24758
netweters
|
152468
antwoorden
|
20712
vragen
|
Beste, ik heb een aantal IoT luchtkwaliteit meters (uHoo) die het goed deden tot de modem is vervangen door nieuw exemplaar.
Fabrikant denkt dat bepaalde poorten geblokkeerd zijn waardoor ze het nu niet meer doen.
Ze vragen:
Please login to your new WiFi router's settings and make sure that the following domain names and ports are not blocked.
Please also make sure that your local DNS is able to get public IP addresses for both domains above.
Alleen ik, als niet netwerkspecialist, weet niet exact waar ik dit nu moet instellen. In Geavanceerde instelling ja, maar dan?
IPv4 en Port Forwarding? IPv6 en Firewall rules?
Alvast bedankt!
ePro
Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Porten openen
Als het op je vorige modem perfect werkte zonder geavanceerde instellingen, moet het op je huidige modem ook zo kunnen werken.
Als volgende links bereikbaar zijn via je webbrowser, dan is er niets mis met je Telenet-modem:
http://device.uhooinc.eu:8466/
Mogelijks hebben de meters geen Wifi-verbinding omdat de Wifi van de nieuwe modem minder bereik heeft.
@Ex-Netweter schreef:
Mogelijks hebben de meters geen Wifi-verbinding omdat de Wifi van de nieuwe modem minder bereik heeft.
Of het accesspoint van de modem heeft gewoon een andere naam (SSID).
Beste RafB,
bedankt voor je antwoord!
Niet toegankelijk: http://device.uhooinc.eu:8466/
Wel toegankelijk: http://api.uhooinc.com:80/ en https://api.uhooinc.com:443/
Ik heb Orbi satellites her en der dus elk vd 3 uHoos staan op max 4m van een Orbi zonder muur ertussen.
Thanks!
Zet eens alles uit (stekker uittrekken) en daarna alles terug aan.
met die uHoo's al vaak geprobeerd, die maken geen connectie meer sinds router change.
router en orbis zijn in tussentijd ook al eens gereboot, maar ik zal alles nog eens proberen
@Ex-Netweter schreef:Als volgende links bereikbaar zijn via je webbrowser, dan is er niets mis met je Telenet-modem:
http://device.uhooinc.eu:8466/
Eerste link is ook niet bereikbaar vanuit Proximus VDSL2 (modem: FritzBox 7590).
Heeft dus niets met Telenet te maken.
@flip1953 schreef:Eerste link is ook niet bereikbaar vanuit Proximus VDSL2 (modem: FritzBox 7590).
Heeft dus niets met Telenet te maken.
De eerste link opent geen webpagina, maar is wel "open". Waarschijnlijk wordt deze voor API informatie of iets dergelijks gebruikt.
@flip1953 schreef:Eerste link is ook niet bereikbaar vanuit Proximus VDSL2 (modem: FritzBox 7590).
http://device.uhooinc.eu:8466/ is bereikbaar (geeft http 200 status code in Firefox browser), misschien is er iets fout met je verbinding @flip1953
@ePro blijkbaar is de site gewoon down je kan dit checken op volgende site : https://www.isitdownrightnow.com/
Dus heeft het niet met je internetverbinding te maken
Dank KristofDW, heb het aan uHoo gemeld dat er dus iets mis is aan hun kant
wget http://device.uhooinc.eu:8466/
--2022-12-15 16:02:56-- http://device.uhooinc.eu:8466/
Resolving device.uhooinc.eu (device.uhooinc.eu)... 34.252.60.166
Connecting to device.uhooinc.eu (device.uhooinc.eu)|34.252.60.166|:8466... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 No headers, assuming HTTP/0.9
Length: unspecified
Saving to: ‘index.html.1’
index.html.1 [ <=> ] 40 --.-KB/s in 0s
2022-12-15 16:02:57 (1.72 MB/s) - ‘index.html.1’ saved [40]
Er is niets mis met uHoo, ik krijg connectie.
Doe gewoon fabrieksinstellingen herstellen op alle toestellen!
Op de Telenet-modem.
Op de meters van uHoo.
Daarna gewoon Wifi terug instellen.
Klaar.
U hebt een nieuwe modem/router geplaatst of laten plaatsen? En die IoT toestanden hebben hun IP adres hoogstwaarschijnlijk gekregen via DHCP. Dus zullen die IPadressen veranderd zijn met de nieuwe modem/router (HGW). Kijk in "mijn Telenet" of je kan terugvinden welk ipadres ze nu hebben. Het veiligst is om die alk afzonderlijk lokaal te benaderen en ze een vast/fixed IPadres te geven ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99, voor elk een afzonderlijk adres. En dan zal je in de handleiding moeten gaan zoeken hoe je dit opnieuw kan connecteren met de IoT server. Met fixed IP's vermijd je dergelijke toestanden in de toekomst. Normaal gezien moet je geen portforwarding doen want het is uw lokaal device die connectie maakt met de IoT server om zijn data door te geven en daarvoor de nodige poorten open zet. Vergelijk het met bellen. Als u belt moet de tegenpartij niets doen buiten opnemen. Als de tegenpartij u belt moet die uw nummer kennen (Ipadres in dit geval) en u moet opnemen. Het zijn uw toestellen die data versturen naar de server en via de smartphone kijkt u naar die data op de IoT server.
Antwoord van uHoo: