Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding: reset van regels?

Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar ik probeer het toch even: is het mogelijk om een volledige reset te doen van de portforwarding regels in Mijn Telenet?

In een moment van onoplettendheid heb ik dezelfde poorten op 2 interne IP-adressen proberen in te stellen met de bekende fout als gevolg:

error.soa.ConstraintViolationException

Ik heb dit "opgelost" door de oude regels te behouden en het toestel in kwestie het oude IP toe te kennen. Maar nu staan er dus een hoop regels op 'niet actief' en de OCD persoon in me wil die weg.

Maar ik vrees dat dat nog altijd niet mogelijk is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: reset van regels?

Het zal niet lukken. Je moet het manueel doen, een voor een. Het juiste IPadres ingeven, de juiste poort en terug actief zetten.

Is wel een gemis dat je niet alles ineens kunt wissen enopnieuw beginnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding: reset van regels?

Irritant dat een basisfunctie als deze nog altijd niet mogelijk is, al denk ik dat het bij andere providers niet veel beter is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding: reset van regels?

De lijnen die je op inactief gezet hebt en zo reeds bewaard heb, in een volgende stap alles wissen op die lijn (behalve inactief) en terug opslaan.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Portforwarding: reset van regels?

Helpt een modem reset via "Mijn Telenet" dan niet?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding: reset van regels?

 


@flip1953  schreef:

Helpt een modem reset via "Mijn Telenet" dan niet?


Volgens mij (maar ik kan het fout hebben) is dat enkel maar een power-cycle,

Je zou een harde reset kunnen proberen: bij powercycle van de HGW de reset toets ingedrukt houden voor een 10-tal seconden.

De kans is natuurlijk aanwezig dat het modem dan terug geprovisioned wordt met de config opgeslagen op mijn telenet, waar de fout in zit.....


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding: reset van regels?

@Arnie @flip1953 

Een reset via 'mijn Telenet' is een soft reset dus je reset het wel maar de gegevens blijven bewaard. 

Doe je een hard reset zoals @Arnie aangeeft met de knop aan de HGW zelf dan zijn al je gegevens normaal gezien verloren , zelfs je aangemaakt wifi netwerk + paswoord. Of dit dan ook geldt voor de portforwardings regels durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen enkel kan je dit eens proberen. 

Maar eigenlijk zou men een knop of iets moeten hebben om die regels in eens te wissen zonder reset van de HGW zelf aangezien je wifi netwerk + wachtwoord ook weer weg vallen. 

De hard reset zorgt er namelijk voor dat de HGW terug in de fabrieksinstellingen komen te staan , dan dien je voor de wifi al de naam + wachtwoord te gebruiken wat er op je sticker is vermeld wat je dus krijgt bij aansluiting.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding: reset van regels?

Dankjewel. @janne_man . Ik heb de 'niet actief' regels gewist en na een refresh waren ze weg. Na opslaan kreeg ik geen foutmelding meer.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.