Beantwoorden
Enviousbird
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot IPv4

Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot websites en services die enkel via IPv4 werken.

IPv6 sites werken wel nog.

Ik heb mijn modem al meerdere malen gereset, een andere DNS gebruikt maar ik krijg nog steeds geen IPv4 adres toegewezen.

0 Likes
13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

Hoe ben je verbonden? met utp kabel of draadloos?

Met één toestel of met meerdere? Welk(e) toestel(len)?

Geef toch wat meer informatie.

Enviousbird
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot IPv4

Alle toestellen draadloos of met kabel hebben hetzelfde probleem.

0 Likes
oldage
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen toegang tot IPv4

Heb je hier nog steeds last van? Heb het sinds vandaag ook (nadat ik de modem herstartte wegens wifi problemen) Straks ben ik volledig kaal.

 

Als je toegang hebt tot een windows desktop pc, kan je in een powershell scherm (windows toets + x en dan windows powershell) eens ipconfig /all typen, en dan kijken of het ip-adres bij Autoconfiguration IPv4 Address ook met 169 begint?

 

Nu ik hier toch ben, even het topic hijacken. @janne_man omdat je naar wat meer info vroeg... buckle up.

 

Vandaag 5Ghz eens aangezet om te testen, bleek toch te ver te zijn van de tv dus maar terug afgezet en toen begon de 2,4 moeilijk te doen. Ok, niet erg, gewoon even de HGW herstarten. Eens terug bij m'n desktop wil ik twitter checken, en krijg ik DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. Lap, hier begint de miserie. Snel even wat andere websites checken. Google producten werken, alsook alles van telenet zelf en nog enkele anderen. Twitter, twitch, reddit, bankwebsites, imgur werken niet, om enkele op te noemen. Sindsdien heb ik het volgende gedaan, in volgorde;

 

  • Firefox en microsoft edge getest, ook onbereikbaar
  • Google DNS afgezet en terug naar het standaard telenet DNS gegaan
  • Telenet DM'd op twitter
  • Modemtest op de 2 desktops in huis, alsook de laptops, met als resultaat op de IPv4 test IPv4-verbinding Niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel) (ja het klaagt over ipv6 onder de ipv4 test terwijl de computers perfect een ipv6 adres toegewezen krijgen) IPv4 adres toont gewoon n/a
  • De typische support oplossingen gedaan, je kent het wel. Modem voor de 100ste keer herstarten, drivers nakijken, apparaten opnieuw opstarten.
  • Naar google getrokken, de verschillende ipconfig commands uitgevoerd zonder resultaat (bij ipconfig /renew krijg ik gewoon een dhcp time-out)
  • Uiteindelijk de HGW een factory reset gegeven, internet werkte voor een 30 tal seconden op mijn android smartphone en daarna werkte het op en af op elke smartphone in het huis voor ongeveer een halfuur.

Heb het nu eventjes opgegeven, in de telenet DM zijn ze nu eerdere suggesties aan het herhalen. Het is nu 5 uur later en enkel de digicorder werkt, maar ben niet zeker of die ooit gestopt is met werken.

 

Nog enkele zaken: Er zijn geen wifi boosters of andere routers/switches/access points, enkel de HGW en 2 x 2 powerline adapters. Ik ben wel op enkele threads terechtgekomen die het hadden over een rogue apparaat dat ook IP adressen wilt verdelen, maar daar ben ik verder nog niet op ingegaan.

0 Likes
oldage
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen toegang tot IPv4

Blijkbaar is 1 post genoeg om als spammer beschouwd te worden 🤔

Heb hier sinds 5 uur geleden ook last van, na het herstarten van de HGW. Heb je hier nog steeds last van of heb je het kunnen oplossen?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen toegang tot IPv4


@oldage  schreef:

Blijkbaar is 1 post genoeg om als spammer beschouwd te worden


Het is best mogelijk dat iemand anders jouw adres misbruikt heeft en dat het op die manier in een blacklist terechtkomt. Moeilijk is dat niet: het is kinderspel om iemands adres in te stellen als afzender en dan beginnen te spammen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
oldage
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen toegang tot IPv4

Mja, vind het dan vaag dat ze enkel mijn eerste post verwijderen (waar ik 5 minuten aan heb gewerkt), en niet m'n tweede.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

Er is inderdaad iets eigenaardigs geweest met een post van @oldage .

Ik heb volgende mail gekregen van de Netweters:

 

 
Hallo janne_man,
 
Wist je dat oldage (Freshman Weetjeslezer) jou heeft vermeld in een bericht?

