Beantwoorden
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Voor ik alles uitleg wil ik toch zeggen dat ik al heel wat heb opgezocht ivm mijn probleem, hier op deze site, andere sites, youtube, ...
Dus heb ik al enkele mogelijke oplossingen geprobeerd maar zonder succes.

Het probleem is het volgende: NAT type = moderate voor CoD Cold War. Bij CoD warzone daarintegen staat die open.
Bij online multiplayer games heb ik geen enkel internetprobleem en kan ik gewoon doorspelen.
Het probleem bevind zich net bij zombies. Vrienden kunnen mij meestal joinen maar ik hen nooit.
Omdat ik host ben en een spel start, disconnect ik (en dan uiteraard ook zij) meestal vanaf het spel begint of gewoon bij een van de volgende loadingscreens.


Het probleem blijkt dat NAT type op open moet staan hiervoor.
Bijn m'n connectie check op cold war staat er dat het heeft geprobeerd poort 3074 open te doen.
Deze poort heb ik intussen op de telenet website open gezet op mijn modem (de nieuwe CH8568LG). Deze modem ook gereset maar geen succes.
Verder gezocht naar mogelijke antwoorden, op youtube iets gevonden op nog meedere mogelijke poorten. Deze heb ik intussen allemaal open gezet:

PC

TCP: 3074, 27014-27050

UDP: 3074, 3478, 4379-4380, 27000-27031, 27036

achteraf deze poorten ook open gesteld op firewall.

Practisch alle informatie en pogingen heb ik uiteindelijk op 1 youtube video gevonden
Complete Black Ops: Cold War Port Forwarding | OPEN NAT | 2021 - YouTube

eveneens, geen succes.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: NAT type pc

0 Likes
16 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Je kunt eens als test het IP adres van je PC invullen als DMZ. Dat is eigenlijk een port-forward voor alle poorten (tenzij ze expliciet anders geconfigureerd zijn).

Dat is niet veilig, want het betekent dat je je PC direkt vanaf het internet benaderbaar is op alle poorten. Het is als test wel handig om te zien of het dan wel werkt.

Kijk ook even de port-forwarding rules goed na. Plaats hier anders even een screenshot.

Gebruik je het juist interne IP adres?

De poorten die je aangeeft lijken de juiste te zijn volgens deze webpagina:

https://www.purevpn.com/port-forwarding/call-of-duty-black-ops-cold-war

 

Ik ken het spel niet. Ik ben geen gamer.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Net vlug eens mijn DMZ veranderd naar mijn IP adres en zo het spel opgestard: was nog altijd moderate.
Het IP adres dat ik gebruik is die van IPv4.
Ik ben dus een gamer en geen pc technicus, hoe ik dit allemaal heb moeten doen heb ik eerst serieus mogen opzoeken, en dan met wat logisch denkwerk. Moet zeggen dat ik toch stuk bijgeleerd heb al, maar dat dit allemaal moet voorkomen breekt ik mijn hoofd bij 🙂

 

hier een screenshot van m'n portforwarding op telenet.CoD port forwarding.png

 

Intussen DMZ terug op 0 gezet uiteraard.

Net even op mijn ps4 gekeken: NAT type 2 wat aangeeft als Moderate ook. (misschien dat dit nuttige info is)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Ritchie_XD je hebt een e-router, dus moet je je eigen router in bridge zetten. Je kan dit instellen in de geavanceerde instellingen op Mijn Telenet.

Hier moet je dan het mac adres van je router in "bridging" zetten zodat je eigen router als router kan blijven dienen en dus geen dubbele natting heeft.

Je router zal in dat geval de ip adressen uitdelen.

Als je dit niet instelde zal je dan ook een dubbele natting hebben op je eigen router en zal dit ook aangegeven worden in uw games. In DMZ zetten zal dus hierbij niets helpen, vermits dit alleen impact heeft op de portforwarding en settings van je router.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Hij heeft een CH8568LG, dat is geen E-router met bridge functie.

Hij heeft ook niet aangegeven dat hij achter de Telenet HGW nog een eigen router gebruikt.

 

De info hierboven is volgens mij dus niet relevant?

 

Belangrijke vragen zijn inderdaad:

1) Heb je nog een eigen router tussen Telenet en jouw PC?

2) Heb je alles correct ingesteld op Windows Defender (zie YouTube Tutorial)?

3) Gebruik je - naast Windows Defender nog een andere firewall of antivirus programma?

0 Likes
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@kristofDW Kan je mij beter uitleggen hoe ik dit doe aub? Veel dingen zjin voor mij nog al Chinees op dit vlak. Ik kan namelijk niets over Bridging vinden in mijn geavanceerde instellingen van mijn telenet modem.

Alvast bedankt, dit is terug een stukje hoop.

0 Likes
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Ex-Netweter heb inderdaad nog vergeten te melden, dat mijn modem verbonden is naar een switch, daaruit zijn de ethernet kabels verbonden naar m'n pc, digicorder en ps4.

ik heb op windows defender alles zeer correct gevolgd van de youtube link. daarna de poorten nog eens gecontrolleerd.
Ik heb verder geen andere antivirus of dergelijke geïnstalleerd.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Ritchie_XD  Eerst en vooral moet je zeker zijn dat je een e-router hebt, want dan pas kan je de bridging functie opzetten. Als je deze hebt kan je naar geavanceerd instellingen gaan en zou je daar bridging moeten zien staan. Daar vul je gewoon uw mac adres in van je toestel dat een extern ip adres moet krijgen. Meestal een eigen router, maar je kan hier natuurlijk ook het mac adres inzetten van je pc of playstation 🙂

De reden dat je die functie niet ziet is omdat je waarschijnlijk geen e-router hebt of deze functie bij Telenet niet geactiveerd is.

Dus eerste stap, kijk na of je een e-router hebt 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@kristofDW Nergens zie vind ik iets met Bridging helaas.
m'n coax kabel is wel nog verbonden met dit. (geen idee wat dit precies is)158100067_724699271523645_5462584977143472102_n.jpg

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Een overstap naar de e-router (CV8560E) lijkt me hier niet echt relevant. De oorspronkelijk vraag gaat daar niet mee beantwoord worden.

Er zal nog altijd NAT aktief zijn in de verbinding, deze functie verplaatst zich enkel eventueel van de HGW naar de eigen router, die @Ritchie_XD  dan nog zou moeten aanschaffen. Daarmee wordt zijn netwerk nodeloos complex.

 

De portforwarding in de screenshot ziet er goed uit. Al eens geprobeerd de HGW opnieuw te starten, om even zeker te zijn dat de config opgegeven via mijn telenet ook effectief geladen wordt?

Heb je als een geprobeerde de ip4 firewall functie uit te schakelen via mijn telenet?

 

Een PS4 gebruikt andere poorten:

https://www.purevpn.com/port-forwarding/call-of-duty-black-ops-cold-war

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Arnie sorry HGW is terug iets dat mij vreemd is.

Ik heb net ipv4 firewall eens uitgezet, gevolgd door mijn modem volledig resetten (stekker minimum 30 seconden uit en dan terug insteken). Daarna even het spel weer gestart maar geen verandering. Firewall intussen terug aangezet.

Voor PS4 had ik geen poorten nodig omdat ik het spel nie top PS4 speel, ik melde dit gewoon omdat het mss een algemeen probleem kon zijn dat iemand kon ondervinden. Ik heb wel met Dying Light connectie problemen (wanneer ik het nog speelde) maar dat is nu niet relevant.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Dag @Ritchie_XD . Met HGW bedoel ik de Telenet "modem". Feitelijk is dit een meer uitgebreid apparatuur dan enkel modem. Het is een modem + router + switch + wifi-access-point. Dit multi-functionele apparaat wordt door Telenet HGW = Home GateWay genoemd.

 

De port-forwarding is ingesteld voor IP adres 192.168.0.198.

Kun je eens aan de PC kijken of dit effectief nog wel het adres is wat gebruikt wordt?

 

Dit is een adres uit de dynamische DHCP range 192.168.0.100 - 192.168.0.254.

Je PC kan inmiddels een ander adres toegekend gekregen hebben. In dat geval zou het logisch zijn dat de port-forwarding niet voor de PC werkt.

Het is aan te raden je PC een statisch adres te geven (op de PC te configureren, dus niet DHCP), zodat je zeker weet dat deze niet veranderd. Neem in dat geval een waarde onder 192.168.0.100, bijvoorbeeld 192.168.0.10

 

IP adres: 192.168.0.10

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.168.0.1

DNS server 8.8.8.8

 

Je moet dan natuurlijk ook wel nog even de port-forwarding rules aanpasswen van .198 naar .10

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ritchie_XD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Arnie dit IP adres klopt nog altijd, heb deze opgezocht wnr ik begon met die port-forwarding. Rechts klik op windows -> windows-powershel (admin) -> ipconfig -> ipv4 adddress (tijdens dit bericht nogmaals gecheckt zelfst)

 

Had intussen ook al iets gevonden over "static ip" (al was dit ivm ps4 en niet met mijn pc probleem). Dit deden zij ook op hun IP/provider website, wat ik op mijn telenet niets van terug vind. Dus geen idee waar of hoe ik dit kan doen. Mocht dit zelfst nog van toepassing zijn mits mijn IP adress nog altijd correct is.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik hier echt volledig nieuw in ben. Al heb ik tijdens mijn research en deze post + antwoorden al serieus veel bijgeleerd. (al heb ik wat termen moeten opzoeken op Google). Wil iedereen alvast bedanken voor hun tijd, kennis en geduld, en hoop dat ik hier toch een oplossing zal vinden.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

Je lijkt alles juist te hebben gedaan wat betreft de port-forwarding voor de router (HGW).

Misschien anders toch nog even de firewall (defender) instellingen nalopen.

In deze video wordt het iets anders uitgelegd dan de video die jij doorstuurde. Probeer dit anders eens:

https://www.youtube.com/watch?v=LOlO7xRp3Gg

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

NAT type op moderate ipv open voor CoD Cold War

@Ritchie_XD staat upnp aan bij Telenet. Zou ik eens doen.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geavanceerde-instellingen-van-telenet-wireless-modem/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes