Managed switch na Telenet Modem/router
Hoi allen,
Ik heb al verschillende posts gevonden over dit onderwerp, maar nog geen die mijn vraag beantwoordt.
Ik heb thuis verbouwd en overal bekabeld internet gelegd. Om al die aansluitingen van internet te voorzien heb ik een switch gekocht (tp-link TL-SG1016PE). Ik heb hierop 3 POE+ access points voorzien voor ons huis. Al de rest van de connecties heeft geen POE aansluiting.
Situatie is dus: Telenet modem/router/switch combo (HGW?) in de kelder. Deze is dan verbonden met de TP-link switch, van waaruit alle bekabelde connecties vertrekken. Telenet digicorder zit rechtstreeks op de modem van Telenet.
Probleem is dat de switch na 2 dagen ongeveer ofwel geen IP adressen meer uitdeelt, ofwel dat hij het wel doet waardoor ik kan pingen naar de verschillende devices maar ik niet op het net kan.
Ik moet iedere 2-3 dagen de switch resetten of rebooten en dan werkt het weer voor paar dagen.
Ik heb geprobeerd de switch op disable DHCP te zetten maar ook dit werkt niet. IP adres van de switch zit op 192.168.0.174
Dank op voorhand!
- Labels:
-
modem (HGW)
-
netwerken
-
router