Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
De volle 100! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Nieuwste modem maar toch melding over verouderde modem

Vorige zomer (eind augustus) kreeg ik van Telenet mail dat mijn modem verouderd was en ik een nieuwe moest installeren.
Dat deed ik dus maar aangezien in de mail stond dat ik anders mogelijks geen internet meer zou kunnen hebben.

F@ST3896LG-TN staat hier geïnstalleerd, alles zelf mogen doen ; de ene medewerker beweerde dat ze het gratis komen doen, de andere dat het betalend was, paar aanpassingen hier moeten doen ivm kabels ed.

Nu (nog geen half jaar later) krijg ik sms van Telenet, opnieuw dat mijn modem verouderd is.
Heel vervelend toch!

Kan niet kloppen volgens mij.

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem nodig 

14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Friend gewoon eens melden via whatsapp of telefoon dat je de Fast Modem al hebt en dus geen andere moet hebben.

zal een foutje zijn van het systeem, er zijn nog veel bugs in dat systeem.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Friend
Experienced Meerweter

@Master-Magicals ik alles moet melden wat er fout loopt 🙄

Bij de vervanging van de vorige modem kreeg ik zoveel tegenstrijdige informatie. Over het al dan niet kosteloos te laten installeren, over welke wifi usb in mijn pc moest (want die moest aangepast worden en dan informeerden ze mij nog verkeerd welke, gelukkig heb ik me laten adviseren door iemand die verstand heeft van pc's).
Maar ik begrijp jou wel en weet dat het goed bedoeld is.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Friend snap je reactie als het niet van een leien dakje is gelopen met info van telenet, 

hoop dat wordt opgelost dit probleem...

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je hebt de laatste zou deze e-mails en sms negeren

Zijn de oude modem die worden uitgezet en deze heb je niet meer

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Friend 

Als iedereen zou melden wat er fout gaat , ligt er ook aan waar natuurlijk en wat , zou dat misschien wel kunnen helpen bijdragen naar Telenet. Dat bedoel ik niet verkeerd integendeel want er zijn er eigenlijk te weinig die fouten melden. Nu weet ik ook dat men denkt tja ik ben de klant Telenet moet dit zien / oplossen / mijn bellen / intern oplossen...enz enz enz. Daar is een punt maar natuurlijk kan Telenet niet van alles op de hoogte zijn en is er mogelijks geen oplossing. 

Neem nu in jou geval , je krijgt een melding je modem te vervangen je doet dit netjes en toch weer een sms dat je een verouderde modem hebt om weer te vervangen. Kan een bug zijn in hun nieuwe systeem. Als niemand dit meld weet Telenet niks en denken ze er is niks aan de hand. Daarom dit soort kleine dingen wel doorgeven moest je de kans hebben , de tijd hebben. Nu weet ik ook dat niet iedereen daar altijd de tijd voor heeft hé de meeste werken kantoor uren en uiteindelijk als de dag er op zit gaat men niet daar naar op zoek , maar op zoek gaan is niet nodig. Een e-mail naar Telenet is genoeg en je bent er van af. 

Naar de toekomst toe als je nog eens je modem dient te vervangen dan zijn de stappen : 

* oude modem mee naar het Telenet center

* nieuwe modem mee naar huis en installeren volgens het boekje

* wachten tot de provisienering door is gelopen ( intern proces binnen Telenet )

* op de modem branden je lampjes en klaar voor gebruik ( mits alles correct is aangesloten ). 

Een omruiling van de modem zelf is altijd door de klant zelf daar komt geen technieker bij maar wil je toch een installatie van Telenet zelf dan is dit € 85 betalend. 

Scherm­afbeelding 2025-01-22 om 05.20.15.png

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Gewoon negeren.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Friend
Experienced Meerweter

@patrick37 

Sorry maar dat is de vereenvoudigde versie van hoe het werkt.

Ik heb mogen prutsen met kabels, tegenstrijdige informatie gekregen, wifi usb werkte niet meer en iemand bij de klantendienst adviseerde me nadien nog andere verkeerde te kopen.

De klant vraagt niet om een nieuwe modem dat zij die dan gratis installeren. 

Mij is het na veel ergernissen en moeite gelukt, maar ik ben nog niet bejaard of heb geen 2 linkse handen en heb toch nog een beetje verstand van al die termen.

Wat als we het straks niet meer kunnen. Ik vind het niet normaal dat mensen die hier geen kennis/tijd voor hebben zomaar die kosten moeten ophoesten. 

Bij mij kwam het op een heel ongelegen moment

En als iedereen alles meldt wat fout loopt dan moet het nog doorgegeven worden aan de dienst die het kan verhelpen en moet Telenet daar ook willen in investeren. Daar geloof ik niet echt meer in.

Hun klantendienst was perfect tot een paar jaar geleden. Nu is er niet veel meer dan tegenstrijdige informatie, fouten in het systeem en sommigen van de klantendienst zijn echt onvriendelijk.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Friend 

Dat is in de praktijk toch hoe het werk ' de vereenvoudigde ' versie. 

