41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
Ik heb met de snelheidsmeter van Mijn Telenet de internetsnelheden over de Telenet modem gemeten bij verscheidene Telenet gebruikers in onze familie (Wigo, Business, Klik.. met CH74565-LG of CV8560E modem) en zie nooit meer dan 20 Mbps en 0.5 Mbps voor respectievelijk down- en upload snelheid. Zelfde resultaat met andere snelheidsmeters. Veel lager dan de maximale snelheden die Telenet opgeeft. Is er een manier om een minimale down- en upload snelheid te verkrijgen. Bijvoorbeeld download minimaal 50 Mbps en upload minimaal 20 Mbps?
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Telenet minimale internetsnelheid
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Vorige titel: Minimale snelheid via een Fritz!Box 4040
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bekabeld.
Sluit een kabel rechtstreeks aan de modem dat moet -200 Mbps zijn dat is het laagste dat je hebt
meer kan ook dat moet je zeker hebben anders zal een modem moeten gewisseld worden
naar mijn inschatting test je over wifree- dat is zeer traag 20/2 , test over een recente utp kabel
Nee, niet bekabeld direct op de modem. Dat heb ik nu wel eens gedaan, laptop met kabel op een LAN poort van de Tmodem. En inderdaad, de testresultaten van de down- en upload snelheden zijn nu zoals verwacht, resp. rond 270 mbps en 20 Mbps. Dezelfde goede waarden als ik de laptop via wifi met de Telenet modem laat werken.
In mijn tevoren genoemde tests, waarbij ik meer dan 10 keren lagere internetsnelheden dan verwacht zie, was mijn laptop bekabeld verbonden met een LAN poort van een Fritzbox 4040 router. Die op zijn beurt met kabel van zijn WAN poort op een LAN poort van de Telenet modem zit. Ook dezelfde lage waarden als ik de laptop via wifi toegang geef tot de Fritzbox.
Ligt het probleem bij de Fritzbox, misschien in zjn WAN – LAN verbinding met de Telenet modem? De Fritzbox WAN en LAN zijn Gigabit poorten.
@xm schreef:Ik heb met de snelheidsmeter van Mijn Telenet de internetsnelheden over de Telenet modem gemeten bij verscheidene Telenet gebruikers in onze familie (Wigo, Business, Klik.. met CH74565-LG of CV8560E modem) en zie nooit meer dan 20 Mbps en 0.5 Mbps voor respectievelijk down- en upload snelheid.
Beste
Als je hier resultaten van "testen" post, gelieve dan alle info objectief en correct weer te geven.
Neem jij dan overal een Fritz!Box mee als je bij familie of buren een snelheidtstest wilt doen 😁?
De titel van dit topic is dan ook misleidend. Eigenlijk zou het "minimale snelheid via een Fritz!Box 4040" moeten zijn 🤗
Wat de Telenet snelheden betreft:
Snelheden worden altijd gemeten met een laptop bekabeld verbonden met de Telenet modem, en natuurlijk moet ook de netwerkadapter van het toestel 1 Gbps aankunnen. Indien je minder meet, dan is er iets mis met je lijn.
Wat de Telenet snelheden betreft:
Als jij lagere snelheden meet, dan is er iets verkeerd met je instellingen of met je Fritz!Box.
Heb je de LAN poorten wel op "gigabit" of "PowerMode" ingesteld (Thuisnetwerk > Netwerk > Netwerkinstellingen > LAN-instellingen). Bij uitlevering zijn de LAN poorten ingesteld op 100 Mbps ("Green mode").
Er zijn ook nog andere instellingen die de snelheid kan beinvloeden (bijvoorbeeld meten op LAN4 als deze ingesteld is als "gast netwerk", prioriteiten, etc ..)
Het overzicht van de prestaties:
bron: AVM FRITZ!Box 4040 review | Techtesters
Aan de Fritzbox 4040 kan het niet liggen zijn zeer goede toestellen anders een update doen
kijk eens de kabels na zoals ze gezegd hebben
Haal eens de stroom er van af klik de kabels los en terug vast kan helpen sluit ze op andere poort aan
https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-4040/
Erg bedankt voor de klare uitleg. De naam van de topic zou inderdaad "minimale snelheid via een Fritz!Box 4040“ moeten zijn. Ik was te snel en daardoor onvolledig met het doorgeven van mijn situatie. Mijn excuses.
De Telenet modem levert immers de verwachte snelheden, als ik de snelheidstest doe met de laptop direct bekabeld naar de modem: 250Mbps down en 20 Mbps up.
Met de laptop bekabeld naar de Fritzbox 4040, en de Fritzbox bekabeld van zijn WAN naar de modem, zijn de snelheden te laag, 20 Mbps down en 5 Mbps up. De LAN en WAN poorten van de Fritzbox staan nochtans in 1 Gbps power mode, en er zijn geen gastnetwerk en prioriteiten enz ingesteld, de Fritzbox komt vers uit de verpakking. De UTP kabels zijn nieuw, meegeleverd door Fritzbox en Telenet. Ik heb ook met andere kabels geprobeerd, en met andere LAN poorten op de modem en de Fritzbox. Ook alle apparatuur af en weer aangezet, alle tijd geven om op te starten enz. Zelfde resultaat.
En dan heb ik me nu in de problemen gewerkt. Bij verder zoeken naar een oplossing heb ik de Fritzbox in IP Client Mode gezet (ipv Internet Router), “desperaat” als ik ben om de zaak klaar te krijgen vóór ik over enkele dagen met deze Fritzbox voor een jaar naar het buitenland vertrek en daar een vpn verbinding wil opzetten met een andere Fritzbox 4040 met publiek adres hier in België (Home Network > Network > Network Settings > Operating Mode in the Home Network > Access to Home Network > via Wi-Fi of via LAN, de selectie weet ik niet meer). Ter informatie, die andere Fritzbox geeft dezelfde te lage snelheden.
En vanaf dan heb ik geen toegang meer tot de Fritzbox, ook niet tot zijn gebruikersinterface. De power led gaat voortdurend aan en uit, ongeveer eens per seconde, de Internet led staat uit, en de WAN en LAN leds zijn aangebleven. De Fritzbox staat ook nog in de lijst van actieve wi-fi netwerken op mijn laptop, maar ook langs daar kan ik niet in de gebruikersinterface. Maw de Fritzbox doet niets meer en ik kan ook in niet zijn gebruikersinterface om de operating mode van IP Client weer op Internet Router te zetten.
als het een fritz met analoge telefoonpoort is kan je hem resetten door een nummer te bellen
=> info van web
connect a telephone to the port FON of your FRITZ!Box and dial #991*15901590*
edit : ik zie dat deze dit niet aan boord heeft
er is de fritz recovery tool
@xm schreef:En vanaf dan heb ik geen toegang meer tot de Fritzbox, ook niet tot zijn gebruikersinterface. De power led gaat voortdurend aan en uit, ongeveer eens per seconde, de Internet led staat uit, en de WAN en LAN leds zijn aangebleven. De Fritzbox staat ook nog in de lijst van actieve wi-fi netwerken op mijn laptop, maar ook langs daar kan ik niet in de gebruikersinterface. Maw de Fritzbox doet niets meer en ik kan ook in niet zijn gebruikersinterface om de operating mode van IP Client weer op Internet Router te zetten.
Jouw Fritz!Box heeft als IP Client waarschijnlijk een IP adres gekregen van de Telenet E-router
Geen paniek als dat niet helpt
Iedere Fritz!Box heeft ook nog een "emergency IP adres" namelijk http://169.254.1.1
Nu zal de web interface terug bereikbaar zijn, en kan je netwerkinstellingen corrigeren (of terug naar factory)
Zo kan je misschien een recovery flash vermijden.