Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@patrick37 

Dan zul jij een gulle schenker geweest zijn? (Grapje hoor 🙂😉) Ik geloof jou wel. Maar ik heb anders meegemaakt, en de officiële pdf van telenet die ook bevestigd (zie link in post)

Edit:Ik heb lett ooit in  (sla me dood met het juiste jaartal, weet niet meer) voor verhoging van sneller internet/duurder abbo 75euro moeten betalen daar ik een nieuwe modem moest, omdat men andere modem te licht was voor nieuwe zwaarder abbo. (Staat zoals al gezegd ook in pdf van 2022)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

De omruilkost van digicorder naar de nieuwe TV box was 50 euro.

Ik heb 4 maand geleden mijn digicorder omgeruild naar de nieuwe TV box,en dat was gratis

Reden zal wel geweest zijn,dat er weinige geinteresseerd waren hun digicorder om te ruilen naar Tv Box ,je huurt tenslotte die digicorder en  TV box

Wel smeerde ze me ongevraagd 1 maand gratis STREAMZ aan ,wat ik onwetend 15 werkdagen na ingebruikname diende op te zeggen,anders werd dit automatis zonder verwittiging 

verder gezet aan 11 euro per maand.😡

Hebben al die mensen die eerder 50 euro betaalden voor omruiling van digicorder naar TV box hun 50 euro terug gekregen???

Ps.Bij een hogere upload van 40Mbps naar 100Mbps,bij m'n CV8560E,ben ik al tevreden.We zien wel wanneer de nieuwe beschikbaar komt.

 

 

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@robatoras 

Idd zoals ik in 1 van men vorige post zei, nu is het gratis. Maar denk niet dat mensen geld hebben terug gekregen.

Is zoals met alles, wat nieuw is betaal je, daarna word het standaard en is het gratis.

Bv toen de digicorder uitkwam, kon je opnames doen net zoals een videorecorder. Dus manueel zender, begin en eindtijd ingeven.

Of je betaalde 5 euro/maand om de rode opnameknop te kunnen gebruiken, om met 1 tik op de knop je programma automatisch te laten opnemen.

Zoveel tijd later werd dit de standaard en was het voor iedereen gratis.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@DeLLiAnO 

Maar goed we kunnen op deze manier de discussie lang voortzetten hé , de ene betaald de andere niet daar komt het op neer. 

Het gevraagde onderwerp voor de nieuwe HGW te hebben is duidelijk hier aanwezig en ja zo te lezen willen we die allemaal of allemaal testen of eender wat. Met de witte kubus HGW heb ik geen last , geen lawaai en doet wat die moet doen. ( mijn HGW staat wel in een kast natuurlijk en heb eens geluisterd maar hoor niks storend er aan ) Nu de nieuwe HGW vindt ik wel interessant aangezien deze kleiner oogt en dan minder plaats zou innemen , heb ook een NAS in die kast erbij. Om die praktische reden zou ik hem nemen , zoals toen ik de decoder naar een tv box heb omgewisseld klein en compact. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Het is juist voor een upgrade van toestel moest er betaalt worden voor box en modem

Er warren mensen die laatste versie van modem (witte) wouden maar eigenlijk te zwak abo hadden

maar tegen betaling wel kregen of een box wouden en bijna geen tv kijken

om het bakje aan de achterkant van de tv te bevestigen dat het niet  zichtbaar is

Dat zal zelfde zijn met nieuwe modem die dat betalen zullen hem krijgen

je kan niet iedereen dat klacht omdat modem niet goed werkt in

een goed geïsoleerd huis 1 geven

de nieuwe klanten en de zeer oude modems zullen eerst vervangen worden

De box is nu gratis omdat er binnenkort iets nieuws zal komen er zit nu een hele tijd tussen 2 toestellen

en de concurrentie zit niet stil

Bij prox moet je geen nieuw toestel vragen je krijgt het niet ook als je betaald is het neen

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Tussen de CV8560E en de nieuwe F@ST3896LG zul je vandaag weinig of geen verschil merken.

Ook niet in snelheid, Telenet geeft niet meer dan 1Gbps en de upspeed van 40Mbps naar 100Mbps,kunnen ze vandaag ook met de CV8560E.

De CH8568LG is een goede HGW,sommigen doen net of er een F16 door de woonkamer vliegt,zo erg is het niet.

En betalen voor de nieuwe modem,je moet wel echt gek zijn ,je hebt die tenslotte in bruikleen.

PS.Sinds wanneer kun je bij Telenet een modem kopen??

 

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@DeLLiAnO  schreef:

@flip1953 

€75

Dit was bv het geval als je de grijze digicorder wou omruilen naar zwarte, of een nieuwere versie modem wou hebben dan degene die je al enkele jaren had, maar ze het niet nodig achten.


Waarom al die speculatie en nonsens over kosten bij omruilen naar de nieuwe Sagemcom HGW.

Zolang Telenet hierover niets officieel heeft meegedeeld is dat compleet irrelevant en leidt alleen tot misverstanden...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@patrick37  schreef:

@DeLLiAnO 

Telenet heeft nog nooit gevraagd om te betalen bij een omruiling ( zolang ik er gewerkt heb en me kan herinneren. Dat kan in een ver verleden anders geweest zijn). 


Niet waar.

Een "hardware swap" op eigen aanvraag was vroeger altijd betalend.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@flip1953 

Daarom vermelde ik er ook bij wat er daarvoor gebeurde geen idee . Dat heb ik er niet voor niks bij vermeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@robatoras "De CH8568LG is een goede HGW,sommigen doen net of er een F16 door de woonkamer vliegt,zo erg is het niet"

Alé alé, dat gaat gij toch niet bepalen? Elke situatie is anders. Hier staat de modem op 3m van mijn oren en het is een vliegmachine. Nog eventjes en mijn voet gaat in die modem. Ik heb er al 3 geruild. 😉 dikke brol!

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@patrick37  schreef:

De periode waar ik van spreek is tot 2017 geweest tot die tijd heb ik er gewerkt.


Ik heb het eens opgezocht in mijn archieven: in 2012 (om exact te zijn: april 2012) heeft Telenet zijn "transparantiebelofte" ingevoerd.  Dat was toen een grote verbetering t.o.v. het ondoorzichtig systeem die vroeger bestond met allerlei soorten kosten, zoals:

  • 50€ "activatiekosten" als je digitale TV klant was, en je bestelde er ook internet bij.
  • bij verandering van abonnement: upgrade was gratis, downgrade kostte 50€.
  • 50€ "administratieve kosten" bij een verhuis.
  • 50€ "activatiekosten" als je internet klant was, en je wilde digitale TV klant - tenzij je het on-line deed: dan was het "maar 30€.
  • 50€ "activatiekosten" om een 2de digicorder te activeren
  • en dan spreken we nog niet over aansluitkosten als je nog geen kabel had

Vanaf april 2012 werd dit alles in één keer afgeschaft, er er bestonden dan maar 2 soorten kosten meer:

  • 50€ "activatiekosten" voor uw éérste digitaal product (telefoon, internet of televisie).
    • géén kosten meer voor het activeren van een bijkomende dienst (internet voor TV klant, TV voor internet klant, etc ...)
    • géén kosten meer voor verhuis (vanaf juli 2012), bijkomende digicorder, 
    • géén kosten meer voor een een downgrade of een upgrade, tenzij nieuwe modem nodig was (zie hieronder)
  • 75€ "hardware swapkosten"
    • indien nieuwe modem nodig voor de upgrade: 75€
    • ruilen van een modem-only naar de HGW: 75€
    • ruilen van oude digicorder voor een HD digicorder: 75€
    • installeren van een nieuwe HGW door technieker wegens storing/panne: gratis

PS - De 75€ "modem swap" kosten werden wel kwijtgescholden voor trouwe klanten (wat de definitie was van een "trouwe klant" was wel niet heel duidelijk) 🤔


@patrick37  schreef:

De periode waar ik van spreek is tot 2017 geweest tot die tijd heb ik er gewerkt. Heb nog nooit geld moeten vragen aan een klant voor een omruiling alles was altijd gratis.


Ik weet niet in welke periode jij voor Telenet gewerkt hebt, maar bovenstaande regeling bestond dus wel vanaf april 2012 ...

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@flip1953 

Jij vroeg de prijs, jij vroeg een bron in je vorige post. Ik zei alleen dat het al jaren zo was dat als je het nieuwste van nieuwste wilt je ervoor moet(moest) betalen en dit ook in de bron staat.

Dus niks speculaties en nonsens. Je moet lezen wat er staat en het zo inter-preteren. Als dan iemand zegt dat hij het bijna niet geloofd, of heeft meegemaakt lever ik de bewijzen dat het altijd zo is geweest. Niet meer, niet minder dan enkel dat.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@DeLLiAnO  schreef:

@flip1953 

Jij vroeg de prijs, jij vroeg een bron in je vorige post. Ik zei alleen dat het al jaren zo was dat als je het nieuwste van nieuwste wilt je ervoor moet(moest) betalen en dit ook in de bron staat.

Dus niks speculaties en nonsens. Je moet lezen wat er staat en het zo inter-preteren. Als dan iemand zegt dat hij het bijna niet geloofd, of heeft meegemaakt lever ik de bewijzen dat het altijd zo is geweest. Niet meer, niet minder dan enkel dat.


Je hebt 100% gelijk (zie mijn vorige post) ...

Met speculaties en nonsens bedoel ik dat er nu al gespeculeerd wordt dat er zal moeten betaald worden voor de nieuwe HGW (die nu nog niet eens verkrijgn-baar is)... 😉

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

75€ "hardware swapkosten"

  • indien nieuwe modem nodig voor de upgrade: 75€
  • ruilen van een modem-only naar de HGW: 75€
  • ruilen van oude digicorder voor een HD digicorder: 75€.

Deze 3 dingen waren er ook al voor 2012. Heb het voor gehad omdat ik zwaarder abbo nam, en als ik andere model wou voor eigen router. Toen moest je zelfs nog aantonen waarom en voor wat, want deden anders moeilijk. (Zal vanaf hangen wie je aan lijn had denk ik)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@glennvda  schreef:

Momenteel heb ik OneUp met een witte cubus wifi modem die enorm veel lawaai maakt. Van zodra deze nieuwe wifi modem (zonder ventilator) uitkomt, dan ga ik eisen dat ik deze nieuwe modem krijg zonder meerkost vanwege dit enorme lawaai.

Nieuwe klanten met OneUp zullen binnenkort standaard deze nieuwe wifi modem krijgen. Zelf wil ik dat ook, want ik heb het beste van Telenet en ook ik wil klaar zijn voor de toekomstige snelheden en laatste wifi standaard (6/ax).


En waarom denk jij dat je dit kan "eisen" 🤔

Geen idee hoeveel klanten er One Up hebben (1 miljoen?). Die willen natuurlijk ook allemaal een nieuwe modem. Of denk je dat degene die het hardst kan roepen het eerst bediend wordt? 😁

Zoals @Suzy hierboven schreef:

  • op dit ogenblijk niet beschkikbaar, ook niet op aanvraag
  • vanaf Q1 wellicht beschikbaar maar details nog niet bekend (timing, modaliteiten)
  • de klant krijgt altijd de juiste modem voor het product dat jij bestelt. Er is dus niet gezegd dat nieuwe klanten standard deze nieuwe modem gaan krijgen. De CV8560E en de CH8568LG zijn tot nader order nog steeds geschikt voor One Up klanten ...