|
26.323
netweters
|
163.699
antwoorden
|
|
21.984
vragen
|
Kan ik achter mijn modem (Fast 3896 lg tn) een netwerkswitch plaatsen en dan achter de netwerkswitch nog een extra netwerk switch?
Fast 3896 lg tn <--- TP-Link TL-SG105-M2 <--- TP-Link TL-SG105-M2 < --- Windows PC
Haal ik dan nog de volledige snelheid met switchen achter elkaar?

Is geen enkel probleem.
@Dennis11 Mits je eerste switch achter de modem/router van Telenet geen lagere snelheid heeft dan wat die fast aan kan, (2,5G) en je apparatuur ook maar tot een bepaalde snelheid kunnen.
eeb turbo abbo nemen zit er dan niet in als je switchen max 1000 aankunnen of lager.
Dat zou geen enkel probleem zijn. Ik heb dezelfde switch. Zijn ook 2,5G switchen.
De TP-Link TL-SG105-M2 is 2.5G en de PC is heeft een 2.5G poort dus normaal zal het lukken dan.
@Dennis11 schreef:Fast 3896 lg tn <--- TP-Link TL-SG105-M2 <--- TP-Link TL-SG105-M2 < --- Windows PC
Ja, op voorwaarde dat je:
a) de eerste switch aansluit op de "INT4" poort van de Fast modem (2.5Gbps poort).
b) verzekert dat er geen IP conflicten zijn (TP- link switchen gebruiken af fabriek meestal ook 192.168.0.1 als management IP).
De switch waar het hier over gaat is een unmanaged switch...:)
@Dennis11 we hebben jouw afbeelding preventief afgekeurd. Er stond een public IPv4 adres op, dit dien je eerst te maskeren/af te schermen voor je de afbeelding op De Netweters plaatst. Indien de snelheden belangrijk zijn voor jouw vraagstelling, voeg de afbeelding dan zeker even opnieuw toe na maskering, dan keuren we ze weer goed.