Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Hallo,

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten met eigenschappen van telenet modem??

Ik heb dus een telenet modem ... en een router (tp_linkac1350 (Archer C59))

Ik zou die willen in bridge modus zetten met eigenschappen van mijn telenet modem!

Maw ... ik zou willen hebben dat mijn netwerk en wifi doorloopt!

(Gebruikte wifi toestellen zijn chromecast, printers, ...)

Welke instellingen/opstellingen raad u mij aan om steeds op het hoofdnetwerk van telenet te blijven met de gepaste wifi instellingen?

 

Mvg

Cla

0 Likes
27 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

@cla 

Je kan via de app van TP-Link dingen aanpassen heb ik gezien maar je zou ook met het IP adres van je router zelf kunnen inloggen. 

https://www.tp-link.com/fr-be/tether/ 

Op die manier moet je eens bekijken of bridge mogelijk is want niet elke TP-Link heeft deze optie. Ik gebruik ook TP-Link maar dan de Mesch Wifi en kan via de app ervan alles aanpassen en ja ik heb alles in Bridge mode gezet. 

Op de HGW van Telenet heb ik de wifi uitgezet en heb mijn eigen netwerk gemaakt. Maar als je gebruik wil maken van het netwerk van Telenet zelf , dus de Wifi naam die je nu hebt , dan dien je dit aan te passen in de instellingen van je TP-Link. Ergens gaat er bij de instellingen wifi staan en daar kan je de naam in aanpassen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Dat is niet wat we verstaan onder bridging meen ik. Bridging kan je maar met een bepaalde telenet modem/router e nhoudt in dat je aan de hand van het Mac adres van de Wan-poort een eigen publiek IPadres krijgt op je eigen router.

Anders is het gewoon dat je uw routerfunctie uitschakelt op de uw eigen router. Daarom moet je aan de WAN poort van uw eigen router een fixed IP geven in de telenet range buiten DHCP dat is bijvoorbeeld 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0 en Gateway 192.168.0.1. En je schakelt de DHCP uit op je eigen router.  Op die manier is de Telenetrouter verandwoordelijk voor het uitdelen van de adressen aan alle achterliggende devices en blijf je met een netwerk. Wifi kan je eventueel uitzetten op de Telenet router en alle wifi instellingen doen op je TP link. Maar je kan ook uw Telenet modem/router eenzelfde SSID geven en zelfde paswoord. Eventueel op een ander kanaal zetten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Ik vermoed dat de oplossing (bridge) die je voorstelt, niet beantwoord aan je doel. Je zou de router funtie van je tp link moeten uitzetten zodat die werkt als een switch. De DHCP uitzetten op de tp link.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Dag,

Eigenlijk, je wilt dat de IP adressen door Telenet Modem worden uitgedeeld [DHCP] en je router [TP-Link AC1350] dan als Switch of Extender gebruiken, 1 netwerk IP range, zou dit kunnen kloppen? Voor wat reden dan ook...

Ik heb zelf geen AC1350 maar ik zou, eerst vaste IP adres aan de TP-Link router geven en de DHCP functie van uit te zetten, niet getest maar volgens mij zou dit moeten lukken.

't zou de moeite zijn om eens in Packet Tracer te proberen.

Hopelijk dit helpt,


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Dat moet lukken. Ik heb hier een TPlink router die al jaren (zeker 5) als extra AP draait en ook als switch dient naar 2 TV's en 1 Tuner-versterker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten


@cla  schreef:

Ik heb dus een telenet modem ... en een router (tp_linkac1350 (Archer C59))

Ik zou die willen in bridge modus zetten met eigenschappen van mijn telenet modem!

Maw ... ik zou willen hebben dat mijn netwerk en wifi doorloopt!


Pas op met de term "bridge"

  • sommigen begrijpen hiermee dat je de Telenet modem in "bridge" zet (dat gaat alleen met de CV8560 aka E-router via Mac passtrough)
  • anderen begrijpen hiermee dat je de eigen router in "bridge" zet (je gebruikt de router als AP).

Wat de topic starter wilt, is dit laaste: jouw eigen router gebruiken als een extra access point in jouw Telenet netwerk.

Tegenwoordig hebben routers hiervoor een instelling (zodat je zelf niet manueel moet sukkelen met DHCP uitzetten, LAN poort gebruiken enz ...).

In jouw TP-Link AC1350 kan je deze instelling waarschijnlijk vinden onder:

Advanced > Operation Mode > optie "Access Point" aanvinken en op "Save" drukken. De TP-Link zal nu rebooten en opstarten als Access Point. Meer niet.

Nu kan je de TP-Link opnieuw benaderen via zijn nieuw IP adres (192.168.0.xxx). Kijk hiervoor op "Mijn Telenet" onder Verbonden Gebruikers. Rest nu nog:

  • het IP adres van de TP-Link eventueel aanpassen naar een vast IP in de Telenet range (192.168.0.[2-49]).
  • de WLAN instellingen aanpassen.

zie ook: https://youtu.be/Cg_gGECGLiY

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

@iedereen @flip1953 

 

Bedankt voor alle hulp 

Gisteren gans de namiddag gesukkeld zonder resultaat doch veel frustratie! 😡

Maar ik geef niet graag op! 😉

 

Jou antwoord @flip1953 lijkt mij best wel te kloppen.

