Beantwoorden
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

IP-adres wijzigen

Het IP-adres wijzigen kan een probleem zijn.

Persoonlijke ervaring.

Mijn IP-adres is op een zwarte lijst gekomen bij de bank. Door het gebruik bij de bank van de website: https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php hebben ze gevonden dat er een probleem zou zijn met trackers.

 

Gevolg: ik kon zelfs niet meer op hun website.

Alle andere websites zijn zonder problemen bereikbaar.

 

Oplossing: door de bank voorgesteld, nieuw IP-adres. Dus Telenet mag hun werk gaan doen.

 

Oplossing door Telenet voorgesteld: we sturen een technieker om alles na te kijken. Blijkbaar kunnen of willen ze het IP-adres niet wijzigen terwijl dat de oplossing van het hele probleem was.

 

Mijn oplossing: modem ontkoppelen en een nieuwe halen.

Resultaat: 5 uur wachten op volledige herstart van het systeem (na verschillende telefoontjes naar Telenet).

 

Bedenking: moet ik of eender wie, nu telkens je ergens op een zwarte lijst terechtkomt een andere modem gaan installeren?

 

Is er nu echt geen andere mogelijkheid?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
21 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IP-adres wijzigen

Tja, dat is waar. Maar begin hier maar eens tegen te vechten.

De security threats van vandaag zijn zo geavanceerd en zo massaal in aantal en verscheidenheid dat bedrijven wel moeten steunen op automatische beschermingsmethodes zoals deze. En ja, daar komen af en toe ‘false positives’ bij kijken.

 

De bank kan trouwens je ip whitelisten. In de praktijk denk ik niet dat ze dit voor elk individu willen doen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-adres wijzigen


@Steven-E  schreef:

Tja, dat is waar. Maar begin hier maar eens tegen te vechten.

...

De bank kan trouwens je ip whitelisten. In de praktijk denk ik niet dat ze dit voor elk individu willen doen.


Als gebruikers zich als offerlam gedragen dan heeft er tegen vechten geen zin. Dit gaat echter over een punt dat neerkomt op een subtiele vorm van vrijheidsberoving en waardoor je ook ernstige schade kan lijden. 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

IP-adres wijzigen

@Steven-E 

De personen waarmee je in aanraking komt bij de bank nemen geen risico. Ze zeggen wat het probleem is en voor hen is het OK. De oplossing mag je zelf zoeken.

Het antwoord van Telenet kon ook wel tellen. "We sturen een technieker. Die kan uw installatie eens helemaal bekijken." "We gaan uw IP-adres veranderen" zou beter geholpen hebben. Maar dat was eigenlijk niet het werk van Telenet.

@janne_man 

Banken hebben normaal de mogelijkheid om te achterhalen of een ip-adres niet misbruikt wordt door anderen. Het zou bedenkelijk zijn als mijn bank dat niet zou kunnen. Maar hoe gebruiken ze het.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP-adres wijzigen

@janne_man 

 

Een JPG-bestand uitvoerend? Heb je daar wat meer info over? Ik heb juist zelf gezocht en vind juist het tegengestelde.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

IP-adres wijzigen

https://umbrella.cisco.com/blog/2019/07/24/picture-perfect-how-jpg-exif-data-hides-malware/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP-adres wijzigen


@sb  schreef:

@janne_man 

 

Een JPG-bestand uitvoerend? Heb je daar wat meer info over? Ik heb juist zelf gezocht en vind juist het tegengestelde.


Strik genomen is het niet uitvoerbaar.Gebruik om het even welk afbeeldingsprogramma, je loopt geen risico. Een jpg bekijken met HTML 5 kan echter wel een risico inhouden. Zie ook hier. Graag merk ik op dat html niet beperkt is tot webbrowsers, maar dat zeer veel e-mail ook verstuurd wordt als html.

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

IP-adres wijzigen

klopt wat je zegt,

nieuwe modem = probleem verschuiven

 

oplossing: mail sturen naar technische dienst van BNP (helpdesk@bnpparibasfortis.be)

met je IP gegevens