Beantwoorden
MVO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

Beste,

 

Ik heb 2 camera's van het merk Maginon aangekocht in de Aldi.

Nu heb ik het volgende probleem;

Via het lokale WIFI netwerk kan ik de camera's wel benaderen maar niet via het mobiele internet op de smartphone. Ik kan dus niet van buitenshuis de camerabeelden bekijken.

 

Ik heb bij de instellingen van de camera het IP-adres vast gezet en geprobeerd bij mijn telenet, portforwarding een regel toe te voegen met het IP-adres van de camera en een begin -en eindpoort zowel intern als extern maar het werkt nog steeds niet.

 

Heeft iemand van jullie een idee wat de oorzaak nog kan zijn van mijn probleem?

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

Hallo,

 

Via wat bekijk je de camerabeelden? (Programma? Browser? App?)

Welke poorten heb je geportforward? (en ben je zeker dat dit de juiste zijn?)

Als je de camera van buitenaf probeert te bereiken gebruik je dan je publiek ip? (dus niet 192.168.*.*)

 

Misschien ook handig om een screenshot toe te voegen van wat je hebt ingegeven in mijntelenet om te portforwarden.

 

MVG

Jonas

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

zoals jonas zegt

welk IP heb je gebruikt
welke poorten heb je gebruikt?

type modem, hgw? 

 



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Spoiler zelf verwijderd, tekst was reeds aangepast.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@MVO   Basis voor alle camera's.

  • Vast IP adres ingeven: 192.168.0.2 tot 99, voor elke camera verschillend.
  • Standaard poort 80 indien mogelijk veranderen naar iets anders bvb 9090 en 9091
  • Via mijn Telenet de forwarding regels ingeven.
  • Indien je de standaard poort 80 niet kunt veranderen dan Portswitching doen.
  • Door bvb in te geven IPadres camera externe beginpoort 9090, eindpoort 9090 interne beginpoort 80, protocol = beide, actief.
  • Voor de 2e camera gelijkaardig  maar dan met poort 9091
  • Niet vergeten op te slaan.
  • Opzoeken wat je publiek IP adres is.
  • Geen connectie proberen te maken via uw eigen wifi wel via mobiele data ofzo.
  • Dit door in te geven publiek IP dubbelpunt poortnummer.

Ingeven vast IPadres (uitgaande dat je het standaard telenetnetwerk gebruikt):

Bijvoorbeeld

192.168.0.10 (voor camera 1)  192.168.0.11 (voor camera 2)

subnetmask 255.255.255.0 (voor allebei)

gateway: 192.168.0.1(voor allebei)

DNS servers naar wens.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@Cru  Gelieve niet de "spoiler" (spoilertag) te gebruiken. Leest lastig om de topic te volgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@igvfer  idd er ging wat mis maar kan dit niet meer aanpassen

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@igvfer @Cru 

Ik heb de tekst buiten de spoiler geplaatst.

Dat helpt bij de leesbaarheid, maar verknoeit dan wel de conversatie daarover.

 



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Ik heb de spoiler zelf verwijderd maar dit wel vermeld zodat de referenties wel nog kloppen


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MVO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@JonasRT 

 

Op de pc bekijk ik de beelden via de bijhorende software 'supra IPCam' en dan de browser aanklikken.

 

Op de smartphone gebruik ik de app 'IPC Viewer'. 

 

De camera heeft een ip adres 192.168.0... (een getal tussen 2 en 90)

De poort staat nog op 80.

 

Bij de installatie van de camera heb ik een account moeten aanmaken op supra-space, daar zie ik de camera staan maar er staat bij 'Niet verbonden'.

 

Via de app op de smartphone zie ik ook de camera staan; als ik deze aanklik zowel met wifi als mobiel internet komt de melding: Fout bij het opvragen van informatie van het toestel.

 

Als ik bij de app de camera manueel toevoeg kan ik het beeld wel bekijken met wifi maar niet met mobiel internet.

 

Het type modem van telenet is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

 

Bij Ipv4 Firewall & Port forwarding heb ik een regel toegevoegd met het Ip adres van de camera; begin en eindpoort extern op 80 en beginpoort intern ook op 80.

 

Klopt dit? Moet er iets gebeuren met de MAC-filtering?

 

0 Likes
MVO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@igvfer 

 

Op de pc bekijk ik de beelden via de bijhorende software 'supra IPCam' en dan de browser aanklikken.

 

Op de smartphone gebruik ik de app 'IPC Viewer'. 

 

De camera heeft een ip adres 192.168.0... (een getal tussen 2 en 90)

De poort staat nog op 80.

 

Bij de installatie van de camera heb ik een account moeten aanmaken op supra-space, daar zie ik de camera staan maar er staat bij 'Niet verbonden'.

 

Via de app op de smartphone zie ik ook de camera staan; als ik deze aanklik zowel met wifi als mobiel internet komt de melding: Fout bij het opvragen van informatie van het toestel.

 

Als ik bij de app de camera manueel toevoeg kan ik het beeld wel bekijken met wifi maar niet met mobiel internet.

 

Het type modem van telenet is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

 

Bij Ipv4 Firewall & Port forwarding heb ik een regel toegevoegd met het Ip adres van de camera; begin en eindpoort extern op 80 en beginpoort intern ook op 80.

 

Klopt dit? Moet er iets gebeuren met de MAC-filtering?

 

Is het noodzakelijk om die 80 te veranderen naar een hoger poort nummer?

Wat is het verschil tussen het publieke ip adres en het ip adres van de camera?

 

Via supra-space en de app verschijnen de geïnstalleerde camera's automatisch dus ik veronderstel dat dit de juiste link is naar de camera..?

0 Likes
MVO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@Cru 

 

Op de pc bekijk ik de beelden via de bijhorende software 'supra IPCam' en dan de browser aanklikken.

 

Op de smartphone gebruik ik de app 'IPC Viewer'. 

 

De camera heeft een ip adres 192.168.0... (een getal tussen 2 en 90)

De poort staat nog op 80.

 

Bij de installatie van de camera heb ik een account moeten aanmaken op supra-space, daar zie ik de camera staan maar er staat bij 'Niet verbonden'.

 

Via de app op de smartphone zie ik ook de camera staan; als ik deze aanklik zowel met wifi als mobiel internet komt de melding: Fout bij het opvragen van informatie van het toestel.

 

Als ik bij de app de camera manueel toevoeg kan ik het beeld wel bekijken met wifi maar niet met mobiel internet.

 

Het type modem van telenet is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

 

Bij Ipv4 Firewall & Port forwarding heb ik een regel toegevoegd met het Ip adres van de camera; begin en eindpoort extern op 80 en beginpoort intern ook op 80.

 

Klopt dit? Moet er iets gebeuren met de MAC-filtering?

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

192.168.0.* is je 'intern' ip adres dit is enkel bereikbaar als je thuis bent.

Als je de camera goed geportforward hebt en je kan hem enkel thuis benaderen via de browser.

Dan lijkt het mij dat je het 'intern' ip adres gebruikt i.p.v. het extern ip.

 

Probeer eens het volgende, kan je de camera bereiken met het ip adres dat op deze website staat.

http://mijnip.nl/ -> in het vakje "Jouw ip adres is" staat je externe ip. Probeer eens te surfen naar dit ip adres kan je zo ook de camera bereiken? (Dit zou ook moeten werken vanaf je mobiele data).

 

Tevens adviseer ik net zoals @igvfer om andere 'externe' poorten te gebruiken dan 80. Maar test eerst eens het bovenstaande.

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

Aangezien om een of andere reden mijn vorige reactie verwijderd blijkt te zijn plaats ik nog eens een reactie (weliswaar minder uitgebreid maarja).

 

Aangezien je zegt dat je via de browser de camera enkel thuis kan bereiken en het normaal gezien goed geportforward is vermoed ik dat je steeds naar het intern ip surft (192.168.0.*).

 

Weet je wat je extern ip is? (kan je terugvinden op mijnip.nl) 

 

Surf je naar je extern ip of je intern ip?

Indien je steeds naar je intern ip surft, probeer dan eens naar je extern ip te surfen. Als alles geportforward is zoals jij het zegt zou je dan het beeld van je camera moeten krijgen (ook via mobiele data).

 

Net als @igvfer denk ik dat het een beter idee is om de poort 80 niet te gebruiken als externe poort, maar test het eerst eens of het bovenstaande nu al werkt.

 

MVG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@MVO  Zoals ik al heb aangegeven moet je zorgen dat je camera's een verschillende poort gebruiken. Als dat niet lukt moet je portswitching doen.

Ik heb eens de app voor android gedownload.

Daar kan je kiezen voor manuele instelling.

Vooreerst moet je uw publiek IP adres invullen en er net onder poortnummer. Je publiek IP adres vind je terug via "Mijn Telenet" en voor poortnummer vul je in 9020 voor je eerste camera en 9030 voor een 2e camera.

Dan zet je in de portforwarding:

IP adres camera: 192.168.0.x externe beginpoort 9020, eindpoort 9020, interne beginpoort 80, protocol = beide en actief zetten

Camera 2

idem maar het IP adres van je 2e camera, externe beginpoort 9030, eindpoort 9030, interne beginpoort 80, protocol= beide, en actief zetten

En helemaal onderaan wegschrijven.

Op de ruimte die je aangemaakt hebt bij Maginon kan je een DDNS domeinnaam aanmaken. EERST doen.

In de app kan je dan Verbindingsmodus Dynamisch kiezen en kan je daar dan de domeinnaam invullen.

Maar ik zie nu ook dat je eerst in de camera zelf uw poortnummer moet veranderen en dan vermoedelijk de DDNS domeinnaam ingeven, ergens zodat die geregistreerd wordt.

Ik zoek nog eens de handleiding van de cam op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

@MVO   Nog eens opgezocht. Bij netwerkinginstellingen kan je een vast IP adres instellen en ook de te gebruiken poort.

 

supracam01.png

 

Bij supracam zelf waar je als gebruiker aangemeld bent kan je een DDNS naam aanmaken. Zoiets:

 

supracam.png

In je camera zelf zet je dan de DDNS instellingen die je aangemaakt hebt. Ik vermoed dat je voor elke cam een aparte DDNS zult moeten aanmaken. Dit kan zoals hier bijvoorbeeld axelwalle01 en axelwalle02 zijn.   Camera1 en camera2 zal hoogstwaarschijnlijk niet lukken. Kan ook zijn tuinhuis of terras of iets dergelijks.

supracam02.png

 

Alles is eigenlijk maar een kwestie van RTFM.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Maginon supra IPC-250HDC installeren


@JonasRT  schreef:

Aangezien om een of andere reden mijn vorige reactie verwijderd blijkt te zijn plaats ik nog eens een reactie (weliswaar minder uitgebreid maarja).

...


@JonasRT sorry voor de verwarring. Ons platform had je post onterecht als spam gemarkeerd, we kijken dit dagelijks na en halen dan eventuele valse positieven eruit. Bij deze staat je antwoord dat onterecht werd gemarkeerd ook terug zichtbaar op De Netweters. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.