Beantwoorden
Formalmoth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

Hallo,

 

Ik heb heel vaak last van verlies van verbinding en een trage gameplay op mijn PS4 console.Alsook is mijn verbinding redelijk slecht. Download 44mbps en upload 2,1mbps terwijl dit op mijn laptop 185 download en 19 upload is. Kan dit verholpen worden door poorten te openen ,zoja hoe doe ik dit in ‘Mijn Telenet’ ? 

Tags (1)
0 Likes
102 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@Formalmoth ik heb misschien nog een idee als laatste optie, eens met jouw PS4 naar je vriend rijden en daar eens de test te doen, dan kan je direct zien of het aan uw PS4 ligt of aan je internet verbinding, en dan kunnen we misschien nog wat verder zoeken naar een oplossing.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?


@Formalmoth  schreef:

Hier zijn we weer. Heb deze week al alle aangereikte oplossingen geprobeerd. Niets helpt. Ik heb vergeleken met een vriend van mij. Alle instellingen zijn gelijk toch heeft hij een veel betere verbinding op hetzelfde moment. Ik weet het efkes nie meer! Bij hem was de download op ps4 220 en up 6,8 , bij mij 40 down en 2 up. Als we dan dezelfde test deden op de pc/ laptop waren bij mij alle resultaten beter dan bij hem, Ping, jitter,down en up waren beter dan bij hem . Kunnen jullie nog volgen...


Met Basic Internet heb ik normaal gezien snelheden van 100/10 Mbps (down/up), maar op PS4 haal ik zowel via wifi als via UTP kabel ongeveer 50/5 Mbps. Poorten zijn geforward voor CoD:MW (NAT = open) en daar heb ik wel geen last van lag. Maar ik vind het ook wel raar dat ik niet hogere snelheden heb. Via speedtest haal ik immers wél wat binnen mijn limiet (100/10 Mbps) ligt.

 

Ik ga het eens proberen met een andere kabel...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@sb  ik heb de optie speedboost actief. Ik heb alle toestellen bekabeld 930 MBPS download maar op de PS4 met een CAT5E kabel rechtstreeks aan de modem 384 MBPS download. Dat zou hoger moeten zijn. Vorige week zelfs 40 download nog veel lager. Dus heb echt geen idee kan zijn wat @Master-Magic  zegt dat het aan de servers ligt. Ik ken er te weinig van van de PS4 om het exact te weten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@patrick37 

 

Ik herinner me vaag iets, niet per se op dit forum, van PS4 gamers met verschillende snelheden. Via een tracert kwamen ze erachter dat ze inderdaad via verschillende servers verbinding maakten. Hoe dit kwam was een raadsel en er was ook geen mogelijkheid om te "forceren" dat de snellere servers gekozen werden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@sb  

 

Nu heeft @Master-Magic  mij wat interessante linkjes gegeven die ik eens wil testen en dus ook door lezen. Maar op dit moment ben ik nog wat herstellend van een operatie van eergisteren dus ik ga dat pas doen als ik echt goed genezen ben. En dan ga ik nog eens hier de resultaten neerzetten wat daar uitgekomen is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@sb idd, dit ook al gelezen, ligt aan die servers van Sony en de spelletjes makers, 

je kan niet zomaar kiezen via welke server je werkt, best irritant want heb op GTA5 ook lag of wat dit ook is lol, mijn beeld die verspringt, dat ik bv achter een auto rij en opeens 2 seconde later is die opeens verdwenen zonder hem te zien weg rijden, en heb dit al van het begin dat ik dat spel speel, 

met andere spelletjes heb ik dit ook al gehad, bv van lego dat als download op de PS4 staat, dus ja, ligt kennelijk aan de servers, m'n maat heeft die problemen niet, zit waarschijnlijk op een andere server dan ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Formalmoth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

Moet wel lukken. Heb net met hem afgesproken voornemenden 😅

0 Likes
Formalmoth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

Zondag dus

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@Formalmoth ben benieuwd wat dat gaat geven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

Och, zo heb je steeds problemen met online games ...

Ik speelde vroeger nogal een CounterStrike, zowel thuis op eigen netwerk en soms ook online. En wat ik online al eens tegenkwam is dat ik een tegenstander opmerk, hem de volle laag geef en de spetters langs alle kanten zie vliegen en twee seconden later ben ik het zelf die eraan is; Een verschil tussen hetgeen ik lokaal zie en doe en hetgeen op de server geregistreerd wordt. Blijkbaar had die andere een snellere verbinding, had mij ook gezien en gaf mij ook de volle laag en zijn actie bereikte eerder de server dan de mijne en hopla, daar ging ik ...

En het is dus niet zo dat iemand anders mij te grazen nam, je ziet steeds de namen van de players en op het scorebord zag ik dan dat hij gescoord had en ik eraan was. Terwijl ik hem aan flarden had zien vliegen ....

Dan is de lol er snel af ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

Mijn download en uploadsnelheden zijn verhoogd tov vroeger maar heb toch lag. Mijn ping in fifa ligt nu standaard rond de 50-60 terwijl die vroeger rond 30-40 lag. Ik snap echt niet hoe ik met betere verbinding een hogere ping kan halen. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@Dupont253 heeft ook niet echt veel zin, heeft allemaal te maken op welke server je bent geconnecteerd met je PS4, en het is beu want dat kan je niet aanpassen, je moet geluk hebben vrees ik.

collega @patrick37 zit denk ik op een snellere server de gelukzak 😛 

de speedboost kan een beetje helpen maar als je ziet wat je maar extra aan snelheid erbij krijgt vergeleken met wat je uit de speedboost kan halen is dat peanuts vind ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten openen ps4 als oplossing voor trage verbinding?

@Master-Magic  en @Dupont253  resultaten blijven hetzelfde hoor. 

Nu hoogst gemeten snelheid 378 MBPS down en upload is 8 afgerond het was om precies te zijn 7,9 MBPS


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes