Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@StefaanH geen probleem, kan gebeuren 🙂 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dat zie ik niet gebeuren,dat Telenet iedere klant persoonlijk gaat berichten zijn CH8568Lg die koelingsgeluiden veroorzaakt en al meer dan een jaar in de running is,om te wisselen naar de nieuwe F@ST3896LG-TN.De  CH8568Lg wordt vandaag nog steeds verdeeld.

Thamli1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Hmm, nu zeg je daar iets dat wel logisch klinkt. 

Ik zal mijn buitenkabel nakijken/vervangen naar een nieuwe, hij namelijk al een zeer oude en kan inderdaad verlies hebben. Aangezien docsis3.1 gevoeliger is kan het probleem daar liggen. 

Danku!

fredVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Klopt de geluidslast is weg maar ook het kerstboom effect tov kegel-modem. Alles schroeven etc. Kan je verder gebruiken. is snel van begrip als je der nieuwe f@st3896lg-tn hebt aangesloten. 

 

Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Gisteren geïnstalleerd;netwerk herkend maar krijg geen aansluiting; noch WiFi noch UTP

in de Telenet app netwerk lijkt alles ok; modem herkend…MAAR duid aan dat de WiFi pod niet is geïnstalleerd 

ik gebruik Devolo wifi2 next…; heeft steeds perfect gewerkt

kan toch niet zijn dat dit type modem Devolo niet ondersteund en men dus verplicht wordt de nieuwe WiFi pads mee te huren…

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

kan toch niet zijn dat dit type modem Devolo niet ondersteund en men dus verplicht wordt de nieuwe WiFi pads mee te huren…

Ik vrees er toch een beetje voor ... 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik zou beginnen in mijn telenet één netwerk uit te zetten in mijn Telenet en dan nog eens testen.

 

Zijn er ook andere instelmogelijkheden in mijn Telenet?

 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Je moet de Devolo wifi2 next gewoon resetten en opnieuw vanaf 0 installeren zoals aangegeven in de handleiding van Devolo.

De Telenet-app laat je maar voor wat het is. Die zal geen informatie over de Devolo tonen.

Niets is verplicht of gedwongen, het is jouw eigen keuze!

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Vandaag de nieuwe modem in Leuven gaan afhalen, geen pods gevraagd aangezien ik deze niet nodig heb. 

Hiervoor had ik de CV8560E in combinatie met een Google nest wi-fi router. 

Thuis de oude toestellen verwijderd en de nieuwe modem geïnstalleerd, na een half uurtje was ik on line. 

De nieuwe modem heeft mijn gegevens van mijn bestaande netwerk overgenomen. 

De persoon in de Telenet shop wist me nog te vertellen dat er geen omruilkost moest betaald worden. 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Pas op de medewerker kan een fout gemaakt hebben

Zoals Suzy de info mededelende zijn er andere voorwaarden

en deze medewerker maakt geen facturen op

zoals een technieker ook niet doet

Dat er toch  later toch iets wordt aangerekend

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@luc55 Ik zal het nakijken op mijn volgende factuur. Maar in al die jaren dat ik klant bij Telenet ben heb ik nog nooit een omruilkost moeten betalen, zelfs niet als ik naar een nieuwer model overstapte. 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Uit coulance gebeuren deze zaken voor goede klanten

En dat niet iedereen een uitstapje maakt naar Leuven voor een toestel

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Hier even een afbeelding van de nieuwe modem, wat direct opvalt is dat hij een pak groter is dan de vorige modellen. 

Hij heeft inderdaad geen ventilator, is muisstil, rechts onderaan is er een wit lichtje dat continue brandt, maar zeker niet storend. 

Zoals jullie op de foto kunnen zien staat de modem achter mijn tv op mijn tv kast. 

IMG_0531.jpeg

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Gisteren moest ik toch met iets voor mijn grootmoeder naar de Telenet shop gaan. 

In passant zei ik dat ik veel problemen had met de Toren modem.  Steeds slechte wifi verbinding op alle kanalen, enz...  (heb er al 5 versleten) 

Vroeg aan de medewerker of eventueel dit zou opgelost kunnen worden met de nieuwe f@st modem.  Hij gaf me dan een uitleg van wel, enz...

En zonder problemen kreeg ik de nieuwe mee (moet de oude nog binnen brengen). 

Zei niks over de omruilkost (ik wist wel van de 50 eur).  Wel over de prijs van de pods (3eur) maar niets over de eerste 3 maand gratis.

Heb dus de nieuwe modem... Kreeg iets later via mail factuur en staat effectief bij 0 eur kost 

Screenshot_20230402_160509_Email.jpg

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Hoe zit het met stroom verbruik van de nieuwe modem

al gemeten we zijn er nieuwsgierig naar

Zoals alles nu alles veel zuiniger wordt is de meerkost vlug terug verdiend