24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
hebben begin deze week een mail ontvangen: All-internet (300 Mbps) wordt Giga Internet (1 Gbps), maar moet een nieuwe modem aanvragen want de huidige modem kan de snelheden niet aan. (zo staat er). Dus aangevraagd.
Huidige modem = CH7465LG-TN
Levering vandaag = CH7465LG-TN
Ik dacht dat er een Docsis 3.1 zou geleverd worden, maar dit is dus gewoon dezelfde modem.
Is dit een fout - bij meerdere voorgekomen - of de modems toch vervangen?
groet,
Lander
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe modem voor gigabit snelheid
Telenet laat de klant zelf kiezen,inplaats van ze proberen op te dringen,waar ze niet om hebben gevraagd.
Opdringen naar Giga internet, te dure boost 17,12 euro automatis inbegrepen.Telenet verkoop trukje.Voor de rest is er niks nieuw.
Als ik even mijn produkten raadpleeg,om te zien of ze mij weer iets ongevraagd hebben aangesmeert,en gewoon eens 'n kijkje neem bij produkten aanpassen,metteen 'n mail,kunnen we je helpen.
Het heeft veel weg van opgedraaide verkoops robotten.
Ik heb een eigen router,en toch zien ze welke site ik raadpleeg.
@robatoras schreef:Ik heb een eigen router,en toch zien welke site ik raadpleeg.
Het is pas wanneer je een VPN-tunnel gaat gebruiken dat Telenet niet meer kan zien welke sites je bezoekt.
Bedankt Arnie.
@Suzy schreef:
@Lander8 we hebben het intern doorgegeven en nagevraagd wat nu eigenlijk de juiste flow zou moeten zijn. Want ik had eigenlijk ook zelf verwacht dat je een CH8568LG zou krijgen. Dus ineens ook verifiëren of @flip1953 zijn redenering correct is. Zodra duidelijkheid komen we erop terug in deze thread.
@Lander8 ondertussen hebben we via onze collega's een duidelijk verklaring gekregen. Ik leg het graag even uit:
Voila, hopelijk brengt dit wat duidelijkheid. Maar het is dus wel uitgeklaard en ook al opgelost.
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 21/02 | Reden: Extra verduidelijking in puntje 2 en 3
Als je GiGa internet kiest,kost je dat wel 17,12 euro maandelijks extra(snelheidsboost) dan All internet,wat je eerst had.
Voor het overige zit er geen verschil tussen de twee formules.Behalve boost naar Giga internet van 300Mbps down naa1Gbps en 20Mbps up naar 30Mbps up.
Eerder koste een boost van 400Mbps down naar 1Gbps en van 20Mbps up naar 40Mbps up,maar 15 euro.
Boost is duidelijk verhoogd in prijs.
Zo zie je maar,eerst alles goed controleren.
Dat klopt, kan iedereen lezen op de website.
Met het verschil dat ik daar nu niet voor gekozen heb. Ik heb eigenlijk enkel gekozen voor een nieuwe modem.
Volgens de - overigens duidelijke - mail blijft het eindbedrag hetzelfde.
Nu, als dat zo niet blijkt te zijn, is terugdraaien snel gedaan. (snel tussen haakjes).
Dan houden we er alvast een nieuwere modem aan over. (wat wel mag, na +-12 jaar)
Of je jou huidige CH7465LG-TN docsis 3.0 kan omruilen naar een CH8568LG docsis3.1 weet ik niet,als je bij je oude All Internet blijft.
Wat betreft de kost is het toch eenvoudig:
Hoe sommigen hier deze wijzigingen interpreteren als een prijsverhoging begrijp ik niet, zo kan je alles uitleggen ...
Wat betreft de modem:
@robatoras schreef:Of je jou huidige CH7465LG-TN docsis 3.0 kan omruilen naar een CH8568LG docsis3.1 weet ik niet,als je bij je oude All Internet blijft.
Je kan niet bij de oude All Internet + TV Iconic (87.10 EUR) blijven, want je werd op 1 februari automtasich omgezet 🤔.
Je kan wel terugkeren naar het (nieuwe) All Internet + TV Iconic (70 EUR).
Als je terug downgrade van Giga Internet + TV naar het nieuwe All Internet + TV Iconic, dan zal je de nieuwe modem niet moeten terugsturen. De downgrade is gratis.
@flip1953 Klanten met All Internet + TV Iconic krijgen (kregen) worden automatisch een upgrade naar Giga Internet + TV Iconic. De prijs blijft onveranderd, namelijk 87 EUR
Koste All internet + TV Iconic 300/20Mbps 87euro verdomd veel zeg. Dat wist ik niet.AFZETTERS.
Dan werd het hoog tijd dat die klanten een prijsvermindering genieten.Best met terugwerkende kracht al die maanden.
@robatoras iedereen op De Netweters weet ondertussen dat je graag je mening geeft op alles wat Telenet doet, zeker als je het negatief kan doen klinken. Maar om daarom nu in elke thread elk Telenet-aspect in een negatief daglicht te trekken, lijkt me toch te ver gaan. De topic starters gaan hier ook niet door geholpen worden. Daarnaast heb je zowel van mezelf als andere moderatoren al waarschuwingen gehad de voorbije periode over hoe je je op deze community uit in jouw posts en de sfeer die je daarmee creëert. Dus ik zou je bij deze nogmaals willen vragen om je bijdragen op De Netweters nuttig, relevant en on topic te houden.
De topic starter heeft ondertussen al 2x bevestigd dat hij zelf gekozen heeft om de 1 Gbps snelheden te willen en hij daarom dus voor een nieuwe modem heeft gekozen.
Afwachten zou ik zeggen,neemt niet weg dat All Internet + TV Iconic aan 87 euro eerder schandalig duur was.
Durven ze nu nog korting aan te halen van 17,12 euro voor All internet(mensen) die altijd al veel te veel betaald hebben.
Ik post gewoon de waarheid,die zich niet laat doen.Eerlijk is eerlijk.
Hopelijk leest John Porter hier mee.En denkt eens meer aan je klanten,dan aan je aandeelhouders.
Duco Sickinghe vroegere Telenet CEO was een volksmens en luisterde ten minste naar zijn klanten,die kon je mailen,en altijd antwoord terug.Duco heeft Telenet groot gemaakt,want ze zaten diep,toen alles fijn op de rails stond,kon ie vertrekken.
Er is een groot verschil tussen waarheid en mening. Het eerste is een objectief gegegeven, het tweede is subjectief.
Geloof (subjectief) je nu echt dat al diegenen die enkele miljoenen betalen voor een kunstwerk dat die dat duur vinden (ook subjectief).
Als je een vermogen hebt van één miljard en je geeft één mijoen aan een goed doel, geef je één duizendste van je vermogen.
Als je een vermogen hebt van twintig duizen en je geeft twintig, geef je eveneens één duizendste van je vermogen, dus beiden geven relatief evenveel.
Hebben beiden niet een aander beeld over iets wat duur is?
Enkel zij die meer betalen dan contractueel overeengekomen betalen teveel. Niemand van al die omgezet zijn heeft teveel betaald. Ze krijgen nu meer voor hetzelfde geld en daar is niets schandalig (ook weer een subjectief gegeven) aan.
Wat ik nu merk is,dat er eerder verkeerde informatie upspeed werd gepost voor Giga internet hier op Netweters.
Zie nu dat Giga internet 40Mbps up krijgt inplaats van 30Mbps up.
Eerder stond de upload niet vermeld in de kolom.
Een + puntje voor dit erbij te zetten.
Hallo,
Dus, even recapituleren: mijn Telenet spreekt over Gigabit internet en wij hebben nog steeds de 'oude' modem.
issue: nog steeds geen mail van Telenet ontvangen met de juiste link + het TelenetCenter in de buurt heeft al 2 weken geen 'nieuwe' modems meer voorhanden (toevallig?).
gevolg: we betalen voor 1 Gbps en krijgen maar 300 Mbps. (ik weet het, de prijs zou hetzelfde blijven, maar 1Gig=1Gig)(300M kost heel wat minder nu).
We verwachten wel iets van tegemoetkoming. (financieel dan, want als een mail uitsturen teveel is, zal zo'n 'system reboot' van de CH7465LG-modem dat ook wel zijn?).
heeft iemand de oplossing?
Ik heb net zoals jij hier ook nog geen mail over ontvangen.
Ondertussen heb ik al 3 keer proberen bellen verleden week en een telefonische terugbel afspraak proberen regelen maar telkens hoor ik niemand aan de andere kant van de lijn. Het is mij tot hiertoe dus nog niet gelukt om een ruil naar de nieuwere modem te kunnen regelen.
Had ik het toevallig niet ergens gelezen van de omzetting van het abonnement, dan zou ik van niks geweten hebben en zou ik dus ook telkens 17€ teveel betalen aangezien ik nog steeds aan All Internet snelheden zit (+-285Mbps up en +-19Mbps down).