Beantwoorden
Rockyenco
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

F@ST3896LG-TN port forwarding werkt niet

In een vorig topic las ik over deze problematiek.

Vermits dit topic reeds afgesloten is, start ik deze even opnieuw met dezelfde vraag.

Recent een andere PC in gebruik genomen voor mijn camerabewaking (Windows 11...)

Hierdoor een ander IP adres moeten toevoegen aan de Portforwarding.

Hier zaten reeds een 10-tal regels in.

Tot op heden werkte ook alles.

Nu kan ik die nieuwe PC niet connecteren van buiten mijn netwerk.

Als ik dit nu zo lees, verdenk ik de F@ST3896LG-TN modem die ik heb.

Heb wat zitten testen en had eens alles uitgezet en de modem herstart.

Vreemd genoeg kon ik 3 van mijn camera's toch zien, terwijl de Portforwarding uitstond..... 😉

Heeft iemand reeds een oplossing voor dit euvel.

Heb nog niet de moeite gedaan om naar klantendienst te bellen, want 9/10 kennen ze dat niet eens...

5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Een oplossing heb ik niet per se, maar wel een alternatief: schaf je een eigen router aan en stel de modem in op bridge mode. Hierdoor kan je ten volle gebruik maken van de mogelijkheden van die router: portforwarding, MAC binding, ...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Rockyenco , kun je iets duidelijker je probleem beschrijven?
Je gebruikt een nieuwe PC, waarop video bewakings-software draait? Wat is het IP adres van deze PC?
Is de oude PC nog altijd aktief? Indien niet, waarom gebruik je miet simpelweg het oude IP adres, en stelt dit vast in op de PC.

Het gebruik van DHCP om automatisch een IP adres te verkrijgen is hier niet wenselijk, omdat je port-forwarding dan niet langer werkt.

Welk video product gebruik je? Ik vermoed dat de camera's zelf niet via prt-forwarding open gezet hoeven te worden, wanneer alles via de PC verloopt.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
Rockyenco
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Hoi Arnie,

De nieuwe PC heeft een nieuw Static IP binnen mijn netwerk, daar ik de oude nog moet opkuisen.

De software die ik gebruik is van VIVOTEK.

Die gebruikt standaard de interne poort 3443

Maar ondertussen ben ik iets verder geraakt.

Het is weldegelijk een bug in de modem.

Heb eens alle port FWD's verwijderd en de modem herstart.

Dan alles opnieuw toegevoegd en opnieuw de modem herstart.

Nu, na zovele pogingen, blijkt het ineens te werken.

Maar zelfs daarvoor kreeg ik rare toestanden, dat z-ik zelfs met de port FWD's uit, toch verbinding kreeg.....

begrijpen, wie begrijpen kan.....

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Inderdaad vreemd, maar fijn dat alles nu werkt. Misschien werkt het nog via de oude PC die aktief was?

Besef wel dat je maar 1 port-forward regel aktief kan hebben voor inkomend verkeer, geadresseerd aan port 3443.

Een tweede regel toevoegen voor dezelfde port zal een fout geven. Dat is normaal.

Een alternatief zou zijn geweest - je nieuwe PC het adres van de oude geven. De oude een ander vast IP adres geven.

Zodoende hoef je geen port-forwarding aan te passen, en kun je lokaal nog gewoon de oude PC blijven benaderen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Rockyenco  schreef:

Maar zelfs daarvoor kreeg ik rare toestanden, dat z-ik zelfs met de port FWD's uit, toch verbinding kreeg.....

begrijpen, wie begrijpen kan.....

Doordat je bij Telenet niet direct kan inloggen op de webinterface van de modem, maar alles moet doen via "Mijn Telenet", zijn de wijzigingen die je doorvoert niet ogenbikkelijk actief, maar worden ze vanuit de Telenet servers gepusht naar jouw modem.

Port forwards "UIT" op "Mijn Telenet" wil dus niet zeggen dat ze al "UIT" zijn op jouw modem, vandaar dat je tijdelijk toch nog verbinding kreeg.

Er is dus wat "latentie" in het systeem tussen wat jij ziet op "Mijn Telenet" en de instelling op de modem ...

Doe dus ook niet teveel veranderingen in één keer of kort nà mekaar.