Beantwoorden
Dafox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Midden vorig jaar wou ik overstappen van mijn telenet router en een eigen router en andere netwerkapparatuur installeren.
Mits wat research kwam ik er op uit dat ik een "modem-only" moest aanvragen bij Telenet om dit mogelijk te maken.

Zo gezegd, zo gedaan maar uiteindelijk is het project wat blijven liggen tot vorige week aangezien ik een week verlof in het vooruitzicht heb.
Vorige week wou ik dus naar Mijn Telenet gaan om de "Geavanceerde instellingen" goed te zetten maar die bleken nergens te bespeuren in het nieuwe interface van Telenet.
Berichtje gestuurd via Messenger naar hun support, geen antwoord.

De dag nadien was het opeens wel zichtbaar maar kreeg ik telkens errors.
Nog een dag later kreeg ik dit scherm te zien en dacht ik: Yes, we kunnen er aan beginnen! .. Niet dus..

Als ik nu naar de instellingen wil gaan krijg ik de melding "Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."
Nogal moeilijk om dit aan te zetten op een modem-only die geen wifi kan uitzenden..
2023-04-17 00_00_45-Je thuisnetwerk.png

Wel heb ik nog zo'n gratis booster die wel nog steeds wifi uitzendt aangezien ik die nog gebruik tot ik mijn eigen access points geconfigureerd krijg.

Op de Topologie pagina staat die booster zogezegd inactief, maar als ik er op klik zie ik wel degelijk 12 verbonden clients 🙂
Ook geeft de pagina zelf aan wanneer je de modem selecteert "Het toestel dat je gekozen hebt, is geen draadloos toestel"
2023-04-17 00_03_31-Je thuisnetwerk.png

Heb telkens een update gestuurd naar support van Telenet maar tot op heden (eerste bericht gestuurd op woensdag) geen antwoord.

Het is fijn om te zien dat Telenet voor een nieuwe interface gaat maar als deze nog niet op punt staat zou het niet slecht zijn om mensen de optie te geven de oude nog even te gebruiken.

Zijn er nog mensen die hiermee ervaring hebben?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Kan niet in geavanceerde instellingen



0 Likes
21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Je zal geen modem only hebben gekregen of je bent een grote uitzondering. In een modem only kan je geen settings aanpassen. Normaal gezien toch niet. Hopelijk hebben ze je nieuwe modem/router goed geprovisioneerd als je hem afgehaald hebt. En als alles goed gaat dan zal je dan via "mijn telenet" de bridging naar je eigen router kunnen instellen.

Dit even ter rechtzetting. En hopend dat Telenet je probleem met de interface snel rechtzet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

@Dafox en @igvfer 

Uit de originele post leid ik af het het hier niet gaat over een modem-only (wat inderdaad eigenlijk niet meer mogelijk is) maar wel een E-Router.

En inderdaad, momenteel is het zo goed als onbegonnen werk om in de geavanceerde settings te geraken, alles goed te zetten en dat nog te bewaren ook nog.

Geduld ..... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dafox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

@igvfer en @StefaanH Ah zou kunnen, in de interface staat nu idd wel DOCSIS 3.1 E-ROUTER
Toen ik er vorig jaar aan wou beginnen was er niet onmiddellijk een setting zichtbaar om bridging in te stellen maar denk dat toen ook een andere versie zichtbaar was. Telefonisch contact met Telenet was toen ook verre van ophelderend, vandaar dat ik toen het project even opzij gezet had 😁

Hopelijk snel oplossing voor hun interface

0 Likes
kawagreen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Sinds ik een nieuwe modem heb (CV8560E) om giga speedboost aan te kunnen (voordien CV7160E), werkt de port forwarding (eigen router) op 443 niet meer. Ik denk dit op te lossen door de mac passthrough te configureren, maar geraak dus niet op die pagina.

Ik heb hier reeds 3x een Telenet medewerker aan de telefoon over gehad, die telkens uit de lucht komt gevallen waarom dit niet lukt. 2x een contactformulier ingevuld.

Telkens leg ik het probleem volledig uit. Ik vermeld duidelijk dat de modem die ik heb, geen draadloos signaal kan uitzenden omdat die hardware-matig die functionaliteit niet bezit.

Maar toch krijg ik dan als eerste respons "waarom heb je het draadloos signaal uit staan?". Dan vraag ik mij af wat de vereisten zijn om bij Telenet de telefoon op te mogen opnemen. Correct uw naam kunnen schrijven?

Kers op de taart is ook dat de Telenet medewerkers deze instellingen wel kunnen aanpassen, maar niet mogen. Dat werd mij ook al enkele keren verteld.

 

Helaas vond ik ook deze post van november 2022. Het lijkt er op dat er niet snel een oplossing zal komen. Het is geen prioriteit voor hun.

Tags (1)
0 Likes
MrBlue
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

ook hier hetzelfde probleem.  Gisteren mijn modem omgeruild voor een E-model omdat ik bridging wil toepassen voor mijn nieuw aangekochte TP-link omada systeem.

