Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Hallo,

Ik zie in mijn telenet dat ik mijn tariefplan ook langs daar kan veranderen, maar ik kan enkel kiezen voor one of oneup en dat is niet zo interessant omdat je met deze formules altijd betaald voor minstens 1 mobiel nummer.Op de telenet website staat bij "veelgestelde vragen" dat je via de webshop gewoon mag bestellen wat je wilt maar ik stel vast dat mijn huidige modem CH7465LG-TN ongeschikt is voor het abonnement dat ik wil nemen je moet een CH8568LG of CV8560E of die laatste nieuwe f@ast modem hebben.

Dat lelijke hoge ding met zijn hinderlijke licht (CH8568LG) dat komt mijn kot niet binnen 😒 maar de vraag is of de webshop van telenet dat aangeeft dat je een nieuwe modem nodig hebt of dat je zelf nog naar een winkelpunt moet gaan ? ik denk dat het op deze manier werkt maar ben er niet zeker van

  1. Je doet je bestelling op de webshop
  2. De webshop geeft netjes aan dat je huidige modem ongeschikt is en je krijgt een link om een geschikte modem te bestellen die ook netjes afgeleverd wordt waar de klant woont.
  3. Vervolgens heeft de klant x aantal tijd om oude toestellen (modem , decoder enz) binnen te brengen in een telenet winkelpunt naar keuze.
  4. Wanneer ontvangen kan je de nieuwe toestellen aansluiten en activeren (zie 5 hieronder)
  5. Is het dat risico waard ? ik heb geen zin om weken zonder internet of tv te zitten door telenet diensten die niet geactiveerd geraken door de gekende problemen .
  6. Tijdens het bestelproces wordt er gevraagd naar je Easy Switch ID  dat kan je terug vinden op je telenet aanrekening of in mijn telenet maar ik snap niet goed waarom dat gevraagd wordt is dit om de oude telenet diensten op te zeggen zodat je niet dubbel betaald of ..... ?.

Denk ik verkeerd ? .Die laaste nieuwe f@ast modem valt al weg sinds ik niet van plan ben om pods te nemen blijft nog over CV8560E maar deze modem is precies verdwenen van de telenet website voor particulieren ? ik weet dat ik in dat geval geen wifi heb maar dat valt op te lossen met een router of een AP.

 

nogmaals is het dat risico waard of best nog wat wachten ? aan de klantendienst ook al gevraagd maar die zijn precies in een vroege vakantie modus .....

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: overstap naar nieuw abonnement

0 Likes
83 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@FVDM 

Bij mij staan ze er wel nog bij de info van deze modem, heb deze ook.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1149
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Verschil tussen de particulieren en business pagina's.

Op de Particulieren is dit al enkele weken verkeerd gelabeld/leeg.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@WG94 

Als ik iets zoek doe ik dit in Google en krijg altijd deze pagina te zien om te checken welke modems er zijn, is dan Google die de verkeerde pagina toont aan mij als gewone klant 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Bon na contact met de klantendienst blijkt dat ik de verkeerde procedure gebruik  ik moet in mijn telenet voor tariefplan wijzigen kiezen maar dat loopt verkeerd het zet gewoon toestellen van het oude abonnement over naar het nieuwe tv iconic met een digicorder ??????? en over de modem wordt gezwegen in alle talen ik ga dus een pak meer betalen en niks nieuw krijgen hmmmm in Mechelen zijn ze helemaal zot geworden maar niet met den deze zenne ....

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Rik12 

Met Telenet dat is toch altijd een avontuur , nooit eentonig 😆

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ik kan er niet mee lachen ondertussen deze link gevonden maar daar willen ze de mensen dat hoge lelijke ding met zijn hinderlijke licht opstoten (CH8568LG)

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Rik12 

Dat is echt een misbaksel 😡

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Ondertussen werd de naam op de modemoverzicht pagina gecorrigeerd, maar er staan inderdaad nog geen specificaties onder.
Heb dit opnieuw doorgegeven aan de collega's die hier mee bezig zijn. Hopelijk staat snel terug alles in orde.

@Rik12 als jij van Telenet naar Telenet overstapt moet je helemaal geen Easy Switch ID invullen. Want je blijft bij dezelfde provider. Easy Switch is enkel van toepassing als je van provider wisselt met bepaalde producten. Hier kan je er alles over lezen. Als het je online niet lukt, kan je misschien best eens langsgaan in een Telenet winkelpunt of telefonisch contact opnemen met de klantendienst, zij kunnen de gewenste wijziging ook voor je in orde brengen. In het Telenet winkelpunt krijg je dan ineens de nieuwe modem mee, maar laat je oude modem nog even staan thuis, voor het geval de activatie op zich laat wachten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Allereerst dacht ik dat het easy switch ding diende om de oude diensten te stoppen op de dag dat je nieuwe diensten actief worden maar dat zie ik dus verkeerd.Ik weet dat ik de klantendienst kan bellen en optie 3 abonnement wijzigen kan kiezen maar ik heb net het telenet center het dichtste in mijn buurt gecontacteerd  die hebben geen CV8560E modem beschikbaar.De klantendienst vertelde mij ook dat zij een modem kunnen opsturen maar dat ze geen controle hebben over welk model dat gaat zijn ik wil echt dat lelijke hoge ding (CH8568LG) niet in mijn kot en ik ben ook niet van plan gans België af te reizen op zoek naar die modem.

Ik kan in mijn telenet => je producten => tariefoplan wijzigen enkel kiezen voor one of oneup maar dan betaal je altijd voor minstens 1 mobiel nummer waar is de formule gebleven zonder mobiel (wel vaste telefonie) ?.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Wat ik niet snap he dat is dit kijk naar de foto (mijn telefoonnummer heb ik verwijderd sinds dat niet mag) :

Schermafbeelding 2023-07-03 162502.png

 

 

Dit geeft mij de indruk dat alles wat er gedaan wordt is mijn oude spullen uit mijn oude abonnement te halen vervolgens wordt dit in een nieuw kleedje gestoken en dan mij voor praktisch hetzelfde een pak meer laten betalen .Het enige dat nieuw is dat zijn mobiele diensten die ik niet nodig heb maar ik kan ze niet verwijderen  waar het sneller internet naartoe is onze vriend hierboven die weet het misschien 😆
Er staat bovenaan ook nog er is geen installatie nodig voor je toestellen of abonnementen dat is een leugen telenet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Volgens mij ga je dan een All-Internet + Telenet TV Iconic moeten kiezen of een Giga Internet + Telenet TV Iconic.
Want in een ONEup zit er namelijk altijd een mobiel nummer, dit kan je er niet uithalen, dit maakt deel uit van de formule. 

Je mag dan wel niet vergeten te controleren of je vaste lijn blijft bestaan, anders moet je deze apart erbij aanduiden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

De eerste stap is het bevestigen van je installatie adres vervolgens wordt er gecontroleerd of je aansluitbaar bent en dan

Schermafbeelding 2023-07-04 181341.png

 

oeps er ging iets mis ik vrees dat ik zal moeten blijven bij het abonnement wat ik reeds heb ik bedoel de overstap kan telefonisch geregeld worden maar ik ga niet gans België afreizen opzoek naar die modem hoor zo zot ben ik niet.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

@Rik12 

Ik bewonder uw geduld , dat grenst aan het bovennatuurlijke.😎

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

  • Giga Speedboost: Optie Giga Speedboost is enkel beschikbaar bij All-Internet abonnementen (als standalone dienst of als onderdeel van de vroegere bundels All-Internet & Telenet TV, WIGO home, YUGO 30 GB of WIGO) en vereist dat de klant over een modem type CH8568LG of CV8560E beschikt. De optie wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (op voorwaarde dat All-Internet reeds geactiveerd werd).

Bij giga internet is die optie inbegrepen in de prijs maar uw modem moet dus dat lelijke mormel of CV8560E zijn en dat is het probleem dichtste telenet winkel heeft er geen dus heb ik pech i guess of misschien moet ik eens naar de Bruul in Mechelen gaan maar dan kunnen ze mij wel een koffie cadeau doen voor de verre verplaatsing 😁

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Modem vragen n.a.v. overstap naar nieuw abonnement

Is er dan toch nog een sprankel hoop ?

 

Schermafbeelding 2023-07-05 142725.png

 

of gaan ze toch weer de mensen dat lelijke hoge mormel opstoten hij staat daar te blinken in het midden baaah steekt men ogen uit ? ik ben benieuwd.

0 Likes