Ik ervaar dit probleem nog altijd. Meer nog, de laatste tijd heb ik er soms last van dat IPv6 plots wegvalt. Ik heb hier nog niet veel onderzoek naar gedaan.
Het is hinderlijk, want wanneer de PC al een tijdje opstaat, en zijn IPv6 adres nog heeft probeert deze dit protocal bij voorkeur te gebruiken. Pas na een time-out wordt terug gevallen op IPv4. Meestal valt het me op bij het versturen van een email vanuit Thunderbord. Deze is dan lang aan het probreren de SMTP sever (google) via IPv6 te bereiken.
Een ping6 naar bijvoorbeeld google bevestigt dat de verbinding weg is. IPv4 werkt nog wel.
Het probleem valt te verhelpen door het resetten van de modem. Daarna een reset van mij eigen router, of even DHCPv6 client op de WAN interface uit en terug aanzetten.
Het is me laatst opgevallen dat het probleem zich ergens 's nachts oplost. In de logs van mijn eigen router kan ik hiervoor(nog) geen verklaring vinden.
Arnie | Krak Meten is weten. Gissen is missen. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.