Als ik via mijntelenet naar de geavanceerde instellingen wil krijg ik het bericht dat ik mijn wifi moet activeren.  Beetje moeilijk omdat de nieuwe modem geen wifi meer heeft.  Helpdesk gebeld.  De eerste keer kreeg ik een man aan de lijn die vooral veel zuchtte.  Toen de lijn verbrak omdat hij de modem resette belde hij niet terug dus kon ik opnieuw 35 minuten in de wacht gaan staan.  De volgende medewerker direct verwittigd dat ze dit niet moest doen.  Deze medewerker was heel vriendelijk maar begreep het probleem niet echt.  Zou de bridging actief gezet hebben volgens haar.  Heb dan maar een contactformulier ingevuld en hoop dat dit dan tot een oplossing leidt.

0 Likes
kawagreen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Update: 

Contactformulier ingevuld dat ik mac-addess passtrough wil instellen voor mijn router maar dat het niet lukt. Telefoon gekregen van Telenet om een afspraak te maken voor het telefonisch in orde te krijgen. Enkele dagen later dan kreeg ik iemand met wat kennis aan de lijn die heel vlotjes het mac adres van mijn router in de backend van Telenet propte. Herstart van modem en router, kijk eens aan, een publiek IP op mijn router...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Mooi, dat is blijkbaar zoals het hoort. Maar het is niet normaal dat ze nu al maanden aan het sukkelen zijn met hun software. En bij sommigen lukt het wel, bij anderen dan weer niet. Ik kan hier nog altijd geen poorten toevoegen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MrBlue
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Voorlopig nog geen antwoord gekregen op mijn contactformulier.  Misschien dat het lange weekend er wel voor iets tussen zit.  Heb nog niet kunnen testen of ik passtrough werkt.  Ben de laatste hand aan het leggen aan de herbekabeling van mijn netwerk.  (Alles van de zolder naar de kelder verhuizen)  Hoop vanavond de kabel tussen mijn modem en router te kunnen aansluiten en dan kan ik al zien of de bridge naar mijn router actief wordt of niet.

0 Likes
MrBlue
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Zoals gedacht was mijn test niet succesvol.  Ik krijg een IP-adres maar geen telenet-adres.  Bridging werkt dus nog altijd niet.  Voorlopig ook geen antwoord op mijn contactformulier.  Vrees dat het weer een telefoontje naar de helpdesk wordt. (Met een lange wachttijd 😞 )

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

De ontwikkeling van nieuwe software bevat altijd kinderziektes aka bugs maar ik vind het ook niet normaal dat dit maandenlang aansleept misschien mag ik dit niet zeggen maar volgens mij zit er daar iemand niet op zijn plaats.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Ik deel in deze thread ook even dat er hiervoor al een redelijk lange thread bestaat op De Netweters.
Deze kan je hier vinden, direct gelinkt naar de meest recente update van de openstaande (gekende) issues.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Hier hetzelfde probleem, VPN naar thuisnetwerk werkt niet meer, dus via mijn telenet naar thuisnetwerk -> modem -> geavanceerde instellingen, maar deze pagina blijft leeg. Ik kan dus niets aanpassen of controleren...

Apparaat: EURODOCSIS 3.0 (CH7465LG-TN)

keukenrol_0-1683810202364.png

 

0 Likes
Flyke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Al lange tijd hetzelfde probleem.

Reactie van Telenet:

gScreenshot_20230515_151820_WhatsApp.jpg

 

'Ze kennen het probleem'

'De technici zijn er nog steeds aan bezig'

'Ze maken het zo snel mogelijk in orde'

 

Op mijn werk ben ik verantwoordelijk voor meerdere webplatformen van allerlei verschillende klanten, zowel kleine als grote bekende namen.

Een probleem als dit waarbij belangrijke functionaliteit plots niet meer werkt na een update of aanpassing, wordt normaal binnen de werkdag na het melden opgelost. Er wordt open gecommuniceerd over de exacte technische oorzaak en als het niet meteen kan opgelost worden dan wordt er een status update en exact tijdsstip doorgegeven aan de klant(en) wanneer het zal opgelost zijn.

Ik geef het maar mee als tip voor Telenet....

Als Telenet het niet binnen de dag klaar krijgt om die geavanceerde instellingen te laten werken, zou het beter zijn dat ze op zijn minst daar een boodschap tonen die meldt dat deze momenteel niet werken en dat ze er aan bezig zijn. Of een optie om terug om te schakelen naar de oude interface waar het nog wel werkt bv, of een exacte tijdsaanduiding wanneer men dit oplost zou veel beter zijn dan niets tonen.

Trouwens wel curieus dat ook al wordt er niets getoond bij geavanceerde instellingen, er wel een response is op de pagina met een JSON object die effectief mijn vorige geavanceerde instellingen bevat van toen het nog wel werkte (lang geleden dus). Iemand dat al opgevallen ?

Schermafbeelding 2023-05-15 160036.png

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kan niet in 'geavanceerde instellingen' op Mijn Telenet

Interessante tip die je daar meegeeft ik vrees echter dat hij jammer genoeg in dovemansoren zal vallen en ja ik heb die JSON objecten ook al gezien .Ze maken bij telenet precies graag gebruik van AJAX .

0 Likes