Dit ga ik zeker proberen ... Maar neemt die dan ook SSID en paswoord (of kan je dit regelen via aanpassingen in de router??) over van Telenet?

Bedoeling is dus ook dat ik 1 groot ZELFDE netwerk in huis heb met dezelfde SSID en paswoord.

 

Wat ik me dan wel afvraag ... Maak ik het mij niet extra moeilijk om een router te willen gebruiken ipv repeater/Telenet booster?

 

Thx voor alle input! 

 

Grtz

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Het wifi gedeelte moet je zelf instellen, dit wordt niet automatisch overgenomen.  

Let wel, het is niet omdat ssid en bijhorend wachtwoord op de tp link gelijk is aan die van de hgw van Telenet dat je daarmee met een toestel vlot door je woning kan gaan met een goede verbinding. Uw toestel blijft verbonden met zijn oorsprong verbonden. Verbinding uitzetten en terug aanzetten gaat je verbinden met het beste signaal.

cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Begrijp ik het dan goed dat ik best een repeater of Telenet wifi booster neem voor de zaken waarvoor ik hem wil gebruiken?

Ik dacht/denk dat je een router zomaar kunt gebruiken als (exacte) verlening van de inkomende Telenet verbindingen?

Thx for all

 

 

 

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Je kunt zo'n router gebruiken. Ik gebruikte dit 10 of meer jaar geleden al. Toen AP's nog duurder waren dan routers (raar maar waar). Een repeater is zo'n draadloos onding die meer problemen dan oplossingen heeft. Mesh router (basisstation + uitbreidingen) zijn eigenlijk ook repeaters dus het basisstation en de satelieten maar dan van een hogere kwaliteit. Maar je kan ze ook bedraad aansluiten om je (draadloos) netwerk uit te breiden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten


@cla  schreef:

 

Jou antwoord @flip1953 lijkt mij best wel te kloppen.

Dit ga ik zeker proberen ... Maar neemt die dan ook SSID en paswoord (of kan je dit regelen via aanpassingen in de router??) over van Telenet?


Heb je mijn vorige bericht helemaal gelezen? Zoals ik in mijn vorig bericht schreef:

  • eerst ervoor zorgen dat jouw TP-Link in "Access Point" mode staat.
  • en dan kan je - indien gewenst - de WiFi instellingen manueel aanpassen.

Dat gaat niet automatisch

 


@cla  schreef:

Bedoeling is dus ook dat ik 1 groot ZELFDE netwerk in huis heb met dezelfde SSID en paswoord.


Je verwart 2 zaken: "één groot ZELFDE netwerk" en "dezelfde SSID en paswoord" zijn 2 verschillende dingen.

  • Van zodra je de TP-Link als "access point" hebt ingesteld (zie mijn vorige post), dan heb je automatisch "één groot netwerk" in huis. Of je nu verbindt met de Telenet WiFi of met de TP-Link Wifi maakt niets uit: je zal verbonden worden met hetzelfde NETWERK
  • Maar als je dat wilt kan je inderdaad voor beide WiFi's dezelfde SSSID en paswoord gebruiken. Dan moeten jouw gebruikers dit maar één keer instellen.

@cla  schreef:

Wat ik me dan wel afvraag ... Maak ik het mij niet extra moeilijk om een router te willen gebruiken ipv repeater/Telenet booster?


Absoluut niet.

Een Telenet "booster" (Powerline of Telenet access point) zal juist hetzelfde doen: het geeft je een bijkomend WiFi access point, zodat je het WiFi bereik in de woning kan vergroten ...

Het enige verschil is: de TP-Link moet je instellen via de web interface, de Telenet AP's moet je instellen via "Mijn Telenet" (dat is pas "extra moeilijk" 🤔

cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Lijkt mij heel eenvoudig ... Maar ik vind deze "Acces Point" niet op mijn Ac1350 ... Zie ik iets over het hoofd??

Subtopic "operation mode" zie ik nergens staan!

Menu opties in bijlage

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

@cla 

Heb je hier al eens gaan kijken, naar dit filmpje?

EDIT: hier nog een link. Wat me daarin opviel: in een van de laatste tekeningen staat "enter 'bridge' mode". Het is dus goed mogelijk dat je nergens het woord "bridge mode" ziet staan in uw advanced settings. Je moet dan kiezen om de modus te wijzigen en zelf "bridge" intikken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

 

Ik heb net dit filmpje heel aandachtig bekeken.

Ik zie een uitleg over een fileserver ...

Maar is dit gelijk aan een "Acces point' opzetten?

Dit denk ik niet hé?

En de 2e link gaat over "bridge" ... Maar dit is blijkbaar iets anders opzetten dan wat ik wil!

(Gezien de uitleg in de vorige posts)

 

 

0 Likes