Maar het doorgeven kan ook hier hé daar heb je ook de Netweters voor. Onze moderators hier pikken veel op en lezen hier genoeg en zullen het dan ook wel merken. Dus je bent niet altijd genoodzaakt het aan de klantendienst door te geven. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoi Netweters!
We startten onlangs een campagne om proactief modems te wisselen die verouderd zijn of niet aan de snelheden van het pakket van de klant voldoen (denk dan vooral aan klanten met een 1gbps-pakket terwijl er met een CH7465LG-TN gewerkt wordt).
We waren echter iets te ijverig, waardoor een aantal klanten die recent hun modem al wisselden hetzelfde bericht ontvingen.
We zijn hiervan op de hoogte en sturen momenteel ook naar de klanten die geen bericht hoorden te ontvangen. Verder mag je dit dus gewoon negeren!

Groetjes!

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Ik pik hier toch ook graag even op in om onduidelijkheden de wereld uit te helpen:
Wanneer een zelfstarter mogelijk is, zijn interventies inderdaad betalend. Dan spreken we over de afspraken waarbij we merken dat de klant een toestel zelf kan vervangen. Op zich hoeft hier geen gepuzzel aan te pas te komen: je mag de oude modem houden tot na de omruiling en de achterkanten worden gelijkaardig gemaakt, zodat je enkel de kabels hoeft over te steken. Lukt het toch niet om de installatie af te werken, dan kan een technicus dit komen afwerken. Opvolgafspraken waarbij je wel probeerde om zelf het nodige te doen, zijn gratis.
Indien er een wissel moet gebeuren, maar ons systeem aangeeft dat een zelfstarter niet mogelijk is (bijvoorbeeld door signaalstoringen), is een interventie gratis.
Binnen bepaalde campagnes is het natuurlijk altijd mogelijk dat de wissel uitzonderlijk gratis is. Dan wordt dit ook altijd in de berichten die we uitsturen vermeld.

Groetjes!

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je doet je best als het niet lukt lukt het niet niet druk om maken

Bij een vriendin ze heeft ook haar best gedaan tot de modem opeens op de grond laag en de f connector nog op toestel zat en de kabel aan de muur zat

Dan moest er toch iemand langs komen aan de telefoon hebben ze dan afspraak ingeplant

Voorlopig heeft ze  de kabel in f connector geduwd en plakband geplakt

Dat had ze beter niet gedaan wand gaf storing in de buurt dat zegde de technieker na 4 dagen als hij het kwam herstellen

Zij had geen last van wand haar telefoon werkte nog

Friend
Experienced Meerweter

@patrick37 klopt, gisteren sms gekregen dat het een fout was en ik het vorige brrichtje mag negeren.

Friend
Experienced Meerweter

Dan mogen ze wel al hun medewerkers daarvan op de hoogte stellen want dat het gratis is als het niet lukt heb ik ook negatief antwoord op gekregen.

Het wordt ook voorgesteld alsof het eenvoudig is te vervangen maar in de praktijk was het hier anders door oa korte kabels dat niet pasten door andere afmetingen nieuwe modem. Wat ik uiteindelijk heb kunnen oplossen door kabels te herleiden.

Voorafgaand had ik aan de klantendienst duidelijk gevraagd mij niet de witte toren te versturen daar die bekend is om erg te ruisen en ik dicht bij de modem zit. De klantendienst beloofde mij deze modem zeker NIET te versturen. Raad welke ik ontving? De witte toren! Dus nog even een namiddag kwijt om naar de shop te gaan om deze in te ruilen.

Wanneer dan uiteindelijk de installatie is gelukt blijkt mijn huidige wifi usb niet compatibel. Tenminste dit is de korte versie want dat heb ik zelf mogen uitzoeken waarom ik na de installatie geen internetverbinding meer had op mijn pc. Veel oudere mensen en anderen zouden daar zelf niet achter gekomen zijn en uiteindelijk toch een technieker laten komen en betalen hebben (want dit stond los van de installatie). 

En dan nog van een medewerker horen aan de klantendienst dat eender welke usb dat hedendaags te koop is het wel zal doen terwijl deze dat ik had nog te koop was.

Stel iets niet voor als eenvoudig als dit anders kan uitvallen. Bied de klanten sowieso kosteloze hulp bij nodige vervanging van toestellen en licht hen correct in over nodige aanpassingen en vervanging van hun eigen apparatuur. Uiteindelijk is een tevreden klant een klant die blijft en is dat niet wat jullie zelf wensen bij trouwe en altijd op tijd en correct betalende klanten?

luc55
Freshman Meesterweter

Bij sommige zal er hulp nodig zijn

Bij veel klanten laten ze de modem thuis leveren of in post nl punt

De klant wilt daar niet te veel tijd in stekken als het hem uitkomt zal hij deze aansluiten

Bij vrienden na 3 weken tijd gehad om hem aan te sluiten maandag avond aangesloten en dinsdag na werk werkte hij toch

Maar klopt je vraag om deze modem niet te krijgen en toch hem krijgen zou niet mogen gebeuren zijn veel onkosten voor niets

en terug sturen kost het bedrijf ook geld en de afhandeling kruipt nog eens veel tijd in