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geen-toegang-tot-IPv4/m-p/67606#M10653
Onderwerp: Re: Geen toegang tot IPv4

Heb je hier nog steeds last van? Heb het sinds vandaag ook (nadat ik de modem herstartte wegens wifi problemen) Straks ben ik volledig kaal.   Als je toegang hebt tot een windows desktop pc, kan je in een powershell scherm (windows toets + x en dan windows powershell) eens ipconfig /all typen, en dan kijken of het ip-adres bij Autoconfiguration IPv4 Address ook met 169 begint?   Nu ik hier toch ben, even het topic hijacken. @janne_man omdat je naar wat meer info vroeg... buckle up.   Vandaag 5Ghz eens aangezet om te testen, bleek toch te ver te zijn van de tv dus maar terug afgezet en toen begon de 2,4 moeilijk te doen. Ok, niet erg, gewoon even de HGW herstarten. Eens terug bij m'n desktop wil ik twitter checken, en krijg ik DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. Lap, hier begint de miserie. Snel even wat andere websites checken. Google producten werken, alsook alles van telenet zelf en nog enkele anderen. Twitter, twitch, reddit, bankwebsites, imgur werken niet, om enkele op te noemen. Sindsdien heb ik het volgende gedaan, in volgorde;   Firefox en microsoft edge getest, ook onbereikbaar Google DNS afgezet en terug naar het standaard telenet DNS gegaan Telenet DM'd op twitter Modemtest op de 2 desktops in huis, alsook de laptops, met als resultaat op de IPv4 test IPv4-verbinding Niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel) (ja het klaagt over ipv6 onder de ipv4 test terwijl de computers perfect een ipv6 adres toegewezen krijgen) IPv4 adres toont gewoon n/a De typische support oplossingen gedaan, je kent het wel. Modem voor de 100ste keer herstarten, drivers nakijken, apparaten opnieuw opstarten. Naar google getrokken, de verschillende ipconfig commands uitgevoerd zonder resultaat (bij ipconfig /renew krijg ik gewoon een dhcp time-out) Uiteindelijk de HGW een factory reset gegeven, internet werkte voor een 30 tal seconden op mijn android smartphone en daarna werkte het op en af op elke smartphone in het huis voor ongeveer een halfuur. Heb het nu eventjes opgegeven, in de telenet DM zijn ze nu eerdere suggesties aan het herhalen. Het is nu 5 uur later en enkel de digicorder werkt, maar ben niet zeker of die ooit gestopt is met werken.      




 

Tot op De Netweters!
0 Likes
oldage
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen toegang tot IPv4

Blij dat de post niet volledig weg is, jammer van de opmaak wel. Heb je hem gelezen? Zoja, zou je nog suggesties hebben? Nog vergeten vermelden, de powerline adapters krijgen nog wel een ipv4 adres toegewezen (volgens mijntelenet), daarom dat de digicorder nog werkt denk ik dan.

 

Nog iets, volgens de geavanceerde instellingen van de HGW hebben de andere toestellen wel nog hun ipv4 adres, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik snap er niks meer van.

 

Neeevermind, is uit zichzelf opgelost, zal dus toch bij Telenet zelf een probleem geweest zijn. 19 uur lang.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

off topic:

@oldage Ik vermoed dat het een fout is in de webapplicatie van de Netweters. Ik heb ook reeds voorgehad dat ik zeker ben van iets gepost te hebben en achteraf er niet meer is. Ik vermoed te weten hoe het komt. Ik ga nu voor het eerst proberen wat mijn vermoeden is. Ik ga dit bericht posten. Daarna ga ik dit bericht editeren om een fout stukje tekst te wissen. Ik ga na de edit echter vergeten om het geëditeerde bericht te posten en gewoon terug de huidige draad gaan bekijken. Ik vermoed dan vast te stellen dat mijn post verdwenen is. Ik hoop wel dat jij een mail krijgt met mijn bericht.   

 

EDIT: het is me niet gelukt de fout te reproduceren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

@janne_man 

 

Zou het niet eerder een mislukte poging zijn om een post te verplaatsen naar een andere of nieuwe thread?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

@oldage een adres dat met 169 begint is een adres dat het toestel zelf instelt omdat het geen adres gekregen heeft van de dhcp server. Normaal moet het adres beginnen met 192.168.0.

 

Misschien toch best om je HGW om te ruilen bij Telenet.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot IPv4

@StefaanH Een post verplaatsen het ik nog maar één keer gedaan en dat is prima gelukt. 

Een tweede piste die ik bij gelegenheid nog eens moet onderzoeken is of ik onbewust in twee vensters reageer. Eerst proberen om mijn eigen beter te observeren🤔.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen toegang tot IPv4

@oldage, heb het even nagekeken en ben er zeker van dat je eerste post  onterecht als spam werd gedetecteerd door het systeem waar onze community op draait. Dit is een zelflerende spamfilter, die af en toe zaken in posts detecteert als spam, die in principe geen spam zijn. De moderatoren en ikzelf bekijken deze gemarkeerde spam posts en kunnen deze terug publiek plaatsen. Dit heb ik bij deze ook met jouw topic gedaan. 

 

Bij 98% van de posts detecteert hij het goed, maar zodra er bv. URL's naar bepaalde externe pagina's worden gebruikt of specifieke termen, kan er al eens een vals positieve tussen zitten. 

 

Sorry voor het ongemak! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes