24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hoi
Heb volgende instellingen ingegeven , maar werkt absoluut niet, reeeds meerdere malen herstart en alles uit geprobeerd, krijg het niet voor mekaar om scan naar mail te doen
HP Color laser jet pro MFP 4302dw
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Scannen naar email met HP Color laser jet pro MFP 4302d
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat bedoel je met "inlog user name telenet"? Indien het niet je e-mailadres is, vul dan je e-mailadres in.
Ik lees in de handleiding:
"Om deze functie te gebruiken, moet de printer zijn verbonden met een netwerk en moet de functie Scannen naar e-mail zijn geconfigureerd met behulp van het software-installatieproces of de geïntegreerde webserver van HP."
Heb je dit gedaan (geconfigureerd met behulp van het software-installatieproces of met de geïntegreerde webserver van HP)?
Ik heb de oplossing gevonden
in de manual van HO staat dat de size van bestanden op unlimited geselecteerd moet staan.
dit klopt echter niet, het hangt af van je telecom operator. eenmaal op 5Mb geselecteerd ging vanzelf., selecteer ik meer bv 10 Mb dan blokkeert het terug
De volgende foutmelding verschijnt : De server ondersteunt geen beveiligde verbinding. Zorg dat de juiste server is opgegeven.
Als ik via de HP Smart de instellingen van de printer wijzig door de beveiligde verbinding uit te vinken dan krijg ik aldaar een nieuwe foutmelding : Beveiligde verbinding (SSL of TLS) mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
Dit zijn de instellingen maar ik zie niet wat er mis kan zijn.
Noch Telenet noch HP kunnen mij helpen !
Ik heb de maximum op 5 MB gezet maar dan nog gaat het niet :
en blijft deze foutmelding :
Ik ben geen voorstander van Gmail, maar als je een Gmail adres hebt, dan zou ik het daar eens mee proberen. Heb in verleden al problemen gehad met printers en mailen via telenet.be.
Ik heb geprobeerd om de scan te sturen naar een gmail-adres, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik vermoed dat de verzending sowieso toch via de server van Telenet gaat (vermits mijn abonnement daar loopt) en dat in die verbinding iets verkeerd loopt (zoals reeds eerder gemeld).
Telenet is misschien je internetprovider, maar als de instellingen voor Gmail correct zijn ingesteld, dan gaat dat via de servers van Google.
Ik weet niet hoe je de instellingen voor Gmail moet instellen.
Je verzenden per e-mail gaat altijd naar de smtp server wiens adres je ingevoerd hebt. Uiteraard gebruik je altijd een stukje netwerk van Telenet. Het is immers via het Telenet netwerk dat je de wereld ingaat.
Uw toestel moet een verbinding kunnen maken met je router (Wifi of utp-kabel).
Je moet de juiste smtp instellingen gebruiken (dezelfde die je eventueel ook gebruikt voor een e-mail programma of app). Je moet uw e-mailadres opgeven en je e-mail wachtwoord.
Voor display naam zet je om het even wat, dat is gewoon een tekst die je ziet en waarmee je weet dat het naar die bepaalde server gaat.
De beveiliging voor uitgaande mail is StartTLS, indien deze optie niet aanwezig is, dan TLS (niet SSL/TLS dat is voor inkomende mail).
Server Authentication staat mogelijk goed, ik weet niet welke opties je hebt, dit moet iets zijn wat overeenstemt met Normaal wachtwoord.
User name is opnieuw je e-mailadres, dus exact hetzelfde als wat je ingegeven hebt als Email Address.
De andere zaken lijken me goed te staan.
@Ives1 schreef:Ik weet niet hoe je de instellingen voor Gmail moet instellen.
Hoe is je Engels? Op dit forum wordt een hele uitleg gegeven, maar alles in het Engels.
Mijn Engels is niet goed. Ik zie dat de link naar HP gaat. Ik heb die mensen rechtstreeks gecontacteerd maar zij konden mij ook niet helpen.
Wat die instellingen betreft, dit is wat er momenteel staat :
Ik zie niet wat hierin verkeerd kan zijn.
Het al dan niet aanvinken van de beveiligde verbinding (SSL/TLS) geeft geen oplossing).
Dit zijn de instellingen voor scannen naar e-mail :
@Ives1 schreef:Ik heb geprobeerd om de scan te sturen naar een gmail-adres, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik vermoed dat de verzending sowieso toch via de server van Telenet gaat (vermits mijn abonnement daar loopt) en dat in die verbinding iets verkeerd loopt (zoals reeds eerder gemeld).
Wat betreft de gmail oplossing:
Je moet het onderscheid maken tussen de afzender en de bestemmeling (zoals bij elke e-mail).
Je kan dus perfect:
Deze 2 zaken zijn dus afzonderlijk in te stellen, het is dus niet zo dat het verzenden per e-mail altijd gaat naar de smtp server wiens adres je ingevoerd hebt als ontvanger.
Jammer zijn jouw afbeeldingen (nog) niet goedgekeurd, waarschijnlijk omdat ze teveel privé informatie bevatten (zoals mail adressen), je moet deze maskeren.
Dan pas kunnen we zien wat er verkeerd gaat.
PS.
Gmail is een goede oplossing, maar je zal heel waarschijnlijk éérst een "App paswoord" moeten aanmaken. Dan kan je de gmail instellingen gebruiken, maar met dat speciale "App paswoord" in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Ook als je jouw Telenet mailadres als ontvanger wilt
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl
@janne_man schreef:De andere zaken lijken me goed te staan.
Blijkbaar zie jij (als Krak) wel de afbeeldingen, gezien je er commentaar op geeft (ze staan echter nog niet vrijgegeven 🙄) ???