24783
netweters
|
152653
antwoorden
|
20728
vragen
|
Ik heb een webshop - www.bizzylizzy.be - en sinds gisteren rapporteren klanten dat ze nietmeer op mijn site geraken. Ze krijgen ipv mijn home page een google scherm te zien.
Maar blijkbaar zijn niet allemaal mijn klanten geimpacteerd - in andere landen is er geen probleem, en ook zijn er klanten in Belgie die wel op mijn site geraken. Vind het wel raar dat precies enkel Telenet klanten zijn geimpacteerd - ben dit al aan t doornemen met support zowel datacenter als Telenet maar men verwijst steeds naar de andere en dus geraak ik geen stap verder. Ondertussen verlies ik mijn klanten. Maar zowel Telenet als hosting kunnen het probleem niet nabootsen.
Ikzelf heb hetzelfde probleem - als ik www.bizzylizzy.be invul in elke browser (wel enkel desktop geprobeerd, geen mobiel) dan kom ik bij google terecht en geraak ik niet op mijn front-end. (backend lukt wel).
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn - het lijkt me een dns issue maar heb geen idee hoe ik dat kan testen. En kunnen jullie misschien ook eens proberen en me laten weten als jullie ook een google scherm krijgen. Ik probeer te localiseren welke gebruikers het probleem hebben.
@Ex-Netweter, ik heb het even getest en ik geraak goed op jouw website. Hier lijkt het dus te werken, heb het getest op een Chrome browser en Firefox browser op desktop. Heb hier wel even incognito vensters voor geopend om zeker te zijn dat er niets van cache dit zou impacteren.
Leuke schermnaam trouwens!
Beste, ik geraak ook op je website zonder één enkel probleem.
Je website gaat over knopen, brei benodigdheden en zo meer.
Ik zie ook dat je hosting het protocol ssl gebruikt.
Probeer eens een andere DNS-server uit zoals 8.8.8.8 (Google-dns of 1.1.1.1 Cloudflare )
Zet deze in op je netwerkkaart en probeer nog eens.
Naar mijn mening heeft Telenet daar niets mee te zien.
Probeer eens een traceroute uit te voeren.
In Windows klik links op het vergrootglas en type "cmd" in zonder aanhalingstekens.
Dan type "tracert 46.30.215.36" en zie hoe de trace verloopt.
Misschien ergens een DNS-resolver die niet goed werkt of zo.
Ik heb even de traceroute uitgevoerd en alles lijkt normaal.
Toch eens vragen aan je hosting of alles goed staat ingesteld.
Ik heb hier op verschillende browsers geprobeerd en ook ik kom uit op google.be. Ik gebruik geen DNS van Telenet. Bij traceroute naar de site, heb ik enkel een IPv6 adres geen IPv4.
Alvast heel erg bedankt om dit voor me te willen testen om voor je input !
je zal het moeten zoeken bij One.com die je hosting verzorgt, ze werken daar met clusterverbindingen voor je site.
PING bizzylizzy.be (46.30.215.36) 56(84) bytes of data.
64 bytes from webcluster-ssl37.webpod5-cph3.one.com (46.30.215.36): icmp_seq=1 ttl=53 time=14.8 ms
is voor SSL zie ik, denk daar iets niet juist ingesteld
One.com durft af en toe wel eens een steek te laten vallen. En ik spreek van ondervinding. Heb deze ook als hosting. Mail naar support.one.com en geef de boodschap van Master-magic1 mee met je mail.
Deze dus.
PING bizzylizzy.be (46.30.215.36) 56(84) bytes of data.
64 bytes from webcluster-ssl37.webpod5-cph3.one.com (46.30.215.36): icmp_seq=1 ttl=53 time=14.8 ms
Succes
Je mag, denk ik, concluderen dat er ergens een fout zit in de IPv6 routering of AAA records bij one.com. Want blijkbaar werken degene op zuivere IPv4 correct.
Ja de implementering van IPv6 is nog niet overal correct blijkbaar.