_1-1679850722013.png

 

 StefaanH_2-1679850722016.png

 

 StefaanH_3-1679850722014.png

 

 StefaanH_4-1679850722024.png

 

@Arnie  schreef:

Momenteel lijkt dit type modem ook geen meerwaarde te bieden naar de klanten, boven die je krijgt met de CV8560E, gezien de abonnementen nog gelimiteerd zijn op 1Gbps (OneUP / GigaBoost).

De meerwaarde zou kunnen zijn dat je de Sagem modem in bridge kan zetten. Je eigen router, aangesloten op de 2.5Gbit poort (LAN4) krijgt dan een publiek IP adres (zo werkt het bij Ziggo) 

StefaanH_5-1679850722026.png

 

Een echte bridge is véél keer beter dan die Mac passtrough truuk van de E-router ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN nat loopback

1Gbps maximaal vandaag zal de eerste 5 jaar niet veranderen.

Upspeed mag snel naar minimaal 100Mbps.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

F@ST3896LG-TN nat loopback

@loti 

Idd met die 1gbps benk suuuuuper tevreden, al derest is voor de gewone mens overkill, hoe momenteel het leven en de technologie ervoor staat in dag dagelijks leven. Echter mag de upspeed al jaaaaren véél hoger. Telenet heeft dat in mijn ogen altijd zowat tegengehouden. Een goede upload is net zo belangrijk als een goede download.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Pipsie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

F@ST3896LG-TN nat loopback

@StefaanH Ik geloof wel dat de nieuwe router in bridge modus kan maar momenteel zie ik geen enkele mogelijkheid om dit in te stellen.

En wachten tot Telenet deze setting openbaar maakt kan lang duren vrees ik.

 

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

F@ST3896LG-TN nat loopback

Ze hebben zelfs de dmz modus verwijdert alrans wat ik zie op mijn telenet, en ssid namen opslagen en kiezen voor 2 ssids te maken en opslaan lukt ook niet meer

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN nat loopback

Ik kan niets zeggen over de mogelijk instellingen van de F@ST3896LG-TN, maar bij mij is de dmz optie aanwezig.

janne_man_0-1680126649683.png

Misschien moet je de expert instellingen eerst inschakelen.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN nat loopback

Ik hoor weinig van de WiFi prestaties die de nieuwe F@st3896LG en de bijhorende Wifi pods leveren over 1Gbps.

940Mbps zou toch haalbaar moeten zijn over WiFi.

Als je ziet met wat voor reclame ze voor de dag komen.

 

0 Likes
NiRo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

F@ST3896LG-TN nat loopback

Kan bevestigen dat ze deze optie verwijderd hebben bij de nieuwe F@ST3896LG-TN modem, alsook het veranderen van subnet. Binnen de kortste tijd kan je nog geen poorten meer forwarden...

 

0 Likes
NiRo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

F@ST3896LG-TN nat loopback

Heb helaas exact ditzelfde probleem. Op een Ziggo forum stond er dat nieuwe firmware dit opgelost zou hebben, maar aangezien het natuurlijk niet mogelijk is om die versie te checken bij Telenet, kan ik er alleen maar vanuit gaan dat ze hun firmware nog niet geupdated hebben. Nogal jammer dat ze dezelfde fouten blijven maken, had met de CH7465LG-TN ook een NAT loopback probleem. Zal ik toch nog moeten afwachten eer ik terug stabiel kan streamen van mijn lokale Plex server...

 

0 Likes