24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste netweters
ik gebruik twee programma's die mij melden dat poorten 1534, 15341 en 55145 gesloten zijn.
Het gekke is dat ik bij mijn ouders (Proximus) de melding krijg dat ze wél openstaan.
Omdat ik een modem-only heb (?) verwees Telenet me naar dit forum.
Beide programma's staan toegelaten in windows firewall.
Het op de modem vermeldde IP en via ipconfig gevonden IP kan ik via de browser (firefox / chrome) niet bereiken. Ik moet zeggen dat ik niet heel technisch aangelegd ben, dus als iemand stap voor stap duidelijk kan maken wat ik juist moet doen of waar de fout zit?
Alvast bedankt.
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Poorten openen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Begin eerst mee te delen welke modem je hebt (welk model). De modellen vind je hier.
Het zou me sterk verwonderen dat er op de modem het ipv4 adres zou staan. Met hetgeen je meedeelt in uw vraag veronderstel ik dat je nieuwe klant bent bij Telenet en dat je de CV8560E hebt. Dit toestel laat je toe om het mac adres van je eigen router in te geven, waardoor je eigen router ook een extern bereikbaar ipv4 krijgt.
Met deze tool kan je nagaan of bedoelde poorten open staan, én het IP adres: Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router
geeft idd closed aan
Hoi, ik heb de CH7465LG-TN en geen eigen router.
Hoi, soulseek en soulseekQT. Ik heb geen eigen router. Het lijkt erop dat de proximus modem bij m'n ouders dan wel modem en router tesamen is?
@LOTL deze dat je hebt is ook modem en router,
is het lang geleden dat je deze modem hebt geïnstalleerd of laten installeren, ben je bv pas telenet klant of al lang,
weet wel dat er problemen zijn met het systeem ook van mijn.telenet
Je moet eerst zeker zijn van je ipv4-adres. Dat kan je zien met dit.
zal zo'n 2j zijn.
Antoowrd bewerkt
x.x.x.247
Inhoud gewijzigd door Arnie (Krak) | Reden: publiek IP-adres zichtbaar, het gaat om publiek IP-adres uit Telenet pool
@LOTL, ik heb je antwoord aangepast, en het IP adres verwijderd. Dit soort adressen mogen hier niet gepubliceerd worden, omwille van (je eigen) privacy.
Het adres dat je gegeven had is wel degelijk een publiek Telenet IP adres - met andere worden, dit is het adres wat je kunt gebruiken om vanaf het grote internet verbinding te maken met jouw router.
Voor de duidelijkheid, het model CH7465LG-TN is geen modem-only. Het is een heel normale modem+router+wifi , vroeger door Telenet ookwel HGW (Home Gateway) genoemd,
Je zou dus normaal gesproken zeker support van de helpdesk moeten kunnen krijgen.
Instellingeen van de port-forwarding doe je via my telenet. Let erop dat je ook de instellingen opslaat, button onderaan de pagina.
Merci, Arnie. Ik vond dit in eerste instantie bij mytelenet niet terug, misschien dat men daarom dacht dat het een modem-only was. Ik heb nu de instellingen (expert onder modem) gevonden, maar de gemaakte regel wordt niet opgeslagen. ik vind hiervoor geen optie en bij verversen is ie foetsie.
Wellicht vul ik iets verkeerd in bij lokaal ip?
@LOTL schreef:Merci, Arnie. Ik vond dit in eerste instantie bij mytelenet niet terug, misschien dat men daarom dacht dat het een modem-only was. Ik heb nu de instellingen (expert onder modem) gevonden, maar de gemaakte regel wordt niet opgeslagen. ik vind hiervoor geen optie en bij verversen is ie foetsie.
Wellicht vul ik iets verkeerd in bij lokaal ip?
Om op te slaan staat er normaal onderaan een knop. Het ontbreken van die knop wil meestal zeggen dat je iets verkeerd ingeeft, en dat staat normaalgezien ook duidelijk aangegeven.
Probeer het nog eens, kijk goed na of er nergens rode tekst staat. Indien het nogsteeds niet lukt, stuur ons een screenshot en dan kan het hier gedubbelcheckt worden. (zorg ervoor dat privé info zoals publieke IP adressen en MAC-adresen niet zichtbaar zijn)
Hier is een voorbeeld. De regels voor port 500 en 4500 had ik al. Bij wijze van test heb ik een nieuwe regel toegevoegd, en daarin 1387 ingesteld.
Nadat alle velden ingevuld waren verscheen de knop "wijzigen", om de veranderingen op te slaan.