Beantwoorden
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Node draaien, maar Portforwarding instellen lukt niet.

Beste,

Voor een bepaald project wil ik een node (via een gesloten blockchain) draaien. Ik heb de benodigde poorten (31400-31409) open gezet.

Ik krijg de boodschap dat ik 8 outgoing connections heb (en dat is OK want 8 is het maximum) maar géén incoming connections.

Weet iemand van jullie hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt voor elke reactie!

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Portforwarding lukt maar "half"...

0 Likes
9 reacties
DylanVanAssche
Warming up? Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien!

De geadvanceerde instellingen bij Mijn Telenet voor de modem hebben gekende problemen. Vaak komen die niet door of slechts half.
Je kan proberen te checken of de poort open staat met een poortscanner zoals deze https://dnschecker.org/port-scanner.php (vul de poorten die je open wilt even in).

Als die gesloten staan:

1. Nog eens proberen via geadvanceerde instellingen de poorten open te zetten
2. Modem eens herstarten door de stroom er af te halen voor 10-15 mins
3. Klantendienst te contacteren, de klantendienst achter de Facebook Messenger heeft de meeste ervaring met dit in orde te brengen. Let op: ze passen de instellingen letterlijk toe zoals je vraagt, ze checken niet op fouten.

Veel succes!

0 Likes
Wimsomnia
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Hoi Dylan,

De klantendienst achter FB Messenger. Ik dacht altijd dat je die niet kon bereiken....zo ja, hoe dan wel?

0 Likes
Wimsomnia

Als ik in de port checker de poorten invul, komen ze allemaal terug met de mededeling "timed out"...

0 Likes
Vincent_DS
Moderator
Even demarreren... Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Dag @Wimsomnia 

Je kan onze social media collega's voor Messenger steeds makkelijk hier bereiken: m.me/telenet.

Grtz

Vincent

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewVincent_DS | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je misschien even delen welke instellingen je ingegeven hebt in MyTelenet zodat we met je kunnen verifiëren of ze kloppen?

Daarnaast hebben uitgaande connecties niets te maken met port-forwarding, dat is een firewall ding.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Wimsomnia

In My Telenet heb ik geen bepaalde instellingen ingegeven, ik heb enkel gebeld met de Telenet helpdesk om te vragen om de bewuste poorten open te zetten. Was dit niet voldoende?(heb uiteraard op m'n PC ook de nodige aanpassingen gedaan)

0 Likes
Wimsomnia

Als ik die link gebruik, moet ik mij inloggen voor Messenger en dit lukt niet alhoewel ik zéker weet dat ik het juiste paswoord gebruik...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Telenet zet geen poorten open ook niet via de helpdesk. Uitgaande poorten staan altijd open tenzij uw firewall of toestel die blokkeert.

Dit zijn de stappen voor inkomende poorten als je geen eigen router gebruikt:

Geef je toestel binnen uw netwerk een vast IPadres tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99
in "Mijn telenet" forward je die bepaalde poorten naar dit vast IPadres.

Op je toestel moet je eventueel nog in je firewall die poorten open zetten.

Connectie van buitenaf maak je door verbinding te maken naar publiek IPadres:poortnummer
Of je neemt een DDNS abonnement en installeert een hulpprogramma-tje op je toestel die het publiek IPadres bijhoudt en dit doorstuurt naar je DDNS provider.

Inloggen gebeurt dan via DDNSnaam:poortnummer.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Daar vreesde ik al een beetje voor...

Je hebt 2 zaken:

1. firewall: blokkeren of toestaan van netwerkverkeer (zowel je PC als de modem hebben een firewall, die van je modem kan je voor IPv4 enkel aan/uit zetten; niet configureren)
  2. port-forwarding: het "doorverbinden" van een publieke poort naar een poort op je pc.

Zoals @igvfer zegt doet de Firewall van Telenet geen blokkering van standaard netwerkverkeer. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen op het internet toegang heeft tot je PC, daar is net de port-forwarding voor nodig.

Configuratie van port-forwarding doe je via de modem instellingen in MyTelenet: Geavanceerde instellingen van je wireless modem 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying