24748
netweters
|
152289
antwoorden
|
20688
vragen
|
Het is mij medegedeeld dat je wanneer je je TN router het wifi gdeelte afzet, de naam van je thuisnetwerk niet meer kan wijzigen.
Raad: laat het zo...en gaat niet zitten knoeien...
shalom
Opgelost! Ga naar oplossing.
@amj schreef:Het is mij medegedeeld dat je wanneer je je TN router het wifi gdeelte afzet, de naam van je thuisnetwerk niet meer kan wijzigen.
Raad: laat het zo...en gaat niet zitten knoeien...
shalom
Nogal wiedes dacht ik. Als je Wifi afzet zie je ook de naam niet meer waarom zou je het dan nog moeten wijzigen. Ik zie het probleem niet.
Nou ik wel, it sucks....de naam van je thuisnetwerk moet je ALTIJD kunnen wijzigen...
@amj schreef:Nou ik wel, it sucks....de naam van je thuisnetwerk moet je ALTIJD kunnen wijzigen...
Je kan dat ook ALTIJD wijzigen als je de wifi terug aanzet en als je dat dan weer terug afzet zie je je wifi netwerk niet meer staan. Dus de wijziging ervan is dan zinloos.
In bijna al je posts heb je het over de noodzaak van wifi en nu begin je problemen te maken over het geen naam kunnen geven aan een uitgeschakeld netwerk. Ik vind geen logica in uw posts. Jij nog wel?
soms vraag ik me af met wie ik te maken heb?????
einde verhaal
einde hoofdstuk
Het klopt dat je uw eigen LAN een naam kunt geven, maar eigenlijk heeft dat niet veel zin want die zie je eigenlijk nooit.
Ik kan dat op mijn eigen netwerk met eigen router. Of het met een HGW ook lukt weet ik niet.
Hallo,
Met een HGW krijgt je thuisnetwerk dezelfde naam als je SSID van je WI-FI netwerk.
Maar de naam van een thuisnetwerk kan in sommige omstandigheden wel gemakkelijk zijn als je bijvoorbeeld 2 verschillende netwerken in 1 huis hebt.
In Windows zie je de naam van je thuisnetwerk (bij mij hetzelfde als de SSID van mijn Wi-Fi).
M.V.G.
Ik heb mijn wifi gesplitst en heb dus twee namen (SSID)
Mijn thuisnetwerk heeft de naam Telenet-577.... en is verschillend van de SSID's.
Waar kan die Telenet... gewijzigd worden? Ik kan er nergens aan.
Hallo,
Vroeger veranderde dit (bij mij toch) samen met de SSID (was wel nog de vorige versie van mijntelenet), ik had zonet als test bij mij het SSID nog eens veranderd (+ modem herstart) maar de netwerknaam veranderd niet meer mee (netwerknaam bleef hetzelfde als voor de naamsverandering).
Dus geen idee of dit tegenwoordig nog veranderd kan worden?
Het zou wel handig zijn mocht dit kunnen (eventueel apart van SSID?), bij mij ging het destijds automatisch, heb direct na ontvangst van mijn modem (zwarte HGW) het SSID veranderd (2013 of 2014) en de netwerknaam is automatisch mee veranderd.
Misschien kan @Suzy hierop een antwoord geven?
M.v.g.
Ik denk dat de naam door Windows gegeven wordt, vermoedelijk met info uit HGW. Als ik me goed herinner is die naam ook gewijzigd bij vervanging van de modem.