Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Hallo,

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten met eigenschappen van telenet modem??

Ik heb dus een telenet modem ... en een router (tp_linkac1350 (Archer C59))

Ik zou die willen in bridge modus zetten met eigenschappen van mijn telenet modem!

Maw ... ik zou willen hebben dat mijn netwerk en wifi doorloopt!

(Gebruikte wifi toestellen zijn chromecast, printers, ...)

Welke instellingen/opstellingen raad u mij aan om steeds op het hoofdnetwerk van telenet te blijven met de gepaste wifi instellingen?

 

Mvg

Cla

0 Likes
27 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Is er ergens een online handleiding van. Dan kunnen we eens meekijken. De bridge die ze in de 2e link bedoelen is het verbinden van 2 netwerken, draadloos met elkaar. Dit wordt dan meestal gedaan met richtantennes gekoppeld aan 2 dergelijke routers. Maar wat jij bedoelt is uw router instellen als switch voor de Telenet modem/router. Maar wel de Wifi funtie gebruiken van uw eigen router. Voor zover ik het begrijp toch.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Kijk eens op deze webpagina, Kies de EU1 12 talen beknopte handleiding. Bekijk ook het filmpje How to turn a router into an Access Point.

Als uw model de access point mode niet ondersteunt, kijk dan verder naar de film, want een alternatieve methode wordt ook uitgelegd.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Dag,

Het is moeilijk om uit te halen wat je eigenlijk bedoeld of wilt, ik ben voor problemen visualiseren met hen in kaart te brengen, welk van de 2 volgende situaties is wat je bedoeld of wilt? Zo niet, zou je met help van onderstaande elementen kunnen verwoorden?

1 - Standaard Netwerk installatie, waar Telenet Modem dient als DHCP server, Eigen Router dient als Switch of Extender.
123.jpg

2 - Alternatief Netwerk installatie, waar Eigen Router dient als Switch voor Telenet Modem dient als DHCP server.

132.jpg

Grts,


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Heel duidelijk optie 1 dus!

... waar de eigen router dus dient als acces poit/repeater en het "Telenet netwerk" gewoon doortrekt om verdere dekking te hebben!

Grtz

Cla

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Deze handleiding bekeken ... "Acces point" wordt blijkbaar niet ondersteund in de opties van mijn Archer C59! 😞 

Ik wil gerust de opties doen uitgelegd in het filmpje ... maar ik denk dat dit niet het beoogde resultaat zal opleveren!

(Volgens mij is het instellen van een router veel simpeler dan eerst gedacht. Een optie om die "Acces point" methode te activeren is welgekomen)

 

Ik vrees dus dat mijn router niet echt geschikt is als acces point. (gezien alle mogelijkheden die ik geprobeerd heb die hier uitgelegd zijn)

 

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

OK, dan is helemaal geen probleem, persoonlijk vind ik geen goed idee maar je hoeft enkel een vaste IP adres aan jou Router geven  b.v. 192.168.0.2, zelfde SSID (Wifi naam) en zelfde IP range (192.168.0.3 - 192.168.0.255) als de Telenet Modem.

Op deze manier dient je router als "extender" van je Telenet netwerk, nadeel hiervan aan gezien je dezelfde SSID gebruikt zullen jou wifi toestellen niet overschakelen naar een betere connectie bij zwakke bereik.

Waarom kies je niet voor 2 aparte netwerken? Is daar een reden voor? Misschien is dit eerder uitgelegd maar ik kon niet direct vinden.

B.v.

Telenet: 192.168.0.xx

Router: 192.168.1.xx

 

Grts


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Als de optie Access point niet aanwezig is, en je het filmpje verder bekijkt kom je op zeker ogenblik de optie DHCP tegen. Je zet deze optie op je tv link uit. (alles nu geschreven zonder te controleren met wat ik me herinner van gisteren).

cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Waarom vind je het zelf geen goed idee?

Idd reden voor ... Huisgenoten begrijpen niet dat je van netwerk moet veranderen om een (andere) Chromecast, printer, etc te bedienen!

 

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

OK,

Wat weel kunt doen dan is, verschillenden SSID maar dezelfde IP range gebruiken.

B.v. SSID_A en SSID_B

Bij zwak verbinding met SSID_A zouden toestellen "automatisch" overschakelen naar SSID_B naar zullen op dezelfde netwerk blijven.

Hopelijk helpt het,

Grts,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Rustig alles eens opnieuw bekeken en herdaan ... En eindelijk gaat het! 🙂

Bedankt @patrick37  ... Bedankt @allen 

Grtz

Cla

 

 

 

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Leuk dat het voor je werkt!

als je zo vriendelijk wil zijn om het juiste antwoord als oplossing aan te duiden, dan help je hiermee andere die ooit ook eens deze situatie kan meemaken.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

Dit heb ik toch reeds gedaan?

Is er iets foutief ... Of??

Bericht van @patrick37 is het juiste!!

Thx for all

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tp_linkac1350 (Archer C59) in bridge modus zetten

@cla 

Je hebt het juiste gedaan om de oplossing aan te duiden dus geen enkel probleem. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.