Beantwoorden
belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Na een upgrade naar Oneup blijft mijn nieuwste 360 modem netjes de oude snelheden geven. Het contract werd correct aangepast maar de modem volgt de upgrade niet. De technicus heeft telefonisch bevestigd dat de modem op max. 250 Mbps geconfigureerd staat maar hij slaagt er niet in om hem aan te passen naar 1 Gbps . Het probleem is door hem doorgegeven aan de 'achterliggende diensten '. Navraag gisteren via whatsapp .... in dit soort dossiers  kunnen wij niet kijken  😞 .  Ik vind dit antwoord  en opvolging echt niet meer van deze tijd . Hoe moeilijk moet het zijn om dit deftig bij te houden in een klanten database !  

Wij wachten dus maar af tot er een oplossing komt , god weet wanneer .....

22 reacties
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Ik heb hetzelfde, zoveelste, probleem. Vorige week donderdag mijn ONE naar ONEup veranderd. Natuurlijk heb ik weer 'geluk' en loopt het weer mis. Meermaals contact opgenomen zonder oplossing of vergoeding. Klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom, nu wachten en hopen dat het snel opgelost wordt. Het is echt niet meer normaal! En wanneer gaat One Number werken, Telenet?! Internet is een nutsvoorziening en geen luxe, ik kan ook niet naar de concurrentie omdat er geen Proximus koper/fiber in mijn straat ligt en ik ook problemen had met Orange, degoutant (en al zeker voor zo'n prijzen).

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

@belgiansatwatch

k had ook het zelfde probleem, UREN heb ik aan die telefoon gehangen maar iedere keer zonder resultaat, helaas is een klacht indienen de éénigste manier dat ze luisteren, echt schandalig

 

@Jari_Opsomer 

Hier ligt er Fiber in de straat, maar helaas is deze veel te duur om over te stappen. + sommige zenders zijn niet meer beschikbaar via de TV, telefonie is ook een hele stap achteruit

Helaas zitten we vast aan deze "miserie"

Wouter1986
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Sinds vorigeweek overgestapt naar one up, nieuwe modem ontvangen , ook mijn gratis router ingeleverd voor de upgrade naar de 360 pads zodat de wifi boven voor mijn kinderen eens naar behoren zou werken. 2 pods geinstalleerd (1 midden in de woonkamer en boven in de gang) beide verbonden met de kabel.

Na onderzoek blijkt het dat mijn max download ook gelockt staat aan 250mb/sec. Dit weekend was de wifi zelfs zo slecht dat de internet pagina's op de pc zelfs niet weergeven worden en behaalde ik een snelheid van maar liefst 15mb/sec dit 2m van een bedraade pod.

Hiervoor heb ik dus mijn wigo laten vallen (nu zit ik in een duurder abo + ben ik mijn gratis router kwijt).

Ik heb nog een afspraak staan voor zaterdag dat er een technieker langskomt dit kost me zelf 85eur mocht het probleem volgens hem hier toch liggen. Als ik dit hier lees dan heeft het geen zin dat ze die technieker sturen. Dit terwijl het me nog 5eur zal kosten uit mijn eigen zak!

Heel triest dat de telenet werknemers hier niet van op de hoogte zijn en dat ik dit hier moet lezen dat meerdere mensen dit moeten meemaken.

Ik hoop dat ik opnieuw mijn gratis router kan terugvorderen en mijn abbo terug kan downgraden zonder extra kosten!

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

@Wouter1986 

Het is zeer vervelend dit soort problemen en een echte oplossing ga ik je niet kunnen geven jammer genoeg.

Wat ik je wel kan meegeven is dat je niet meer kan terug gaan naar je oude pakket. Wigo bestaat niet meer en als je éénmaal upgrade naar One of One Up is er geen weg terug naar de oude Wigo.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ttts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Zelfde probleem hier. 2 weken geleden update aangevraagd van One naar OneUp en snelheid is nog steeds hetzelfde. Al paar keer contact opgenomen met telenet via whatsapp en ze hebben het doorgegeven aan de achterliggende diensten. Hierna geen info meer gekregen en nog steeds aan het wachten.

Dit is toch niet wat je verwacht van Telenet.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Ik heb een klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom en het werd hierdoor wel snel opgelost. Ik heb nu de correcte snelheden (na 1 week) en heb een mooie schadevergoeding gekregen. Ik ben in the end tevreden!

Antwoord van Telenet (via klacht bij Ombudsdienst Telecom):

Helaas werd de internetsnelheid na de productaanpassing niet automatisch aangepast bij de heer Opsomer, waarvoor onze oprechte excuses. Wij delen hierin mee dat dit probleem werd opgelost op datum van 10 oktober 2023. Gezien de klant niet optimaal kon genieten van zijn nieuwe dienst hebben wij besloten een compensatie toe te kennen van 52,31 euro. Dit zal verrekend worden met de eerstvolgende aanrekening van de klant.

 

Jonathanvg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Ik heb ook klacht ingediend en nog steeds geen oplossing...

belgiansatwatch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Verander-je-wachtwoord-dag Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. A born reader!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Klacht ingediend bij telecom ombudsman . 2 dagen later was probleem opgelost en ook 2 weken kwijtschelding abbo ....

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Blij dat het opgelost is, echt schandalig dat je zo drastisch moet ingrijpen. Maar het werkt dus ...

Jonathanvg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Heb een week geleden klacht ingediend, nog steeds niks.

ttts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Ook hier pas opgelost geraakt via klacht bij de ombudsdienst telecom.
Klacht formulier van telenet, meerdere keren gebeld naar telenet, whatsappen naar telenet lijkt allemaal geen effect te hebben. Enige oplossing was langs de ombudsdienst telecom. Dit verwacht je toch niet van een speler zoals Telenet? Zeer teleurstellend maar is bij mij wel gelukkig inorde gekomen. 

McMan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Oei, ik had geen idee dat dit zo een probleem is bij Telenet... 

Ik ben zojuist overgestapt van Wigo naar OneUp, vooral voor het volume verbruik bij de piekuren (750gb wigo -> 3TB OneUp) 
Maar natuurlijk wil ik ook gebruik kunnen maken van die 1gbps download snelheid.. spijtig nog geen geluk hiermee, download zit rond de 170mbps met een kabel verbinding naar de powerline, maar via wifi haal tussen 200 en 300mbps. 

Als ik een kabel aansluit rechtstreeks aan de modem haal ik wel bijna 900mbps 

Ik ben al wel met Telenet hierover aan het communiceren via messenger, ik ben benieuwd of het opgelost geraakt. 

 

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Wat is juist het probleem of je verwachting? Als je 900mbps haalt via ethernet lijkt mij alles normaal.

Ex-Netweter
 

Internetsnelheid blijft 250 Mbps na upgrade naar ONEup

Met powerline kan je onmogelijk 1000 Mbps halen.

Om met Wifi 1000 Mbps te halen, moet je laptop of smartphone over een Wifi 6(E)-chip beschikken en moet er een degelijk WiFi 6(E)-toegangspunt vlakbij jou staan.

Maar doorgaans haal je alleen betrouwbaar 1000 Mbps via netwerkkabel.