Beantwoorden
Kathleenv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

 Hallo. Ik heb beneden een Samsung tv met digicorder. Als ik boven een tv zou plaatsen wat heb ik dan allemaal nodig. Er ligt geen internet boven. Heb een Samsung smartphone. En koop ik dan best een Samsung als 2de tv?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: 2de tv boven

0 Likes
9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Is er een coax aansluiting voor de TV?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Je wil een tv boven, maar wat wil je zien?

  • je wil enkel lineair kijken (de programma's rechtstreeks kijken op het ogenblik van uitzending,
  • je wil opgenomen programma's bekijken
  • ...

Als je boven een kabelaansluiting hebt kan je met een tv met DVB-C tuner kijken. Heb je geen kabelaansluiting dan kan je van je smartphone streamen naar je smart tv.

0 Likes
Kathleenv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Geen kabel boven. Ik wil ook opgenomen programma's bekijken. Ik had gehoopt dat het zou lukken met een 2de digicorder en een powerline. Blijkbaar niet dus?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

@Kathleenv Ik weet niet dat je wifi hebt boven want anders kan je gewoon een Google tv chromecast aanschaffen en daar yelo tv op installeren. (indien je een Digirecorder hebt)

Als je bijvoorbeeld een TV box zou aanschaffen van telenet kan je de TV app installeren op deze google tv. De opnames staan dan in de cloud. Het enigste dat je dan nog nodig hebt is een android box of Google tv chromecast en goede wifi. 

Dat is volgens mij de beste oplossing. Deze oplossing gebruik ik ook trouwens 😀

Als je toch zou gaan voor de Digirecorder dan moet je het volgende doen: 

1. zorg ervoor dat je internet boven hebt door eventueel powerlines aan te sluiten. 

2. huur een digibox 

3. Deel de opnames in de instellingen van de digicorder ,zodat je deze boven op de digibox kan kijken. 

ik moet toegeven, zo werkte ik ook vroeger maar ik ben nu overgeschakeld naar de tv box en moet zeggen, wat een gebruiksgemak 🙂

Je kan de Google Tv chromecast ook voor bijvoorbeeld Netflix, Disney+, Youtube en andere apps gebruiken. 

Hou er rekening mee dat een Samsung tv geen Android aan boord heeft dus dat je deze app van Telenet niet direct kan installeren op de tv zelf. Ook al heb je een smart tv. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kathleenv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Dag Kristof

Bedankt voor je duidelijk antwoord maar Ik ben een leek in al die toestellen. Dus ik koop een tv (niet samsung). een extra wifipowerline. Een tvbox van telenet. En dan de digicorder omruilen die beneden staat tegen een tvbox. Een Chrome cast heb ik maar is niet goed? Een Google TVcast moet ik aanschaffen dan. Is dit alles correct?

Verder gelijk welk merk van TV?

Wat bedoel je met Android box? Is dat de Tvbox van Telenet?

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Ter info

In principe kunt u verder met uw huidige digicorder en uw reeds voohanden chromecast zoals onderstaande

Google Chromecast 3 nu aan €35 (telenet.be)

 

Alles over opnemen via je tv-app of -website (telenet.be)

Het volstaat bv de yelo app op uw smartphone te zetten (ios of android) en vervolgens via uw chromecast "te casten" naar uw TV (op het even welke TV op voorwaarde dat er een HDMI-aansluiting voor de chromecast voorhanden is)

Telenet TV yelo - Apps op Google Play

Via deze Yelo app kunt u indien u hierbij gebruik maakt van uw Telenet LAN/Wifi netwerk kunt u ook de op digicorder opgenomen programma's bekijken

 

Indien u uw digicorder zou omruilen voor een tv-box dient u gebruik te maken van de Telenet TV app (niet van de yelo-app)

Welke tv-app downloaden? (telenet.be)

 

De Telenet TV app is tevens voorhanden op onderstaande toestellen (en vereist het gebruik van Telenet TV-box en dus vervanging van de voorhanden digicorder)

Telenet TV-app via je Android TV-box of Apple TV

 

 

 

 

0 Likes
Kathleenv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Bedankt 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Toch een kleine kanttekening bij het antwoord van @M_016 :

Via deze Yelo app kunt u indien u hierbij gebruik maakt van uw Telenet LAN/Wifi netwerk kunt u ook de op digicorder opgenomen programma's bekijken

 

Dat is niet helemaal waar. Niet alle opnames van alle zenders kun je via de app op uw foon bekijken of casten naar TV. Er zijn veel zenders waarvan je de opnames enkel op de digicorder zelf kan kijken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tv kijken op een tweede tv boven?

Met het voorstel van @kristofDW kan je geen programma's opnemen op die 2e digicorden en geen rechtstreekse programma's bekijken. In de plaats van een 2e digicorder neem je in dat voorstel best een digibox (toestel zonder opname functie).