Beantwoorden
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Mijn internetabonnement voorziet in 240 Mbps downloadsnelheid en 30 Mbps uploadsnelheid. Dit is recentelijk veranderd, het was oorspronkelijk 100 Mbps en 10 Mbps.

Wanneer ik de Telenet speedtest uitvoer dan haal ik met moeite 95 Mbps downloadsnelheid (zelfde als vroeger). Moeten mijn modeminstellingen aangepast worden om aan 240 Mbps te werken en hoe kan dit gebeuren ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Snelheid CH6643E kabelmodem

 

0 Likes
68 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1094
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem


@luc55  schreef:

Er zit geen wifi op het toestel of wel voor WiFree staat wel open

Er is duidelijk afgesproken mensen dat geen wifi delen geen gebruik kunnen maken van WiFree

Als dit niet klopt moet dit geblokkeerd worden zal door de problemen zijn dat nu gaat


Er is duidelijk afgesproken? Wie heeft wat afgesproken? Telenet mag toch zelf beslissen aan wie ze Wi-Free aanbieden.

De F@ST3896LG-TN zendt ook geen Wi-Free signaal meer uit, en toch kunnen die klanten ook gewoon gebruik maken van Wi-Free. Dus de regel is waarschijnlijk dat als je op een modem met Wi-Free ondersteuning er zelf voor kiest om het uit te schakelen zal je er ook elders geen gebruik van kunnen maken


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

De F@ST3896LG zend wel wifi uit

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Nieuwe-F-ST3896LG-TN-wifi-modem/td-p/1579...

De modems waar de wifi wordt uitzet voor Wi-Free kunnen er geen gebruik van maken van Wi-Free

als de modem geen wifi kan geven kan  je ook geen gebruik maken van Wi-Free

Anders zou het niet eerlijk zijn

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1094
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Beter lezen @luc55; ik zeg dat dit model geen WI-FREE signaal heeft, zoals hier staat: Hoe WiFree activeren op Telenet 360° Modem?

Maar klanten met dit model krijgen wel degelijk toegang tot Wi-Free. Dus als mensen hierboven zeggen dat ze met een CV8560E ook toegang krijgen tot Wi-Free dan zal dat wel kloppen

Of je dit nu eerlijk vind of niet…


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Groot nadeel als je bezoek krijgt geen Wi-Free

Zal vlug in orde gebracht worden  zal ook veel klachten brengen bij telenet

Niet slim van telenet een stap terug

Natuurlijk je kan nog niets aanpassen aan de modem door je er  niet in kan ze zijn er mee bezig

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

@luc55 

Ik kan u bevestigen met een CV8560E modem en freewifi aangezet in mijn Telenet kan je op andere plaatsen genieten van die freewifi optie van Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Klopt voor 100% Master-Magic🙄 ik heb ook een CV8560E met eigen Router Linksys.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Mensen die voor deze modem/router gekozen hebben, kiezen daarvoor meestal bewust omdat ze hun eigen Wifi met eigen router willen installeren. Dus dat is geen achteruitgang. Bovendien mensen met een eigen router en Wifi zijn meestal in de mogelijkheid om een gast Wifi punt op te zetten, dus dat zal dan ook geen probleem zijn.

2e mogelijkheid: Een technieker installeert die modem omdat het bijvoorbeeld in een kelderruimte is waar Wifi volkomen onbruikbaar is. Dus ook WiFree zal daar voor de bezoeker niet werken tenzij die in de kelder gaat zitten. En Wifree werkt ook niet op Acces Points.

Bovendien als ik gasten heb en die zitten constant op hun smartphone dan stel ik mij de vraag wat ze komen doen. En zakelijke bezoekers die internetverbinding nodig hebben zijn normaal gezien voldoende uitgerust om dat ook te hebben.

En je eigen Wifree kan je thuis toch niet gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Vrienden dat langs komen bij jouw thuis kunnen niet op de modem CV8560E geen Wifree

groot nadeel ik kan hem de toegangscode  wifi mesh geven wat een gesukkel zeg

nu is gemakkelijk en geen stress

En de modem kan je zelf centraal zetten in huis ( bij mij staat hij nu centraal in huis )

en bij vrienden ook

Bij veel mensen zit de telefoon altijd in hun hand je kan niet meer zonder soms is het moeilijk om af te blijven

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetnelheid van 95 Mbps bij CH6643E modem

Het is nu eenmaal niet mogelijk voor veel mensen om hun modem/router van Telenet centraal te zetten. Meestal staat die in de garage (een hoek van het huis) of zelfs in de kelder of op zolder (Weinig nut heb je dan van Wifi). Dat is realiteit hoor. En ik ben al bij veel Telenet klanten geweest. Nieuwe woningen, rijwoningen, appartementen enz. . Bij apartementen staat die dan meestal in een berghok/technische ruimte achter de wasmachine, tussen de waterboiler en de electriciteiskast, veel koper en metaal en dergelijke wat ook niet ideaal is voor de Wifi hoor. En als je van dergelijke modem/router zonder WiFi af wil, ga dan gewoon een andere halen in de Telenetshop.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes