Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Je vraagt een andere modem dan geven ze die , zij facturen die niet in de winkel voor deze dingen hebben ze een  factuur dienst van telenet

de medewerker houd zich niet mee bezig

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

De medewerker stuurt ook de aanvraag door naar telenet en als ik 30min later een bewijs krijg via mail voor de omruil van de toren naar de zwarte modem, dat de kosten 0 eur zijn, moeten ze weken later niet aankomen met xxx eur omruilkost. 

 

Duidelijk een e-mail factuur bij ruil gehad dat het 0 eur was 🙄🙄🙄🙄

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Op mijn factuur staat er geen omruilkost voor die nieuwe zwarte wifi modem. Dus hier is het goed gegaan qua facturatie.
Hopelijk staat het er volgende factuur niet op ... 🙂 

Thamli1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ligt het aan mij of kan je in deze modem de subnet niet wijzigen?
De "expert" instellingen zijn gewoon het wijzigen van de poorten en de firewall...
Enorme achteruitgang op het vroegere systeem waarbij je veel meer kon wijzigen.

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik verander daar niets aan ,ik laat alles origineel en ons internet 🛜 draait als een zonnetje op onze x360 nieuwe modem met 1 pod op de bovenverdieping.

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik ben geen Krak en heb daar geen behoefte aan (jaag niet echt ernaar) wat ik net lees is , dat je wifi free niet kunt aan of uit zetten ?

Dat stoort mij mateloos omdat ik een gevoel van vrijheid mis als klant en gebruiker. Misschien wil ik het niet eens hebben. Vrijheid is een gemeen goed , iets wat ons vaak niet gegeven wordt. Zo voel ik het toch.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dan ben je het best af met een CV8560E en een eigen WiFi6 router.

Volledige vrijheid,en niet afhankelijk van Telenet.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Iedereen die een modem (HGW) heeft van Telenet kan genieten van Wifree. Zij die een modem (HGW) hebben met Wifi, moeten wel het Wifree signaal aan staan hebben op het ogenblik dat ze elders willen genieten van Wifree. Elkeen heeft dus de mogelijkheid om de Wifree thuis uit te zetten (dat er nu een tijdelijk probleem is waarbij sommige zaken niet werken veranderd hier niets aan: dat is een fout die wel rechtgezet gaat worden).

Mistagainz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Moet er nog iets extra gebeuren voor het bridgen van die nieuwe F@st modem?

 

Bij de vorige modems was het duidelijk hoe je dit kon instellen. 

Ik werk hier thuis met een UDR als hoofdmodem. 

Maar heb de indruk dat sinds ik die nieuwe modem heb, op mijn pc regelmatig het internet eens weg valt voor 1 a 2 seconden. 

Dacht dan dat het misschien lag aan de communicatie tussen de telenet en de UDR maar kan dus nergens vinden of deze effectief correct gebridged zijn. 

 

alvast bedankt!

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Vanavond gaan eten in restaurant wat wel op viel is dat de Wifree veel beter was dan daar voor zelfde plaats en locatie

en ik was niet alleen aan tafel dat dit vond

We vroegen aan uitbater of hij Wifree kende  hij had prox van internet

Bij zoeken naar netwerken viel ons op dat deze veel sterker uit kwamen de wifi gebruikers vroeger was dat toch minder

en met de zelfde telefoon   zou dit iets met de pods te maken hebben

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Mistagainz de F@st modem kan je niet in bridge zetten dat is het probleem 😉 dus als je een eigen router gebruikt best een e-router aanvragen die dat wel kan.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ga voor de CV8560E dat is de enigste die je in Bridge kan zetten.

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik heb gewoon die nieuwe modem aagesloten en gewacht tot hij was geactiveerd door telenet, toen dat was gebeurd op 1 ste verdieping een pods geplaats en alles werkt super goed. Veel beter nu met wifi6 want in de wc had ik geen goede WiFi en ging ik op 4 G met de vorige modem deze met ventilator maar met de wifi6 modem met onze 2 deuren gesloten nog altijd perfecte wifi nu.

VinJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Hi all!

Ik heb sinds eind vorige week de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem, aangezien Telenet Support aangaf dat mijn oude OneUp-abo niet ondersteunde aan de volledige snelheid (hadden toen WIGO met speed boost, dus leek me raar?). Daarachter heb ik een Netgear Orbi-systeem in access point modus hangen dat me nooit in de steek heeft gelaten. Ik heb echter ook nooit een modem-only of bridging toestel gekregen, wat misschien beter zou zijn.

Sinds de omschakeling merk ik dat mijn Apple Home hubs (Enkele Apple TV's en HomePods) geregeld stoppen met reageren, en vervolgens direct terug responden. Dat probleem had ik bij de vorige router (CBN 24 8 DOC 3 Wireless) niet. Opnieuw opstarten van alle toestellen, resetten van mijn Apple Home (jaja) etc heb ik allemaal al geprobeerd helaas.

Telenet zegt me niet te kunnen helpen omdat ik nog een systeem achter hun systeem heb waarin ze niet kunnen kijken, maar aangezien het voor de switch werkte lijkt me dat het aan de nieuwe HGW ligt.

Heeft er iemand een gelijkaardig probleem voor met het nieuwe model? Bestaat er een kans dat de ethernet-poorten na een tijd van inactiviteit zichzelf uitschakelen of dergelijke?

Tags (2)
Mistagainz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Hey hey

 

Ik had exact hetzelfde met die modem..

Ook dat men internzt soms echt 1 second stopte en dan weer werkte. Was toen niet zeker of de.modem het probleem was.

Maar heb nu een bridge modem gaan halen in de plaats en alles werkt perfect nu.