Beantwoorden
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog instelling wou wijzigen bij de geavanceerde instellingen van mijn Docsis 3.1E (zonder wifi), ik merkte meteen op dat de pagina om de instellingen aan te passen toch wat gewijzigd is.

Nu kan ik de geavanceerde instellingen niet meer bereiken, ik krijg de melding " Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken".

Duh, als de modem geen wifi heeft...

Nog mensen die dergelijk probleem ondervinden?

Gr,

Stephan

0 Likes
34 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Heb dan wel geen Docsis 3.1 E-router maar de geavanceerde instellingen kan ik raadplegen , en heb mijn wifi ook uit staan. 

Probeer eens je cache en cookies te legen en dan opnieuw inloggen misschien geeft dat een resultaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@patrick37 

Dit heb ik uiteraard al gedaan, toch bedankt om mee te denken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Als ik mij niet vergis staat er wel een optie bij de instellingen om één wifi netwerk te hebben of te maken. 

Hiervoor dien je eens te kijken onder het vak : algemeen. 

Toen ik de E-router nog had stond die optie daar in om één wifi netwerk te hebben. Kijk eens of dat aan of uit staat. Klinkt nu wat raar want je hebt idd geen wifi daarin steken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.


@Stepdes  schreef:

Nu kan ik de geavanceerde instellingen niet meer bereiken, ik krijg de melding " Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken".

Duh, als de modem geen wifi heeft...


De E-router heeft inderdaad geen Wifi aan boord, maar heeft wel Wifi instellingen (ja dit klinkt verwarrend).

Dus kan je gerust de Wifi "aanzetten", dat heeft toch geen enkel effect...

Als je daarmee terug in de geavanceerde instellingen kan zou ik het eens proberen.

0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@flip1953 

Er is helemaal geen instelling om wifi in te schakelen...

 

Stephan

0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@patrick37 

 

Die optie is nergens beschikbaar.

 

Stephan

0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

Die layout, is die er al lang? als ik via Chrome surf dan zie ik nog de vorige layout met die blauwe vakken maar die werkt niet meer.

6F15E72F-23CB-4571-889A-9C46572B8441.jpeg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

Ik heb zelf geen E-Router en kan dus geen screenshots ervan maken, maar het is wel zoals @flip1953 reeds aangehaald heeft: de E-Router heeft zelf geen WiFi aan boord maar wel de settings ervan. Dit om uw eigen WIFi, bvb met WiFi powerlines van Telenet en/of een AP met WiFi van Telenet te kunnen instellen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@StefaanH 

Die optie kan ik nergens vinden, zie ook mijn vorige post waar een screenshot staat van de nieuwe layout (die ik nog niet kende).

 

Grtn,

Stephan

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Je moet daarvoor klikken op "Beheer je thuisnetwerk". Waarschijnlijk daarin nog dieper gaan en dan nog eens op "geavanceerd".

Dat is natuurlijk mijn vermoeden, hoe de onderdelen echt heten zou een E-Router gebruiker hier best eens tonen en/of uitleggen.

 

Om u een idee te geven: ikzelf heb een eMTA modem, dus geen HGW hetgeen betekent ook geen router van Telenet. Ik heb wel powerlines van Telenet. Om die te configureren moet ik via "Mijn Telenet" gaan en daar in die rubriek "Mijn Thuisnetwerk" kan ik die powerlies vinden en het WIFi gedeelte configureren naar mijn goesting.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@Stepdes 

Via Google Chrome als safari heb ik nog altijd de blauwe vakken dus welke layout jij hebt geen idee maar die heb ik toch niet. 

@StefaanH kun jij misschien eens zien aub of je ook hetzelfde als ik heb of een andere layout ? 

Want zou het wel eens kunnen dat daar ergens het probleem zit dat 'mijn Telenet' een andere layout krijgt , maar dat weet ik niet.

 

Scherm­afbeelding 2022-11-24 om 21.49.51.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

@patrick37 

Ik heb dezelfde layout als jij. En in "mijn thuisnetwerk", daar staat expliciet bij dat ik Telenet toestellen zoals AP en Powerlines van Telenet kan beheren en dat zonder een router van Telenet. Dus met een E-Router van Telenet moet het zeker marcheren.

 

mijn telenet beheer thuisnetwerk.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.


@patrick37  schreef:

 

@StefaanH kun jij misschien eens zien aub of je ook hetzelfde als ik heb of een andere layout ? 

Want zou het wel eens kunnen dat daar ergens het probleem zit dat 'mijn Telenet' een andere layout krijgt , maar dat weet ik niet.


Ik heb een E-router, en ook nog precies dezelfde layout als hier afgbeeld. Het vreemde is, ik kan wifi niet aan of uitschakelen in de instellingen. De enige wifi gerelateerde instelling die ik vinden kan is deze:

Screenshot from 2022-11-24 22-11-56.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen modem niet bereikbaar.

Thanks @StefaanH om even te checken. @Arnie ook bedankt om eens te checken. 

Ik denk dat het probleem is dat de layout het probleem is wat @Stepdes ervaart. Daarin zullen niet alle functies opgenomen zijn in die layout maar wel straf dat wij die niet hebben. @Stepdes via welke browser zie jij deze layout wel ? Zoals ik al heb aangegeven via Chrome als Safari zie ik de blauwe tegels zoals mijn collega kraks @StefaanH en @Arnie 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes