Beantwoorden
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Sinds gisteren geraak ik niet meer op mijn website die ik al jaren dagelijks gebruik : ipmanchess.yolasite.com

Krijg gewoon een StopPage met melding: U werd naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u tracht te bezoeken, of een website op hetzelfde domein, verdachte inhoud bevat.

Raar? wist niet dat schaken verdachte inhoud zou hebben 🙂

Ok,overal geprobeerd mijn website te openen ,verschillende browsers ,computers en gsm ,met steeds dezelfde StopPage?

Gevraagd aan vrienden in buitenland ,kunnen jullie mijn website openen..en daar geen enkel probleem!

System gescand ,virus ,malwarebytes ,cookies verwijderd ,probleem blijft..

Heb ook NSLoopup & Tracert logs hieronder van vandaag:

NSLoopup-Tracert.PNG

Gisteren kreeg ik een andere output..zie foto:

Tracert ipmanchess.PNG

Daarna Browsec VPN extensie toegevoegd aan Firefox ..dan krijg ik mijn website terug te zien!

Had ook al een e-mail verstuurd via Mijn Telenet->contact..met als reply:

Goed om te weten: je bericht kreeg het nummer (dossiernummer weggehaald door mod Lieselot91 vanwege privacyregels). Dat nummer is handig voor de verdere opvolging van je dossier.

Met vriendelijke groeten,

Jean-Paul.

 
0 Likes
51 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd

Op de twee DNS servers die ik eerder getest heb is nog altijd een redirect naar de stop-server aktief.

 

 

 

$ dig @195.130.131.1 +short ipmanchess.yolasite.com
213.224.83.39
$ dig @195.130.130.1 +short ipmanchess.yolasite.com
213.224.83.39
$

 

 

 

Ik heb juist even een laptop direkt aan de HGW (e-router) gekoppeld, en gezien dat deze nu wel de goede IP adressen voor de hostname ipmanchess.yolasite.com ontvangt, en de website correct weergeeft.

Als DNS server toont de laptop 192.168.0.1 (de HGW dus). Ik kan niet zien welke DNS er effectief door de HGW gebruikt wordt. Het zullen in ieder geval toch andere zijn dan de bovenvermelde 195.130.130.1 en 195.130.131.1.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

Mijn vorige test (met Cloudflare DNS 1.0.0.1) was niet succesvol, nu kan ik er wel gewoon op. Het is toch een vreemde zaak ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd

Wat ik dacht een randprobleem te zijn (een https pagina, met daarin toch enkele unsecure http links) werd misschien toch als een groter probleem beschouwd dan ik dacht.

Nadat @Ipmanchess de foutjes gecorrigeerd had lijkt het probleem "opgelost" te zijn. Nu lijkt het wachten nog op enkele DNS cache timeouts om voor iedereen terug goed te werken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Bedankt mensen om dit uit te zoeken!

Met: Nu lijkt het wachten nog op enkele DNS cache timeouts om voor iedereen terug goed te werken.

Is iets wat Telenet moet doen?

En werk jij bij Telenet?

Of moet ik daarvoor bellen...

JP.

 

 
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd


@Ipmanchess  schreef:

Bedankt mensen om dit uit te zoeken!

Met: Nu lijkt het wachten nog op enkele DNS cache timeouts om voor iedereen terug goed te werken.

Is iets wat Telenet moet doen?

En werk jij bij Telenet?

Of moet ik daarvoor bellen...

JP.


Neen, ik werk niet bij Telenet. Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben. Wacht nog een dag.

Indien het morgen nog niet verholpen is, kun je eventueel de helpdesk contacteren, maar ik vrees dat je daar toch niet veel hulp gaat kunnen krijgen.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

Ik krijg momenteel via Telenet 'unable to connect' te zien, maar via Usenet kreeg ik reactie van een Scarlet gebruiker en die ziet dit:

Na het 'doorklikken' krijg ik :

STOP < zoals het achthoekig stopbord in het verkeer >

U wordt naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u
tracht te bezoeken inhoud aanbiedt die door de Belgische wetgeving als
illegaal wordt aanzien.
Indien u beheerder of eigenaar van deze website bent en u meent dat
deze maatregel ten onrechte is genomen, kan u dit hier melden.
---
Vous venez d'être redirigé vers cette page. Le site que vous essayez
de consulter contient des informations illégales au regard de la
législation belge.
Si vous êtes gestionnaire ou propriétaire de ce site web et si vous
pensez que cette mesure a été prise à tort, vous pouvez le signaler
ici.
---
Sie wurden auf diese Seite weitergeleitet! Die Seite, die Sie
versuchen aufzurufen enthält, gemäß der belgischen Gesetzgebung,
verbotene Inhalte.
Sollten Sie als Verantwortlicher oder Besitzer der Webseite mit
dieser Maßnahme nicht einverstanden sein, dann können Sie dies melden
indem Sie hier klicken .
---
You have been redirected to this stop page because the website you are
trying to visit offers content that is considered illegal according to
Belgian legislation.
If you are the owner or administrator of this website and you consider
to be wrongly redirected, you can report this here.

Dit is wat ik bedoel met 'The Great Belgian Firewall' en het is ongeveer wat ik te zien kreeg via Telenet.

Edit: Het gaat om deze pagina.

STOP.png

 

Je kan contact opnemen via deze link: https://www.ecops.be/stop_page.php?Lang=NE


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn website geblokkeerd

@sb is idd alweer geblokkeerd, er zal toch iemand op een subdomein iets fout gedaan hebben dat de hele site wordt geblokkeerd op Telenet of iemand heeft de site laten blokkeren weer door foute dingen.

ik zou alles overzetten op een andere site, al vrees ik dat de bestanden en aangemaakte pagina’s niet te downloaden zijn en enkel op die server blijven van de site.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

@sb 

Toch allemaal heel vreemd ... Ik kan, vanuit telenet, maar met cloudflare DNS, momenteel probleemloos op de site.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd


@sb  schreef:

Dit is wat ik bedoel met 'The Great Belgian Firewall' en het is ongeveer wat ik te zien kreeg via Telenet.


Hier is geen sprake van een 'Great Belgian Firewall', er is enkel sprake van een DNS redirect.

Wanneer je als Telenet gebruiker de standaard DHCP instellingen op je PC gebruikt en direkt met de HGW verbindt ontvang je vanuit telenet de gegevens van hun DNS servers (ik ontvang 195.130.131.1 en 195.130.130.1 maar dit kan regionaal anders zijn).

Een DNS lookup verzoek voor ipmanchesss.yolasite.com aan die servers geeft als antwoord 213.224.83.39. Dat is niet het IP adres van de server van yolasite.com, maar die van een stop-server van telenet.

Wanneer je manueel voor een andere DNS server kiest (in mijn geval OpenDNS) krijg je wel het correcte IP adres en werkt alles correct.

 

 

Via discord heb ik contact gehad met de vraagsteller en nog wat verdere testen uitgevoerd, zoals de host toevoegen in de hosts file van zijn windows PC. Ook dat is een work-around om voor hem persoonlijk het probleem op te lossen, echter natuurlijk beperkt dat enkel dat apparaat.

Ik zie eigenlijk maar twee mogelijke oplossingen:

  1. Telenet vragen deze DNS redirect op te heffen. Veel kans van slagen heeft dit waarschijnlijk niet. Het zal moeilijk zijn door te dringen tot de juiste personen binnen Telenet
  2. Uitwijken naar een andere provider - vervelend natuurlijk, omdat je dan terug de site opnieuw moet aanmaken, en ook een andere URL zal krijgen. De registratie van een eigen domein en webhosting is een betere, maar niet kostenlose oplossing.

