Beantwoorden
Michael007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Hallo iedereen,

ik  had in het verleden via Mijn Telenet het LAN IP kunnen aanpassen naar 192.168.50.xxx

Nu heb ik het probleem dat bij de Port Forwarding rules er 192.168.0 staat... dus Port forwarding werkt niet...

en ik vind nergens in MIjn Telenet de mogelijkheid het LAN IP aan te passen... na klikken van ''Terug naar Standaardinstellingen'' gaat het even op 192.168.0 maar na een tijdje valt internet terug uit en gaat het terug op 192.168.50... dus Telenet pushed deze setting terug naar hun modem en ik kan hier niets aan veranderen.

387499727_232792626515988_1256277803822560835_n_c.png

 

386437265_6643678495742002_292163334427134009_n.png

 

Heb geprobeerd dit uit te leggen op hun FB Messenger, maar geen antwoord gekregen.

Per telefoon zeggen ze dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit mijn probleem is!?

Wij zijn veranderd naar de nieuwste zwarte modem, ofwel is dat het probleem, ofwel heeft Telenet de LAN ip aanpasbaar optie uitgeschakeld zonder eerst terug naar standaard instellingen te brengen...

Ik ga ervanuit enigste optie is bljiven bellen en hopen iemand meer technisch aan de telefoon te krijgen?!

11 reacties
Bob74
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

In "mijn telenet" vind je onder "modem" een optie "geavanceerde instellingen", waar je het ip addres van je thuisnetwerk in kunt stellen. Staat dat op 192.168.0.x of 192.168.50.x?

Bob74
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Aanvulling: in mijn geval staat uPnP uit en verschijnt er wel de mogelijkheid om het ip addres te wijzigen. 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Met de nieuwe F@AST modem kan je geen belangrijke instellingen wijzigen hij keert altijd terug naar de overgenomen instellingen van de oude modem of je kijgt Oeps.... zodat er niets verandert is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50


@Michael007  schreef:

Per telefoon zeggen ze dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit mijn probleem is!?


Dat is wel Telenet's probleem, en zo te zien een serieuze bug in hun systeem.

Hoewel er hier op Netweters geen individuele support gegeven wordt door Telenet, zou ik toch durven vragen aan @Suzy / @Moderator om dit probleem te escaleren binnen Telenet. Want nu zit de gebruiker in een vicieuze cirkel waar hij zonder de hulp van Telenet niet uit kan geraken.


@Michael007  schreef:

Ik ga ervanuit enigste optie is bljiven bellen en hopen iemand meer technisch aan de telefoon te krijgen?!


Volgende opties:

  1. Nog eens bellen naar de Helpdesk en proberen uit te leggen, eventueel vragen of zij in jouw plaats het modemscherm kunnen oproepen, zodat ze het met de eigen ogen zien.
  2. Indien geen oplossing: klachtformulier invullen op de website. Ik heb de ervaring dat klachten redelijk vlug behandeld worden (24u) en dat door een ander team. Vertel hierbij dat er een bug is in het systeem (geef een link naar deze topic) en dat de Helpdesk je niet wilt helpen.
  3. Nadat het probleem opgelost werd, vraag je via hetzelfde klachtenformulier een compensatie aan voor de periode dat je "zonder internet" zat.
  4. Als je definitief verlost wilt worden van de gebrekkige instelmogelijkheden van de Telenet HGW via "Mijn Telenet" kan ik je alleen maar adviseren om een eigen router te gebruiken, en over te schakelen naar een CV8560E modem (E-router). Dan heb je alles zelf in de hand, maar je moet dan ook zorgen voor een eigen WiFi oplossing.
  5. Last but not least, als Telenet jou absoluut geen oplossing kan aanbieden .... trek er je conclusies uit 🤔
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Ze kennen het probleem reeds bij de klantendienst en zijn aan het werken aan een oplossing.
Je de klantendienst contacteren en vragen of zij de instellingen, van de modem aanpassen naar jouw gewenste instellingen via hun interne systeem.

Ex-Netweter
 

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Wat een gigantisch gepruts bij Telenet! Dit is absoluut geen professionele dienstverlening meer.
Dit is de zoveelste bug met de configuratie in "Mijn Telenet".

Een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi) is momenteel de enige oplossing bij Telenet. Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router waarvan je dan het LAN IP instelt zoals jij dat wilt.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

Ik kan ook geen port forwardingregels verwijderen! Ik heb het al zoveel keer geprobeerd, maar de poort blijft openstaan. Een gat in mijn netwerk en een serieus veiligheidsrisico! Ik heb trouwens die CV8560E modem zonder wifi, en dat helpt niets. Wat hebben die Amerikanen met Telenet gedaan, man.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50


@Area57_1  schreef:

Ze kennen het probleem reeds bij de klantendienst en zijn aan het werken aan een oplossing.
Je de klantendienst contacteren en vragen of zij de instellingen, van de modem aanpassen naar jouw gewenste instellingen via hun interne systeem.


Als ze het probleem reeds bij de klantendienst, waarom zeggen ze dan dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit zijn probleem is?

Wat moet de TS dan volgens jou doen om het wel opgelost te krijgen?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50


@Ex-Netweter  schreef:

Wat een gigantisch gepruts bij Telenet! Dit is absoluut geen professionele dienstverlening meer.
Dit is de zoveelste bug met de configuratie in "Mijn Telenet".


Ik begrijp niet waarom Telenet blijft vasthouden aan dat principe dat je de router instellingen alleen kan veranderen via "Mijn Telenet" 🤔

Ze maken het zichzelf toch moeilijk (of onmogelijk), gezien de zoveel verschillende types / merken van modems, en al hun andere software issues.

Ik dacht dat bij Liberty Global alle development centraal gebeurde, waarom kunnen de klanten dan niet gewoon lokaal inloggen op de standard user-interface, zoals dat gebruikelijk is bij routers (en ook bij Ziggo, Vodafone, etc ...).

Waarom blijft Telenet hiervan afwijken, en moet er dus speciaal voor Vlaanderen aparte firmwares / software gemaakt worden?

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

We hebben nagevraagd bij onze collega's of er onlangs een instelling aangepast is hiervoor en hoe dit toch mogelijk kan zijn. Van zodra we meer info hebben, laten we het jullie weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Michael007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

LAN IP niet aanpasbaar - Na reset terug naar 192.168.50

ja, ik denk inderdaad blijven bellen lijkt me de enige hoop op dit moment, en hopen dat er iemand meer technisch aan de lijn komt, nu niet thuis, zal voor volgend jaar zijn 😄

 

bedankt voor al jullie reacties en advies!