 

PS. Dit probleem is ook aanwezig bij gebruik van IPv6. Ook daar wordt DNS omgeleid naar de stop-server van Telenet (http://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/?ipmanchess.yolasite.com)

 

Test vanaf mijn PC, gebruikmakende van de DNS servers van OpenDNS

$ host ipmancchess.yolasite.com
ipmancchess.yolasite.com has address 104.16.159.215
ipmancchess.yolasite.com has address 104.16.160.215
ipmancchess.yolasite.com has address 104.16.161.215
ipmancchess.yolasite.com has address 104.16.162.215
ipmancchess.yolasite.com has address 104.16.163.215
ipmancchess.yolasite.com has IPv6 address 2606:4700::6810:a3d7
ipmancchess.yolasite.com has IPv6 address 2606:4700::6810:9fd7
ipmancchess.yolasite.com has IPv6 address 2606:4700::6810:a0d7
ipmancchess.yolasite.com has IPv6 address 2606:4700::6810:a1d7
ipmancchess.yolasite.com has IPv6 address 2606:4700::6810:a2d7
$

 

Test vana PC met default DHCP instellingen, direct verbinding met HGW

$ host ipmancchess.yolasite.com
ipmanchess.yolasite.com has address 213.224.83.39
ipmanchess.yolasite.com has IPv6 address 2a02:1800:100:6::404:1
$

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

@Arnie 

Ik had het over hetgeen een gebruiker van Scarlet te zien kreeg toen hij de site probeerde. Dat is wel degelijk wat je te zien krijgt als je bij botst op die Belgian Firewall. Uitwijken naar bijvoorbeeld Scarlet is dus geen optie, want daar wordt de site ook geblokkeerd. Het gaat hier dus niet enkel om Telenet. Mij lijkt het dat die DNS redirect het gevolg is van een nationale maatregel die Telenet moet volgen, maar ik kan me vergissen. (Het zou ook verklaren waarom het wél werkt als je via een niet-Belgische DNS gaat.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

@Ipmanchess 

Neem contact op via deze link

https://www.ecops.be/stop_page.php?Lang=NE

en vraag hen of je site op hun lijst met geblokkeerde sites staat.

Baat het niet, dan schaadt het niet.

Edit: Fantastisch. Dit meldpunt werd afgesloten in 2015:

https://www.ecops.be/information.php?Lang=NE

Straf dat Scarlet er nog naar doorverwijst... (Maar het kan wel verklaren waarom Telenet dat niet doet.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd

@sbwellicht heeft scarlet inmiddels ook een DNS redirect ingevoerd. Van een firewall is echter geen sprake. Een andere DNS server of een update in de lokale hosts file biedt namelijk een oplossing om de site toch zichtbaar te maken.

Een firewall zou het verkeer tegenhouden, wat hier niet het geval blijkt te zijn.

De site van @Ipmanchess lijkt me totaal onschuldig te zijn, maar ik weet niet wat er verder op yolasite.com gehost wordt. De stop-server geeft het zelf al aan;

U werd naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u tracht te bezoeken, of een website op hetzelfde domein, verdachte inhoud bevat.

Telenet en andere providers zullen hun reden er wel voor hebben dit complete domein te blokkeren. In het verleden, in geval van piratebay, was de reden het illegaal verspreiden van links naar films, muziek en andere auteursrechtelijk beschermde data. Misschien is dat bij yolasite.com ook het geval. Daar worden graag gratis en redelijk anonieme sites voor gebruikt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd


@sb  schreef:

Neem contact op via deze link

https://www.ecops.be/stop_page.php?Lang=NE

 


Ik krijg daar een "Warning: Potential Security Risk Ahead" waarschuwing 🙂


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

@Arnie 

Ik zie het misverstand: men noemde dit indertijd 'The Great Belgian Firewall'. Dat dit geen "echte" firewall is is hier eigenlijk niet relevant. Het werd opgericht om sites als The Pirate Bay te blokkeren op nationaal niveau, maar was (toen al) makkelijk te omzeilen door een andere DNS in te stellen.

Wat ecops.be betreft: ik krijg dezelfde melding bij ecops.be, maar de site is bereikbaar. Blijkbaar opgegeven in 2015 en niet meer aangepast. Mijn beste gok is om dan maar verdacht@safeweb.be te contacteren en vragen of zij meer weten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

Iedereen zal nu de Warning krijgen: het certificaat van de federale politie is verstreken!

0 Likes